Jump to content

Ontvangst Joyne met 45 cm schotel

uncle
 Share
Followers 0

Recommended Posts

Zo maar een ideetje. Is ontvangst mogelijk met een 45 cm Technisat antenne op 9 oost met een extra lnb op de Astra 1. Ik woon in een flat met geen ontvangst mogelijkheid van de Astra 2 en 3.

Een grotere antenne stuit waarschijnlijk op weerstand bij de andere bewoners van ons appartementsgebouw.

Graag een advies.

Maak het onmogelijke mogelijk

• Replies 40
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

• V.I.P.

Dat gaat niet echt lukken maar er is een veel betere oplossing.
Precies dezelfde schotel zoals je nu hebt, de Multitenne, bestaat er ook voor de ontvangst van de 9e, 13e en 19,2e. Hij heet dan de Tritenne.
Deze wordt niet meer gemaakt maar is hier en daar nog wel te koop.
Ik zie hem in Duitsland nog staan (nieuw) en kost dan €169,90. Als je schotel verder nog goed is, hoef je alleen de kop maar om te wisselen en die zit maar met 1 bout vast.

Tritenne .pdf

Technisat Tritenne.jpg

Edited by Sprietje

Bedankt Sprietje. Vanaf welke spiegel grootte kan je 3 LNB's plaatsen voor de ontvangst van Astra1, Hotbird en 9 oost?

Edited by uncle

• V.I.P.

Een Triax 54 met Inverto Multiconnect lnb's maar moet wel een regenkapje overheen anders is de ontvangst bij regendruppels dramatisch.

Ik denk dat het ook met je bestaande schotel kan.

Regenkapje Triax-54 met 4xInverto-LNB.jpg

Dat kapje ziet er wat amateuristisch uit. Maar heel erg bedankt voor de tips. Ik ga er over nadenken en kom erop terug met m'n bevindingen.

Edited by uncle

• V.I.P.

Tja, dan geef je toe dat die lnb's bijna niet in de regen te gebruiken zijn. Je gaat de kwaliteit van je eigen producten toch niet omlaag halen?

Zolang er geen regendruppels op zitten, presteren ze uitstekend.

Zo bedoelde ik dat dus niet, ik had kunnen vragen om een schotel met paraplu. Het gaat erom dat op die manier toch wat kleinere schotels gebruikt kunnen worden tijdens mindere omstandigheden, want op 23.5 heb je tegenwoordig al heel gauw een wat grotere schotel nodig tijdens een regenbui. Komt niet door slechtere lnb''s of te kleine schotels maar door het belabberde signaal van cds.

Edited by kiekiek
  • Moderators

Met dat signaal is niets mis, daar zorgt Astra wel voor.

Het RF vermogen van de transponder is op specs.

Alleen de gekozen parameters vragen een hogere signaalsterkte, lees grotere schotel voor voldoende regenreserve.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Dat laatste is toch op te lossen door een cd lnb met paraplu op een kleinere schotel? Een grotere schotel is natuurlijk te doen, maar als het tegelijkertijd wat harder gaat waaien valt het signaal via die grotere schotel toch ook weg.

@Sprietje
Is die Tritenne ook geschikt voor Joyne in Calpe (20km boven Benidorm) ? 

Ik ga met het vliegtuig dus een Triax 54 of een Selfsat 51x51 zou ook in de koffer kunnen...
Heeft eentje de voorkeur ?

De Tritenne is het makkelijkst om mee te nemen en je hebt gelijk 2 buren...

• V.I.P.

Beste aknot

Voor de Astra 19,2 heb je in Benidorm een veldsterkte van 51dBw voor alle beams.
Voor de Hotbird heb je in Benidorm een veldsterkte van 51dBw.
Voor de Eutelsat 9B heb je in Benidorm een veldsterkte van 50dBw.
Voor de Astra 19,2 en 23,5 gaat het net hoewel je bepaalde zenders van de Hotbird niet kan ontvangen.
Vooral het signaal van de Eutelsat 9B is erg krap. Zelfs Joyne geeft op hun footprint aan een schotel van 45cm nodig te hebben tot Tarragona onder Barcelona en dan bedoelen ze met een B&R schotel met Inverto Black Ultra, een set die uitstekende prestaties weg zet.
Ik durf het echt niet aan je de Tritenne te adviseren. Het risico dat je toch problemen met de ontvangst hebt is te groot en goedkoop is de schotel zeker ook niet.

Met een Selfsat H50D van 515x515mm heb je voldoende signaal. Dat is dan ook de antenne die ik je adviseer. Bovendien ziet die er niet als een schotel uit zodat je ook minder makkelijk in eventuele problemen komt met het plaatsen. Tja, helaas dan geen extra satellieten maar op de 9 oost zitten behalve de zenders van Joyne ook nog redelijk wat vrij te ontvangen zenders.
Ik zie de Selfsat H50D met 1 aansluiting bij een paar winkels in Nederland te koop staan voor €139,-, met 2 aansluitingen €20,- meer.

