Ga naar inhoud


APPLE PAY op ING


Gast catw

Aanbevolen berichten

Staat bij ING op de site maar ook in veel kranten, iedereen happy.

 

ING met Apple Pay naar Nederland

Maar goed, nu vindt de betaaldienst dus op een officiële manier zijn weg naar Nederland. Apple werkt daarvoor samen met ING. De bank belooft binnenkort meer te vertellen over de Nederlandse introductie van Apple Pay.

Tot dan blijft het onduidelijk wanneer de betaaldienst zijn debuut zal gaan maken. Een webpagina meldt enkel dat het ‘nog even duurt’ voor Apple Pay zal worden aangeboden. “Dit is alles dat ik er op dit moment over kan vertellen”, meldt ING-woordvoerder Eva Hersbach aan NU.nl. “Verder kan ik er nog niks over bekendmaken.”

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

9 uur geleden zei Psychosammie:

Waarom zou je dat willen hebben?

Apple Pay komt eindelijk naar Nederland dankzij ING

 

Na jaren wachten en teleurstelling na teleurstelling is het dan eindelijk zover: Apple Pay komt naar Nederland! Binnenkort kunnen bezitters van een iPhone, iPad of Apple Watch met hun apparaat afrekenen.

Eind vorig jaar kwam de dienst naar Duitsland en zelfs België kreeg al de beschikking over de betaaldienst, maar Nederland bleef achter. Apple Pay bestaat sinds 2014, maar komt nu dan toch echt naar Nederland. Vorig jaar had de Nederlandse internetbank Bunq al een kortstondige primeur door middels een slimme truc Apple Pay in Nederland mogelijk te maken. Apple maakte daar binnen enkele uren een einde aan.
ING met Apple Pay naar Nederland

Maar goed, nu vindt de betaaldienst dus op een officiële manier zijn weg naar Nederland. Apple werkt daarvoor samen met ING. De bank belooft binnenkort meer te vertellen over de Nederlandse introductie van Apple Pay.

Tot dan blijft het onduidelijk wanneer de betaaldienst zijn debuut zal gaan maken. Een webpagina meldt enkel dat het ‘nog even duurt’ voor Apple Pay zal worden aangeboden. “Dit is alles dat ik er op dit moment over kan vertellen”, meldt ING-woordvoerder Eva Hersbach aan NU.nl. “Verder kan ik er nog niks over bekendmaken.”
ING Apple Pay Nederland
Klik/tap voor groter.
Andere banken nog onbekend

Het is ook nog onduidelijk of andere banken ING zullen volgen, of enkel klanten van die specifieke bank binnenkort met hun iPhone of Apple Watch kunnen betalen. Apple maakte gisteravond ook zijn kwartaalcijfers bekend voor het tweede kwartaal van 2019. Daaruit bleek dat juist services als Apple Pay de tegenvallende cijfers van de iPhone compenseren. Door na jaren aan stroperigheid eindelijk in Europa de expansie door te zetten kan Apple die belangrijke pijler groter maken. Wordt vervolgd dus! Meer te vinden bij onemorething.

----------------------------------------------------

En dan geef ik ook nog even dit aan.
Tijden geleden kon ik al veel gegevens op mijn postbank chippas zetten zoals telefoon nummers, gemakkelijk voor onderweg , iets wat nu allemaal gewoon in je mobile telefoon zit.
Weinig mensen wisten dat dit kon en ook dat je het eventueel in een telefooncel ook kon uitlezen.

Voor betalingen komt de ING "binnenkort" met de betaal mogelijkheid via de iPone wat dus een betaal verbetering geeft.
Nu nog even wachten tot mijn ID kaart, rijbewijs, paspoort, OV kaart ook in de mobile telefoon komen en je hebt nog meer gebruiks gemak.
Ga je eventueel onderweg de pijp uit dan ben je tenminste niet een gevonden onbekend persoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ja, ik kreeg het bericht ook via de ING binnen.

Tja, ik sluit mij toch ook een beetje aan bij de vraag van @Psychosammie, wat is nu wekrlijk de toegevoegde waarde t.o.v. datgene wat wij nu al kunnen gebruiken zoals draadloos betalen via de betaalpas?

Dus wat bedoel je nu met de genoemde '..betaalverbetering..'?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@catw

Mooi gekopieerd maar ik lees geen antwoord!

 

Ik kan al lang mijn betalingen per telefoon doen. Gewoon met de Ing App. Waarom zou Apple daar tussen moeten zitten?

 

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen pincode meer nodig of zo, als je iets leest lees het dan goed.

En bij deze bank, de ING, ben ik al meer dan 50 jaar klant en heb dus veel aanpassingen meegemaakt welke altijd toekomst gericht waren.

Ook is de beveiliging van de iPhone en iPad beter dan die van de android telefoons.

