Ga naar inhoud


Ontvangst Joyne met 45 cm schotel


uncle

Aanbevolen berichten


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat is om 13:10 uur. Denk er aan dat je mogelijk geen signaal op dat tijdstip ontvangt omdat de zon slechts 2,5 graad hoger staat dan de satelliet en je daardoor veel stoorsignalen ontvangt van de zon. De sun outage is dan juist begonnen.

Op 8 okt. heb je de maximale sun outage om 13:06:30. Dan kun je meteen controleren of er niets in de weg staat voor de ontvangst, bijv. een balkon van de bovenburen. Er mag dan geen schaduw op je antenne vallen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Natuurlijk...!

 

@Sprietje
Zou graag nog een alternatief voor de Selfsat50 in Calpe hebben. 

Het blijkt toch lastig om een passende koffer te vinden...

Ik denk zelf aan een Triax 54 of een B&R 43 met een Inverto Ultra Black. Geen of weinig regenreserve neem ik voor lief.

We zijn er alleen in october en de regenkansen zijn minimaal is de ervaring .
Graag je gewaardeerde advies...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, een Triax 54 zal dan ook wel problemen geven om die in een koffer te krijgen. Dan blijft een B&R 43 over. Volgens de footprint van Joyne zou je met een schotel van 45cm (daarmee bedoelen ze de B&R43) tot Calpe kunnen ontvangen maar ik garandeer je niks want het is allemaal in de marge en ik heb geen ervaring met een B&R 43 in Calpe.
Maar moet dat in een koffer in het ruim van het vliegtuig? Dan hoop ik wel dat de schotel heel aan komt want er wordt soms enorm mee gesmeten. Met een harde koffer en dan kleren voor en achter de schotel moet het wel lukken.
Ik zou de gok nemen dat het gaat met een Inverto Black Ultra maar bedenk wel dat je de schotel optimaal moet uitrichten om ontvangst te hebben.

 

footprint Joyne c.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag even met behulp van de buurman een test gedaan met de Technisat 45 cm schotel voor ontvangst van de Eutelsat 9e. Om eerlijk te zijn, teleurstellend. Nauwelijks ontvangst (soms op de grens) van enkele transponders en Joyne gaf helemaal niet thuis. Opnieuw een test gedaan met een Visiosat 55 cm. en dat gaf voldoende resultaat ook voor Joyne maar natuurlijk geen regenbescherming. De 45 cm schotel werkt alleen perfect op de Astra 1,2 en 3. Ook de Hotbird 13e gaf een wisselend resultaat. Helaas, mooier kan ik het niet maken.

Maak het onmogelijke mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden zei Sprietje:

De Technisat 45 is zeker geen slechte schotel maar de B&R 43 zet uitzonderlijke prestaties weg die de technisat niet haalt. Gebruikte je de Inverto Black Ultra voor de test?

Ik heb de Inverto Black Premium gedaan voor de test. De B&R 43 schotel ken ik niet.

Maak het onmogelijke mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Michel:

En dat is dan waar omdat.......Totaal TV van die enorm onafhankelijke kwalitatief hoogwaardige testberichten produceert?

Mag ik er van uitgaan dat Sprietje zelf ervaring heeft met die antenne?

Maak het onmogelijke mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...