Ga naar inhoud


Hostfile op w10 laptop aanpassen


Gerard 76

Aanbevolen berichten

En als je die blokkeert op een router, omzeil je die dmv een VPN verbinding op te zetten. Deed ik destijds ook op een ziekenhuis netwerk met mijn eigen laptop. Moest wel diverse protocol proberen, maar het lukte.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Penthe,

Ja, heb je gelijk in.

Als het vertrouwen er niet is zijn er ook geen afspraken te maken en is het ook onzinnig een hostfile aan te passen, meestal is er dan el eerder een probleem ontstaan

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Router is leuk maar hij logt ook gewoon in op de Wi-Fi vd overburen....

 

Ik maak er geen geheim van dat we t niet willen hebben dat ie op een bepaalde gamingsite komt.

 

De hostfile is ie nog niet bekend mee.

Zodra ie dat wel is zie ik het aan de geschiedenis.

 

Die laptop is nodig voor school want hij heeft amper nog boeken.

Praktisch alle lesstof is online.

 

 

aangepast door Gerard 76
Edit


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je dan niet beter parental control gebruiken (van Microsoft) of eventueel je anti-virus oplossing?

 

Indien je zoon een beperkte account heeft zou er geen probleem mogen zijn.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het domein toch zeker blacklisten in de firewall van de laptop?
En uiteraard zorgen dat hij geen (windows) beheerdersrechten heeft, of andere mogelijkheden om wijzigingen aan te brengen in de firewall of deze (tijdelijk) uit te schakelen.

 

Grootste probleem: Als hij wil vindt hij echt wel een andere methode om die website op te gaan. Via laptop van vriendjes bijvoorbeeld. Of toegang via een VPN of proxyserver of zo, ik roep maar wat.

Wat dat betreft moet je je afvragen of je überhaupt wel dergelijke restricties op zijn laptop aan wil brengen, want waar eindigt het?

Al kan ik me wel voorstellen dat je er een acuut probleem in ieder geval tijdelijk mee oplost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Gerard 76:

Router is leuk maar hij logt ook gewoon in op de Wi-Fi vd overburen....

 

Ik maak er geen geheim van dat we t niet willen hebben dat ie op een bepaalde gamingsite komt.

 

De hostfile is ie nog niet bekend mee.

Zodra ie dat wel is zie ik het aan de geschiedenis.

 

Die laptop is nodig voor school want hij heeft amper nog boeken.

Praktisch alle lesstof is online.

 

 

Tenzij hij ook de geschiedenis wist.

is een rond de tafel gesprek niet beter, en hem meedelen, welke sancties boven het hoofd hangt, als hij het toch doet?

een site of meerdere blokkeren, gaan ze dan juist aanlokkelijker vinden om ernaar toe te gaan.

en in school zouden ze die toch moeten blokkeren. In het ziekenhuis waar ik was geweest, was iedere gok site geblokkeerd.

zelfs alles met no-ip ddns etc, ging niet.

mischien even de school aanspreken?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch om eerlijk te zijn is het niet de manier, het beste is toch echt goede communicatie. Alles wat je een kind verbied zal het kind proberen te omzeilen. Ik deed precies hetzelfde van alle nee´s van mijn ouders maakte ik gewoonweg een ja, ze zaten uiteindelijk met de handen in het haar en wisten zich geen raad meer met mij en stuurden mij naar een jeugd internaat wat ik ze nooit meer vergeven heb. Zulke dingen als verbieden of blokkeren kunnen escaleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat klopt

 

maar jou eigen veiligheid en die van de overburen lopen wel behoorlijk risico

ook op de gast toegang van de overbuur

 

ik schreef reeds dat de jeugdige pC hooligans/boefjes je wel eens eerder af zouden kunnen zijn qua kennis en kundigheid en jou als administrator kunnen ontheffen en het paswoord kunnen wijzigen op je eigen pC.

 

Of je met een simplo beveiliging nu geholpen bent of niet (door de hosts file te manipuleren) is een drogreden.

ik zeg u dat die truukjes bekend zijn en voor klinkende munt op het schoolplein worden gehandeld

 

als gamen de hobby en tijdelijk de passie is, kun je alleen assertief sturen

het unieke aan een privé netwerk is dat het privé is en blijft

 

want als derden die toegang tot het privé netwerk gaan sturen: de zogenaamde beste school vriend zijn broer die dergelijke tips geeft om te kunnen gamen dan word het heel gevaarlijk

aangepast door Tonskidutch

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Gerard 76:

Bovenstaand is gelukkig niet aan de orde in dit geval.

 

 

Hopelijk leest je kind hier niet mee.

Want als hij de computer van jou kraakt, kan hij dan misschien sat4all in de hostfile zetten 😁.

Ik deel de mening van penthe en tonskidutch.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...