Ga naar inhoud


Bestanden overzetten


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Hallo,

Bij het overzetten van sommige bestanden van de ene schijf naar de andere zijn er problemen waar ik geen reden zie dat die er zijn.

Wat gebeurt er?

Ik wil (Win 10 en Total Commander) bestanden overzetten van de ene schijf naar de andere.

Dit in een opstelling dat de schijven in een Dockingstation zitten of rechtstreeks aan het mobo, het maakt niets uit, blijft hangen op sommige plaatsen om uiteindelijk gewoon geen voorgang meer te geven en ik dus de actie sowieso moet stoppen.

Hetzelfde bestand op de bronschijf naar een andere map verzetten is geen probleem, maar daar vermoed ik dat er eigenlijk niet echt iets verzet wordt maar gewoon dat dat zo lijkt als je via welk programma dan ook naar dat bestand zoekt. Fysiek blijft het bestand waar het is.

Als ik daartegenover het bestand op dezelfde schijf als waar het staat naar een andere map kopieer, dan duurt het net als zou ik het naar een andere schijf zetten (zowel kopie als verplaatsen).

Dus het heeft niets te maken met de doelschijf (Daar heb ik naast een andere map op de bronschijf ook al meerdere doelschijven geprobeerd) omdat het binnen het fysieke van  schijf maar naar een andere map op die schijf ook problemen geeft.

Nu komt het natuurlijk.

In de hoop het een beetje duidelijk is en dat ik voldoende gegevens meegaf, WAT KAN DIT ZIJN? Ik bedoel het probleem natuurlijk.

Nog even dit. Het zijn TS bestanden, (transport stream) die bij het bewerken geen foutmeldingen gaven of TS bestanden die nog geen bewerking hebben gekregen, en destijds zonder problemen van de schijf in de ontvangers naar de schijf waar ze nu opstaan zijn gezet.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


NTFS

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betwijfel of het dat is. Maar ik heb een update aangaande mijn posting. Namelijk deze. Ik heb 1 van de lastige bestanden binnen de bronschijf naar een andere map op diezelfde schijf gekopieerd ( duurde echt lang maar is uiteindelijk gelukt) en dan nadat klaar was het bestand dat ik "nieuw" in die andere map had gezet, naar de doelschijf gekopieerd. Dat werkte zoals het normaal zou gaan en binnen een normale tijd. Met deze update, toch een nieuwe vraag. Hoe kan dat komen? PS ik ben ondertussen hetzelfde aan het proberen met andere "probleembestanden" dus van de bron naar een andere doelmap op de bronschijf en ga kijken wat er dan loopt. Nog even dit, het is op een PC die niets anders doet dan dienen als host voor opslag TS bestanden. (Duizenden op vele HDD's)

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik inderdaad steeds Total Commander. Is zelfs een geregistreerde versie die is eenmalig te registreren ( mits betalen) en dan for life. Verkenner is niet echt mijn ding. Wat wil je als je uit het DOS tijdperk stamt waar DOS COMMANDER de voorloper van WIn Commander ( nadien onder druk van MS ) Total Commander is gaan heetten.

De 2e poging om ook nog andere "probleem" bestanden te kopiëren naar een andere map op dezelfde schijf lopen uit op een sisser. Loopt vast.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het aan het zoeken, lijkt niet makkelijk te vinden wat download betreft. Blijkt dat in Windows zelf aanwezig te zijn.

 

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Denisdaf,

 

 

Heb je nog een PC of laptop die met XP of met een oudere Windows versie die werkt ?

 

Sluit de Harddisk die je gebruikt om bestanden op te zetten eens aan, apparaat aan doen, even wachten en uit doen.

 

Bekijk daarna eens wat de HD doet, ik hoop dat je geluk hebt.

 

Deze fout zat volgens mij in Windows 8.

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

 

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een bestand dat voordien lastig deed nu met verkenner kunnen overzetten van de ene schijf naar de andere. En dat zonder eerst naar een andere map te zetten op de bronschijf.

 

BTW ik vind 2 exe files voor robocopy maar die werken niet onder windows zelf, ik denk dat dat dan nog DOS prog's zijn die via cmd prompt moeten starten?

 

At Zilverster, wat bedoel je met een fout in Win

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen inderdaad. En de oudste bestanden waarover het gaat zijn van 2018. En dan was ik al lang (vanaf de release) en zeker op die PC met Win 10 aan de slag.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...