Ga naar inhoud


Zenderwijziging KPN IPTV per 1-4-2019


Prawo

Aanbevolen berichten

 

Op 9-4-2019 om 15:26 zei Noordzee:

Spectaculaire wijzigingen bij KPN.  Een hele ris zenders van de Disney-zendergroep gaat verdwijnen per 1 juni 2019.

 

bron : KPN-forum

 

Toevoegingen zenderaanbod per 1 april
Afgelopen maand hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant). Als vervanging voor National Geographic.

Deze zenders komen te vervallen
Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.

De andere zenders die komen te vervallen zijn 24 Kitchen, National Geographic, FOX TV, WildHitz en Antena3. In het pluspakket vervallen de zenders BabyTV en NatGeo Wild. Dit zal gebeuren per 1 juni, we zijn uiteraard nog op zoek naar passende vervangende zenders.

Zenders die we toevoegen

 

 

f770c8e7-59a8-42cc-8210-cc155f87d751.png

 

Kan iemand vertellen of bovenstaande wijziging al volledig is doorgevoerd?
Want ik ontvang op positie 115 nog niets.

Weliswaar heb ik IPTV via NLEx maar die neemt KPN IPTV 1 op 1 over als ik het goed heb.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, op het KPN-Forum werd er meteen op 1 april een melding van gemaakt. Nog voordat het officieel aangekondigd was: 

 

citaat: 

 

Vanochtend heeft KPN de zender Stingray Brava weer toegevoegd aan het pluspakket. U vindt 'm op zendernummer 115. En hij is wederom in HD.

p.s. ook 100 % NL (plus) op 114, TV 538 HD op ... 538 en Love Nature HD op 34 zijn toegevoegd.
 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...