Ga naar inhoud


Synology NAS - Hulp gevraagd instellen synchronisatie


Jürgen

Aanbevolen berichten

Zoals de titel al doet vermoeden heb ik een probleem bij het instellen van een synchronisatie taak en heb ik hulp nodig omdat ik niet verder kom.

 

Ik wil dus vanaf mijn MacBook Pro enkele mappen plus eventuele submappen met mijn Synology NAS al dan niet automatisch laten synchroniseren.

Dus feitelijk staat dan na de synchronisatieslag de exact gelijke mappenstructuur plus inhoud zowel op de macbook als op de NAS.

Eerder werd dit automatisch door Google Drive Synchronisatie gedaan maar daar wil ik nu vanaf.

 

Om de synchronisatie op te zetten had ik de bijgaande link gevonden https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/help/DSM/Tutorial/cloud_sync_files

Op zich stond het vrij helder beschreven maar in de eerste stappen liep ik al vast omdat ik een foutmelding;ding kreeg, zie bijlage,

 

Volgens de handleiding in deze link zou ik dus Cloud Station Server op de NAS en Cloud Station Drive op mijn MacBook moeten installeren maar bij het installeren van Cloud Station Server op de NAS krijg ik dus de foutmelding.

 

De vraag is sowieso, is de via de link aangegeven weg wel de juiste om mijn synchronisatiewensen te realiseren, wellicht zijn er meer wegen die naar Rome leiden...

Kan iemand mij met het installeren van de juiste hiervoor bedoelde procedure op weg helpen?

 

 

Schermafbeelding 2018-08-15 om 14.34.23.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit gaat dus duidelijk over het maken van een Backup maar ik sta niet te springen om Backup faciliteiten want daar ben ik ruim in voorzien.

Ik heb een 1:1 synchronisatie nodig waarbij ik de gesynchroniseerde mappen van mijn MacBook via mij NAS kan raadplegen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstaande filmpje heb je niets aan.

 

De melding is vrij helder. Synology Drive is een vrij nieuw product dat ook kan synchroniseren. Twee synchronisatie producten op de NAS vindt Synology blijkbaar niet zo fijn.

Dus mijn advies: kijk of Synology Drive kan voorzien in jouw behoeften en vergeet Cloud Station. Als niet dan verwijder drive zoals de melding zegt.

 

Zelf gebruik ik SyncBackFree op de PC zoals ik al eerder had beschreven.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de laatste 2 uur nogal wat afgezocht en geprobeerd om via de NAS meegeleverde pakketten de synchronisatie van de mappen tussen de MacBook en de NAS voor elkaar te krijgen maar als het al naar wens zou zijn is het omslachtig en zeker niet gebruiksvriendelijk.

Ik krijg meer foutmeldingen dan dat er iets goed gaat.

 

Inderdaad, ik denk dat een aparte Sync-tool de oplossing is.

Voor de MacBook had ik op de App Store ook al het programma Sync Folders gevonden en dat programma voorziet voor 100% wat ik zoek en wens.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/Cloud_Service/What_should_I_know_about_the_compatibility_of_Synology_Drive_and_Cloud_Station

Drive is de vervanger van Cloud Station. Gooi die dus maar van je NAS af.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...