Ga naar inhoud


Werking op enigma 2


cheapwatcher

Aanbevolen berichten


Je kunt een diseqc 1.1 switch ook ergens vanuit een ver land laten komen. Je hebt dan ook 8/1 switches voor heel weinig (minder dan een tientje), maar meestal geloof ik zonder regen-kap.

 

De website daarvoor zal ik hier maar niet noemen, want zelfs de naam van een nederlandse advertentiesite wordt tegenwoordig geschrapt hier op dit forum.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei a33:

Je kunt een diseqc 1.1 switch ook ergens vanuit een ver land laten komen. Je hebt dan ook 8/1 switches voor heel weinig (minder dan een tientje), maar meestal geloof ik zonder regen-kap.

 

De website daarvoor zal ik hier maar niet noemen, want zelfs de naam van een nederlandse advertentiesite wordt tegenwoordig geschrapt hier op dit forum.

 

Groet,

A33

Ik denk dat ik die site ken. Hoe vind ik daar de juiste 1.1 switch? Of zijn die 8/1 switches daar ook voor geschikt?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe zijn de 8/1 switches daar ook voor geschikt; je gebruikt dan maar 2 poorten van de switch.

 

Of je gebruikt de 8/1 switch voor ál je LNBs, en laat de 4/1 1.0 switch weg; maar dan moet je kijken hoe je oplost dat meestal 4 poorten aan de bovenkant zitten, in relatie tot regenbescherming.

 

Ik heb eigenlijk nooit gekeken of er daar ook 4/1 of 2/1 switches voor diseqc 1.1 worden aangeboden, omdat ik daar zelf nooit naar op zoek was.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de EMP-Centauri S2/1PCN-W1 DiSEqC switch (2/1) zie ik ook ruim onder de 10 euro aangeboden op NLse websites; die werkt ook (automatisch) op diseqc 1.1 volgens de specs.

 

Zelf houd ik niet zo van automatisch diseqc-level kiezende schakelaars (sommige dingen wil ik niet automatisch, maar wil ik zelf bepalen!), maar voor een toepassing als deze zijn ze prima.

 

Wil je meteen een 4/1 diseqc 1.1 switch, dan heeft emp centauri de S4/1PCT-W2, iets boven de 20 euri.

 

Deze EMPs hebben standaard een regenbescherming erbij. Dat is toch wel erg handig.....

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-3-2019 om 00:00 zei a33:

En de EMP-Centauri S2/1PCN-W1 DiSEqC switch (2/1) zie ik ook ruim onder de 10 euro aangeboden op NLse websites; die werkt ook (automatisch) op diseqc 1.1 volgens de specs.

 

Zelf houd ik niet zo van automatisch diseqc-level kiezende schakelaars (sommige dingen wil ik niet automatisch, maar wil ik zelf bepalen!), maar voor een toepassing als deze zijn ze prima.

  

Wil je meteen een 4/1 diseqc 1.1 switch, dan heeft emp centauri de S4/1PCT-W2, iets boven de 20 euri.

 

Deze EMPs hebben standaard een regenbescherming erbij. Dat is toch wel erg handig.....

 

groet,

A33

 Dat is nog wel een voordelige optie dan. Ik heb inmiddels een experimentje gedaan met alleen de DUO lnb in de houder van de hotbird. Even losjes erin gehangen en met een aparte kabel verbonden met de Ultimo 4k. Daarmee kon ik de eutelsat 9B en de Hotbird ontvangen. De FTA kanalen van Joyne kwamen netjes binnen.


