Ga naar inhoud


Ontvangst Joyne met 45 cm schotel


uncle

Aanbevolen berichten

Zo maar een ideetje. Is ontvangst mogelijk met een 45 cm Technisat antenne op 9 oost met een extra lnb op de Astra 1. Ik woon in een flat met geen ontvangst mogelijkheid van de Astra 2 en 3.

 

Een grotere antenne stuit waarschijnlijk op weerstand bij de andere bewoners van ons appartementsgebouw.

 

Graag een advies.

Maak het onmogelijke mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat gaat niet echt lukken maar er is een veel betere oplossing.
Precies dezelfde schotel zoals je nu hebt, de Multitenne, bestaat er ook voor de ontvangst van de 9e, 13e en 19,2e. Hij heet dan de Tritenne.
Deze wordt niet meer gemaakt maar is hier en daar nog wel te koop.
Ik zie hem in Duitsland nog staan (nieuw) en kost dan €169,90. Als je schotel verder nog goed is, hoef je alleen de kop maar om te wisselen en die zit maar met 1 bout vast.

 

 

 

 

 

Tritenne .pdf

Technisat Tritenne.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kapje ziet er wat amateuristisch uit. Maar heel erg bedankt voor de tips. Ik ga er over nadenken en kom erop terug met m'n bevindingen.

aangepast door uncle

Maak het onmogelijke mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo bedoelde ik dat dus niet, ik had kunnen vragen om een schotel met paraplu. Het gaat erom dat op die manier toch wat kleinere schotels gebruikt kunnen worden tijdens mindere omstandigheden, want op 23.5 heb je tegenwoordig al heel gauw een wat grotere schotel nodig tijdens een regenbui. Komt niet door slechtere lnb''s of te kleine schotels maar door het belabberde signaal van cds.

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met dat signaal is niets mis, daar zorgt Astra wel voor.

Het RF vermogen van de transponder is op specs.

 

Alleen de gekozen parameters vragen een hogere signaalsterkte, lees grotere schotel voor voldoende regenreserve.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje
Is die Tritenne ook geschikt voor Joyne in Calpe (20km boven Benidorm) ? 

 

Ik ga met het vliegtuig dus een Triax 54 of een Selfsat 51x51 zou ook in de koffer kunnen...
Heeft eentje de voorkeur ?

 

De Tritenne is het makkelijkst om mee te nemen en je hebt gelijk 2 buren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste aknot

 

Voor de Astra 19,2 heb je in Benidorm een veldsterkte van 51dBw voor alle beams.
Voor de Hotbird heb je in Benidorm een veldsterkte van 51dBw.
Voor de Eutelsat 9B heb je in Benidorm een veldsterkte van 50dBw.
Voor de Astra 19,2 en 23,5 gaat het net hoewel je bepaalde zenders van de Hotbird niet kan ontvangen.
Vooral het signaal van de Eutelsat 9B is erg krap. Zelfs Joyne geeft op hun footprint aan een schotel van 45cm nodig te hebben tot Tarragona onder Barcelona en dan bedoelen ze met een B&R schotel met Inverto Black Ultra, een set die uitstekende prestaties weg zet.
Ik durf het echt niet aan je de Tritenne te adviseren. Het risico dat je toch problemen met de ontvangst hebt is te groot en goedkoop is de schotel zeker ook niet.


Met een Selfsat H50D van 515x515mm heb je voldoende signaal. Dat is dan ook de antenne die ik je adviseer. Bovendien ziet die er niet als een schotel uit zodat je ook minder makkelijk in eventuele problemen komt met het plaatsen. Tja, helaas dan geen extra satellieten maar op de 9 oost zitten behalve de zenders van Joyne ook nog redelijk wat vrij te ontvangen zenders.
Ik zie de Selfsat H50D met 1 aansluiting bij een paar winkels in Nederland te koop staan voor €139,-, met 2 aansluitingen €20,- meer.

 

Joyne footprint.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...