Ga naar inhoud


Hoe stream je Google Home op jou audio?


Con

Aanbevolen berichten

De luidspreker is best wel goed maar vroeg mij af hoe ik die

muziek nu op mijn versterker krijg.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden zei Con:

De luidspreker is best wel goed maar vroeg mij af hoe ik die

muziek nu op mijn versterker krijg.

Hier heb ik het gedaan via de bluetooth instelling van de versterker en de google home op de ipad, daar een speaker aangemaakt met de gegevens van mijn versterker, voor het gemak even twee linkjes er bij.

Verder gebruik ik het niet omdat ik het laatste jaar eigenlijk alleen mijn sonos speakers gebruik voor geluid en de rest nog niet te koop heb aangeboden.

 

https://www.blog.google/products/home/google-home-and-bluetooth-speakers-make-perfect-pair/

https://tweakers.net/nieuws/126625/google-geeft-home-speaker-ondersteuning-voor-bluetooth-audio.html

Was deze link vergeten en dat s de beste ook nog: https://googlehomeblog.nl/starten-google-home/

 

google-versterker.PNG

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Google maakt koppelen van bluetoothspeakers aan Home-speakers mogelijk

 

Google heeft het mogelijk gemaakt om bluetoothspeakers en -koptelefoons te koppelen aan de Google Home en Home Mini.

Gekoppelde luidsprekers kunnen werken als aanvulling, maar ook als primaire speaker.

Door een grotere bluetoothspeaker te pairen is het bijvoorbeeld mogelijk de geluidskwaliteit van de kleine Home Mini te verbeteren.

Het geluid van het kleine speakertje zelf kan volledig uitgeschakeld worden, waardoor die enkel nog dient als input voor stemcommando's.

Datzelfde werkt ook bij de grotere Google Home en het is ook mogelijk om de gekoppelde speaker juist als aanvulling op de Home-speaker te gebruiken, om bijvoorbeeld multi-room audio mogelijk te maken.

 

Hier onder het verschil in google assistant voor iPad of iPhone en het google home setup app om de google home  of -mini naar je eigen gegevens in te richten.

Ook is de usb aansluiting voor veel doeleinden te gebruiken, even de onderkant er af halen en je komt bij de usb aansluiting.

 

(Qp de iPhone en iPad is Siri te koppelen met google assistant door aan te roepen met "He Siri, Ok google" en ze werken daarna mooi samen, een lekker aanvullend stelletje.)

 

Het koppelen van bluetoothspeakers werkt via de Google Home-app.

google-home.png.f3f2ebed2861967d75da48c8ad559717.png

google assistant.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...