Ga naar inhoud


Bestanden overzetten


Denisdaf

Aanbevolen berichten


Bewuste bestand is 1,5 Gb daar waar andere TS bestanden van bv 5 en zelfs eentje van 33 Gb geen problemen vertoonden.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik ondertussen al meerdere malen gedaan hoor. Al was het uit noodzaak om uit de vastloper te komen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op beide schijven bron EN doel staan natuurlijk ondertussen bestanden, deze die wel overgingen en de andere die het niet deden. Zal er sowieso een andere moeten bijhalen en die dan eerst formatteren, en vanaf nu geen Hdd's meer onder snel formatteren in orde brengen. He is vlug natuurlijk, maar als het inderdaad daar aan ligt, is het K***E natuurlijk.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Formatteren van schijven is tegenwoordig volstrekt overbodig. De schijf is al goed geformatteerd. Het hernummeren van de sectoren heeft geen nut meer. Maar zou niet voor onleesbare bestanden kunnen zorgen. Formatteren bestaat dus alleen uit het goedzetten van de FAT.

Hoe oud is de versie van Total Commander?

Probeer eens TeraCopy.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden zei Psychosammie:

Formatteren van schijven is tegenwoordig volstrekt overbodig. De schijf is al goed geformatteerd. Het hernummeren van de sectoren heeft geen nut meer. Maar zou niet voor onleesbare bestanden kunnen zorgen. Formatteren bestaat dus alleen uit het goedzetten van de FAT.

 

 

Waar haal je het dan dat een schijf als die nieuw aangekocht wordt eerst moet geïnitialiseerd worden en nadien wordt er sowieso gevraagd omze te formateren. Enig wat je als gebruiker kan als je ze wil gebruiken is daarop ja zeggen en kiezen onder welk systeem.

Hoe oud is de versie van Total Commander?

 

Aller nieuwste. Wordt zoals in de eerste post telkens vernieuwd als er een nieuwe versie is. Dat is logisch als je een lifetime free update hebt (dacht ik).

Probeer eens TeraCopy.

Ben nu bezig met de doelschijf te formatteren op normale snelheid, dus niet de snel format procedure.

Dat neemt dan wel zijn tijd en nadien zal ik wel zien of het wat heeft opgebracht.

Zo ja, dan zulle alle schijven die ik destijds een snel format liet doen worden gekopieerd naar een juist geformatteerde en dan op hun beurt dezelfde behandeling krijgen.

Dat zal tijd kosten, maar ja er staat hier hardware genoeg zodat ik de pjoeter waarop dat gebeurt rustig zijn ding kan laten doen.

 

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had in 2018 iets soortgelijks met bestanden die op een NAS stonden en gekopieerd waren naar usb hdd

dat betrof toen de bestandsnaam met een vreemd karakter erin (overblijfsel van duits umlaut)

toen ik die een voor een met putty hernoemde, ging het copieren wel

 

ik weet dat sommige opname namen van films ook onder enigma2 zulke vreemde karakters in de naam hebben die windows niet zonder meer aan kan

 

misschien wringt daar de schoen bij die paar bestanden die niet willen

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

dat betrof toen de bestandsnaam met een vreemd karakter erin (overblijfsel van duits umlaut)

toen ik die een voor een met putty hernoemde, ging het copieren wel

 

ik weet dat sommige opname namen van films ook onder enigma2 zulke vreemde karakters in de naam hebben die windows niet zonder meer aan kan

 

Wat ik met TC wel heb, is dat bv op zenders zoals ITV de titels wel echt zeer lang kunnen zijn, en dat ik die dan handmatig moet inkorten om aanvaard te worden. MAAR, daar vraagt TC me dan om dat aan te passen. TC (Of wat ook de reden  van het niet kopiëren of overzetten) maar daar geen probleem van.

Verder even een tip aan U (en anderen die het niet weten) TC kan massa namen in 1 maal aanpakken om aan te passen.

Ik heb gisteren een eerste schijf een normale (en dus geen snel-) format gegeven, en kijk, na die format en een herstart van bestanden overzetten geen enkel probleem met overzetten van de data van een ganse schijf met de genoemde ts bestanden naar de andere die dus een normale format kreeg.

Dat wil zeggen dat ik alles schijven "een beurt" ga geven en ze dus één per keer ga formatteren, er data opzetten van een andere, dan die formatteren, enz enz.

Straks misschien even een paar schijven halen bij de buren in Aartselaar, en start.

 

PS, zou het formatteren van meerdere schijven op dezelfde pc en terzelfder tijd invloed hebben op de tijd die dat in beslag neemt?

 

 

BTW, ZILVERSTER, JIJ ben mijn man. Ttz in deze tread. MERCI, Bedankt (ik hoop dat het natuurlijk in de toekomst blijft bewijzen dat full format ( niet te vergelijken met Low level format ) zijn nut blijft hebben. Nooit Low level format doen met de huidige schijven, je maakt ze waarschijnlijk stuk dan. Tenandere zelfs zo dat fabrikanten zaken inbouwen die dat LLF niet toelaten.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...