Ga naar inhoud


Werking op enigma 2


cheapwatcher

Aanbevolen berichten

Hoe zijn de ervaringen met Joyne op enigma 2?
Om eens te kijken of ik iets kan met Joyne hoor ik graag hoe dit werkt. Wat ik wil kunnen is kijken en opnemen. Dit mag evt. gecodeerd als de opname daarna weer gedecodeerd kan worden.
Ontvanger is een Vu Ultimo 4k die draait op VTI.

aangepast door cheapwatcher

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Werkt gewoon goed.

Ik heb het sindskort en bevalt prima.

Zorg ervoorcdat je bij ingebruikneming signaal hebt.

Stem dus eerst af op een ongecodeerd kanaal.

Zet hem dan op een NPO kanaal.

Zet dan je ontvanger in standby,steek de module er in.

Zet hem weer aan en dan wachten tot je beeld hebt.

ik vermeld dit maar even,want als het fout gaat moet de module omgeruild,want dan krijg je hem niet meer werkend.

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satneef, welke ontvanger en image heb jij ? Bij mijn Duo 4K en Vti image kreeg ik de cammodule van joyne  niet werkend.

Na een paar dagen zoeken, prutsen en experimenteren heb ik terug de originele VU+ software geflashed en sindsdien werkt Joyne zonder problemen...

 

Bij de een werkt de joyne module icm Vti en bij de ander niet helaas.

aangepast door Raymond62
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt nog niet heel hoopgevend als het op vti niet goed werkt. Tevens de vraag of een extra LNB bijplaatsen voor 9 Oost goed gaat op m'n schotel? Ik heb een visiosat G4 met A1/2/3 en Hotbird.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het met een duo LNB op 9 en 13 geprobeerd op de Bisat, https://www.sat4all.com/forums/topic/365636-visiosat-g2-configureren-voor-astra-1-en-2/?do=findComment&comment=2528478

 

De schotel was niet perfect uitgericht, en ik kreeg maar een paar transponders van 9 oost (dus géén Joyne, en geen KBSWorld op 13oost).

Ik heb daarna niet meer de moeite genomen om het te gaan fijn te tunen, maar gewoon weer een single LNB op 13oost gezet. 9 Oost ontvang ik nu met gemotoriseerde extra antenne.

 

Ik vermoed dat je de (niet zo sterke) Joyne transponders met een extra LNB zou moeten kunnen ontvangen, maar vermoed dat je in ieder geval een smalle LNB nodig hebt op 13oost, en dat het wel heel precies moet worden afgesteld.

Ik herinner me niet dat hier op het forum door iemand gemeld is, dat hij Joyne nu via die BiSat beugel ontvangt.

Met twee brede LNBs zoals op de foto van Sprietje hierboven lijkt het me lastig te realiseren, gezien de zend-parameters van Joyne.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een grote lnb voor de hotbird. Die zou dan vervangen moeten worden door een smalle. Maar alps is er niet meer toch? Die gebruik ik voor 19.2 en 23.5

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei Raymond62:

Satneef, welke ontvanger en image heb jij ?

Zie mijn sig!  ||

                         \/

 

 

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Sprietje:

De hart op hart afstand tussen de 9e en 13e op een Bisat moet 40mm zijn. Daar zou je dus een duo-lnb voor kunnen nemen voor een schotel van 60cm. Die heeft een afstand van 38mm.

Ik heb nog zo'n quad duo lnb liggen van canal digitaal. Maar hoe combineer ik dat met de andere lnb's op 1 switch?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei cheapwatcher:

 Maar hoe combineer ik dat met de andere lnb's op 1 switch?

 

Op één switch, en je hebt al 4 LNBs, waarvan er één omgeruild wordt voor een duoLNB? Dan op een 4/1 diseqc 1.1 switch, bijvoorbeeld.

 

Over combineren van een monoblock LNB met diseqc switches is al heel wat geschreven op dit forum, bijv https://www.sat4all.com/forums/topic/359677-4-feed-lnb-9-13-192-en-235e-in-combinatie-met-282e/

 

Grootste probleem is hoe je een duo-LNB netjes in een BiSathouder krijgt, trouwens, als je geen aangepaste ring hebt (zoals de (A33) eccentric adapter).

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei a33:

 

Op één switch, en je hebt al 4 LNBs, waarvan er één omgeruild wordt voor een duoLNB? Dan op een 4/1 diseqc 1.1 switch, bijvoorbeeld.

 

Over combineren van een monoblock LNB met diseqc switches is al heel wat geschreven op dit forum, bijv https://www.sat4all.com/forums/topic/359677-4-feed-lnb-9-13-192-en-235e-in-combinatie-met-282e/

 

Grootste probleem is hoe je een duo-LNB netjes in een BiSathouder krijgt, trouwens, als je geen aangepaste ring hebt (zoals de (A33) eccentric adapter).

 

Groet,

A33

Zijn die switches betaalbaar? De switches die ik nu heb zijn rond de 10-15 euro dacht ik.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei Sprietje:

De Uncommitted switch Spaun Sur 211 F koop je voor € 24,95 in Nederland.

Spaun 2-1 uncommitted switch SUR 211 F.jpg

Kun je daarmee een combinatie van een DUO lnb (met ingebouwde switch) en een losse 4/1 Switch maken?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...