Ga naar inhoud


Mounten tijdens opstarten uit deep-standby


waterpas

Aanbevolen berichten

 

Ik heb een functionerende cifs-mount van mijn VU+ STB naar m´n NAS, echter na de deep-standby van de VU+ STB en het uitschakelen van de NAS, (s´nachts) moet ik in mount beheer de mount telkenmale activeren. Is er een aanpassing mogelijk of nodig in resp. de etc/fstab/, of in de automounts.xml-file zodat het activeren automatisch plaatsvindt tijdens het opstarten?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik herken het niet beste waterpas,

toon mij eens wat je aan mount commando's hebt staan op de VU

EN

wat je NAS aan powersettings ingesteld heeft

 

ik heb de NAS QNAP 24/7 lopen en hij gaat vanzelf in powerstandby en wordt wakker indien opnames komen

de cashe op deze NAS is ruim voldoende de spinn-up van bijna 45 seconden voor de HDD's te voorzien

aangepast door Tonskidutch

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

automount.xml

 

 

<?xml version="1.0" ?>
<mountmanager>
<cifs>
 <mount>
  <active>True</active>
  <hdd_replacement>True</hdd_replacement>
  <ip>192.168.178.24</ip>
  <sharename>QNAP119Collectie/Movie</sharename>
  <sharedir>Collectie/Movie/</sharedir>
  <options>rw,sec=ntlm</options>
  <username>admin</username>
  <password>admin</password>
 </mount>
</cifs>
<cifs>
 <mount>
  <active>True</active>
  <hdd_replacement>False</hdd_replacement>
  <ip>192.168.178.24</ip>
  <sharename>QNAP119CollectieVideo</sharename>
  <sharedir>Collectie/Video</sharedir>
  <options>rw,nolock,sec=ntlm</options>
  <username>admin</username>
  <password>admin</password>
 </mount>
</cifs>
</mountmanager>voedingsschemA.jpg.a87985bd68020c529b123caafc789fe5.jpgvoedingsschemA.jpg.a87985bd68020c529b123caafc789fe5.jpg

 

Sorry er gaat wat fout maar ik hoop dat je er wat aan hebt en anderts moet ik het nog eens oveerdoen.

voedingsschemA.jpg

Bijgaand de info van de NAS

voedingsschemA.jpg

aangepast door waterpas
afbeelding wegnemen
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik zou je aanbevelen niet Afsluiten te gebruiken

mijn QNAP met alle APP's start in 7 a 8 minuten op, dus veel te lang voor een WOL

kun je vannacht testen... :)

 

p.s. uitleg

je VU is veel sneller uit deepsleep als de NAS zijn systeem en disks warmgelopen zijn

aangepast door Tonskidutch
aanvulling...!

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik proberen Tonski, bedankt en ik laat het resultaat weten.

voedingsschemA.jpg

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had beloofd het resultaat hier te vermelden, het advies van Tonski in praktijk gebracht echter, bij het opstarten van de VU+ uit deepsleep is de mount niet geactiveerd. Heb de NAS niet uitgezet, dus gewoon in powerstandby laten gaan. Autofs schijnt een mogelijkheid te zijn maar dat beheers ik niet.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja is ook aangevinkt, heb het zojuist gecontroleerd.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

raar ik heb zelf altijd correcte opnames gehad van de EPG timer geprogrammeerde zenders

(echter ik heb de receivers nog nooit in DEEPSLEEP gehad, dat zal het verschil zijn)

 

maar men kan je wel redelijk vlug door het autofs heen loodsen opdat je dat goed aan de praat krijgt

dat is na uitleg eenmaal begrijpen en meebackuppen voor de toekomst dus niet lastig

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een VU+ Ultimo 4K en ik gebruik CIFS. Excuus voor mijn late reactie, zat aan de telefoon

 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...