Jammer dat Joyne zo'n hoge investering vergt om het een keer te proberen :( Die CI's zijn overal 99 euro.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-3-2019 om 12:46 zei cheapwatcher:

Jammer dat Joyne zo'n hoge investering vergt om het een keer te proberen :( Die CI's zijn overal 99 euro

om een keer te proberen JA

maar daarna is het gewoon heel betaalbaar als abo

 

toen ik mijn eerste zwart canal digitaal kaartje (seca2) kocht was ik ook 90 euro kwijt

toen moest ik ook een tweedehandse aston CI aanschaffen voor mijn receiver van Johan45 inzake die kaart

je blijft geld erin pompen

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tonskidutch:

om een keer te proberen JA

maar daarna is het gewoon heel betaalbaar als abo

 

toen ik mijn eerste zwart canal digitaal kaartje (seca2) kocht was ik ook 90 euro kwijt

toen moest ik ook een tweedehandse aston CI aanschaffen voor mijn receiver van Johan45 inzake die kaart

je blijft geld erin pompen

 

Heb het er wel over gehad met het thuisfront, maar CDS heeft toch nog voordelen. Nick JR zit niet bij Joyne:(
En ik vraag me af hoe soepel m'n ontvanger omgaat met die ci met opnemen. Ik neem soms wel 3 uitzendingen tegelijkertijd op. En die moeten dan allemaal achteraf gedecodeerd worden.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat heb ik bijna 2 jaar geleden allemaal al getest met de Ultimo4K en gaat goed met de joyne CI+ module

als je hem fatsoenlijk initialiseert

op verzoek van een vriend heb ik dat destijds voor hem gedaan die alles mee wilde nemen naar een ver land en daar werkt het nog steeds

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tonskidutch:

dat heb ik bijna 2 jaar geleden allemaal al getest met de Ultimo4K en gaat goed met de joyne CI+ module

als je hem fatsoenlijk initialiseert

op verzoek van een vriend heb ik dat destijds voor hem gedaan die alles mee wilde nemen naar een ver land en daar werkt het nog steeds

Ok, goed om te weten. 

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 16-3-2019 om 00:00 zei a33:

En de EMP-Centauri S2/1PCN-W1 DiSEqC switch (2/1) zie ik ook ruim onder de 10 euro aangeboden op NLse websites; die werkt ook (automatisch) op diseqc 1.1 volgens de specs.

 

Zelf houd ik niet zo van automatisch diseqc-level kiezende schakelaars (sommige dingen wil ik niet automatisch, maar wil ik zelf bepalen!), maar voor een toepassing als deze zijn ze prima.

 

Wil je meteen een 4/1 diseqc 1.1 switch, dan heeft emp centauri de S4/1PCT-W2, iets boven de 20 euri.

 

Deze EMPs hebben standaard een regenbescherming erbij. Dat is toch wel erg handig.....

 

groet,

A33

 

Ik ga toch de uitbreiding doen op de schotel. Inmiddels de switches van EMP-Centauri besteld. Hoe moet ik nu straks de Diseqc configureren in m'n ontvanger?
Momenteel staat hij op A/B/C/D. Maar dit moet een combinatie worden van A/B/C vanuit de 4/1 switch en dan D/E/ via de duo lnb. D EMP switch komt dan tussen die 2 en de ontvanger te zitten.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei cheapwatcher:

Hoe moet ik nu straks de Diseqc configureren in m'n ontvanger?
Momenteel staat hij op A/B/C/D. Maar dit moet een combinatie worden van A/B/C vanuit de 4/1 switch en dan D/E/ via de duo lnb.

 

De 4/1 switch moet dan de commando's (diseqc 1.1/uncommitted) input 1 en A/B/C (diseqc 1.0) krijgen.

De duo-LNB moet dan de commando's (diseqc 1.1/uncommitted) input 2 en A/B (diseqc 1.0) krijgen.

 

Input 1 en 2 natuurlijk al naar gelang, op welke poort van de diseqc 1.1 switch iets aangesloten is.

Hoe het er in het menu van Enigma uitziet, weet ik verder niet.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei a33:

 

De 4/1 switch moet dan de commando's (diseqc 1.1/uncommitted) input 1 en A/B/C (diseqc 1.0) krijgen.

De duo-LNB moet dan de commando's (diseqc 1.1/uncommitted) input 2 en A/B (diseqc 1.0) krijgen.

 

Input 1 en 2 natuurlijk al naar gelang, op welke poort van de diseqc 1.1 switch iets aangesloten is.

Hoe het er in het menu van Enigma uitziet, weet ik verder niet.

 

Groet,

A33

 

OK, dank!

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...