Joyne footprint.png

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Mimisiku
      Misschien volledig ten overvloede:

Op één Joyne CI module kun je zowel het NL pakket als het BE pakketje laten boeken. Wordt eigenlijk nergens vermeld. Ik ging er van uit dat je dan een separaat module moest kopen.. Enige nadeel is dat je wél per land registratiekosten moet betalen terwijl je maar 1 module hebt... Waarschijnlijk deel van het Verdienmodel .

Een handige optie voor diegenen die CDS en TVV Abo hebben en Joyne overwegen
    • By Mimisiku
      Op dit moment is beeld en geluid van Nashville TV gechopped. Net een diashow met bijbehorende geluidsonderbrekingen..
    • By Sprietje
      De populaire sportzender Eurosport wordt door Joyne ingezet om satellietkijkers die nu nog via Canal Digitaal naar tv kijken de overstap te laten maken.
      Meer hierover valt te lezen op Totaal TV.

• By Krikke25
      Ik heb een snipe 1 gekocht (2dehands) en net geüpdatet van astra 1 en astra 3. Dit werkt nu uitstekend. Ik wou ook eens proberen voor joyne er op te laten werken met de frequentie er zelf in te plaatsen en eutelsat vindt hij nu wel maar geen vtm enz... Weet iemand hoe het komt? Werkt joyne op iets anders dan tv vlaanderen dat de snipe 1 dat niet aankan ofz?

• By huibdankers
      Hallo, ik heb sinds afgelopen week ipv CD voor Joyne gekozen. 

Het uitrichten van de schotel gebeurd via de Een Schwaiger 9002, en gaat perfect op de 9.0E.

Nu is het zo dat ik geen goede zendervolgorde krijg op mijn TV. Welke transponder van de 3 ik ook gebruik. Ik heb gelezen om een transpondervolgorde aan te houden, maar ik kan er maar 1 instellen. Dit resulteert dat op kanaal 1 Ziggo Sport te zien is, en kanaal 74 RTL4 HD.

Ik zou het graag net als bij CD willen hebben, maar ik kan dat dus niet instellen.

Weet iemand hier meer van? Mijn TV is het merk Philips en model 24PHK4000/12.
    • By Mimisiku
      Bij deze de Joyne picons voorJoyne NL en Joyne BE

Uiteraard wederom mijn dank ook aan Stevie

Joyne.rar
    • By Silenlien
      We  zijn we maar weer eens aan de slag gegaan met het proberen ontvangen van Joyne, wat dus niet lukt.
      We hebben een triax schotel, we hebben een enkele Inverto black ultra LNB met twee ingangen gekocht en we hebben een VU solo SE met daarop Openpli 7.0.

Verder hebben we een ouder type octagon sattelietfinder en een app op de telefoon maar ondanks dit alles we vinden niks nul noppes nada!
      Via dishpointer.com de elevatiehoek opgezocht welke ook goed staat maar tot nu toe zonder een enkel resultaat. Zeer frustrerend!
      Maar daar ik ook gewoon een sukkel ben met de VU solo en al hartkloppingen krijg als ik naar dat ding kijk zou het best kunnen dat ik daar iets verkeerd ingesteld  heb staan en ik daardoor geen enkele ontvangst heb?

Zou iemand alsjeblieft eens mee willen kijken naar wat ik op mijn tv scherm zie?

Ik druk op menu, ga naar instellingen en kies dan zenders zoeken, vervolgens klik ik op signaalzoeker en zie dan de zoekbalken
      Daaronder staat
      Tuner Tuner A: Vuplus DVB-S NIM (AVL6222) (DVB-S2)
      Satelliet  9.0E Ku-band Eutelsat 9B & Ka-Sat 9A
       Afstemmen vooraf ingestelde transponder
       Transponder  11727 V 30000 3/4

Dat laatste lijkt me niet goed maar ik krijg dat nergens gewijzigd, wie weet waar ik dat doe?

Als ik naar Tunerconfiguratie ga staat er;

Tuner A Vuplus DVB-S NIM(AVL6222) (DVB-S2)
      Toneburts A/B
      Satellieten 9.0E Ku-band Eutelsat 9B & Ka-Sat 9A, 9.0E Ku-band Eutelsat 9B & Ka-Sat 9A

Tuner B hierachter en onder staat precies hetzelfde als bij A

Kan iemand mij vertellen of dit in ieder geval oké is?
      Sorry dat ik alweer om hulp vraag maar ik word er werkelijk niet goed van, als ik nu maar zeker weet dat de instellingen goed zijn dan hoef ik daar niet aan te twijfelen.

Wat ik ook niet begrijp is dat men zegt, stem af op kanaal huppeldepup, hoe kun je daar nou op afstemmen als je nog geen enkel kanaal hebt geladen?
      Ik kan op de Vu ook niet kiezen voor Joyne als provider, zou ik eens moeten flashen naar een recentere versie van openpli?
      Ook zo'n karwei waarvan ik kippenvel krijg, het flashen op zich heb ik inmiddels onder de knie maar alles wat je daarna moet instellen geeft me bij voorbaat rillingen 🙂

Alvast mijn enorme dank aan wie dan ook.
      Lien
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.