Gewone betalingen, voordat ideal er was, kon allang al zelfs op de Nokia 3210 kon je pes SMS een betalings overschrijving uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ING de Bank met de meeste storingen, Apple ziet natuurlijk dat er op de Balastings-Paradijzen nog opslagruimte te over is, en vermits Nederland de belangrijkste spil in deze laakbare praktijken is weten vlug waar de Klepel hangt.

En zolang de massa zich geen vragen stelt en maar blijft afdokken gaat het lekker voort.

 

PS: De aanzienlijke bedragen die de staat misloopt komen ze dan natuurlijk bij u en ik halen, vergeet dit niet.

 

https://duckduckgo.com/?q=apple+nederland+balastingen&t=ffnt&atb=v132-1&ia=web

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@catw

 

2 uur geleden zei catw:

Geen pincode meer nodig of zo, als je iets leest lees het dan goed.

 

Dus dat is het voordeel? Nou ik ben om hoor, ik ga gelijk een Apple kopen.

 

Mijn duim is mijn pincode, duurt precies een halve seconde.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei catw:

Geen pincode meer nodig of zo, als je iets leest lees het dan goed.

 

 

Feitelijk valt Apple Pay net zo onder contactdoos betalen als ook de contactloze betaling via de PIN-pas.

Dus betalen zonder PIN-code alleen voor bedragen tot € 25,=, daarboven heb je alsnog de PIN-code nodig, althans zo ver ik hierover geïnformeerd ben.

 

Nog steeds de vraag wat is nu echt de toegevoegde waarde want jouw aangevoerde argumenten zijn nu niet bepaald overtuigend.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

-------------------------------------------------------------------------

40 minuten geleden zei Jürgen:

 

Feitelijk valt Apple Pay net zo onder contactdoos betalen als ook de contactloze betaling via de PIN-pas.

Dus betalen zonder PIN-code alleen voor bedragen tot € 25,=, daarboven heb je alsnog de PIN-code nodig, althans zo ver ik hierover geïnformeerd ben.

 

Nog steeds de vraag wat is nu echt de toegevoegde waarde want jouw aangevoerde argumenten zijn nu niet bepaald overtuigend.

 

Op het zogenaamde wereld wide web is veel te vinden dus heb ik nog even enkele stukjes daarvandaan opgeraapt.

 

------------------------------------------------------------------------------

#1 Het is veel sneller
Als je wilt pinnen in de winkel zul je je pinpas moeten pakken. Er zijn maar weinig mensen die continu met hun betaalpas in de hand lopen. Voor veel mensen betekent het: portemonnee pakken, pasje eruit halen en tegen de betaalautomaat houden (of erin steken). Allemaal handelingen die bij sommige klanten al snel een seconde of dertig in beslag nemen terwijl het met Apple Pay in vijf seconden was gelukt. Het kost niet alleen extra tijd voor jezelf, maar ook de andere klanten in de rij en voor de persoon achter de kassa.

Heb je een Apple Watch, dan kun je zelfs nog sneller afrekenen. Vaak ben ik in de supermarkt al in een seconde klaar en sta ik al bij de uitgang als de kassa nog aan het ratelen is.

#3 Het is écht veiliger
Bij de Apple Watch gaat het nog makkelijker. Daar voer je ‘s ochtends bij het opstaan eenmalig je toegangscode in en hoef je in de winkel alleen maar op de zijknop te drukken. Zolang de Apple Watch om je pols zit weet Apple zeker dat jij de eigenaar met kennis van de pincode bent. Het is bovendien verplicht om een pincode op de Apple Watch in te stellen, voordat je Apple Pay kan gebruiken. Tot je ingestelde dag totaal.
--------------------------------------------
Als we afgaan op de informatie van Apple, dan gebeurt dit als je met Apple Pay afrekent in een winkel:

    Nadat u de transactie hebt geverifieerd, geeft het Secure Element uw apparaataccountnummer en een transactiespecifieke dynamische beveiligingscode aan het kassasysteem van de winkel samen met aanvullende informatie die nodig is om de transactie te voltooien. Nogmaals, noch Apple noch uw apparaat verzenden uw daadwerkelijke betaalkaartnummer. Alvorens de betaling wordt goedgekeurd, kan de bank of het betaalnetwerk uw betaalinformatie verifiëren door de dynamische beveiligingscode te controleren om er zeker van te zijn dat deze uniek is en aan uw apparaat is gekoppeld.

Bron: ‘Overzicht van de beveiliging en privacy van Apple Pay’ op de website van Apple.
------------------------------------

Apple Pay is ook ontworpen voor de beveiliging van persoonlijke gegevens. Apple bewaart geen originele nummers van creditcards, bankpassen of prepaidkaarten die u gebruikt met Apple Pay en heeft er ook geen toegang toe. En wanneer u Apple Pay gebruikt met creditcards, bankpassen of prepaidkaarten, bewaart Apple geen transactie-informatie die naar u kan worden teruggeleid – uw transacties blijven tussen u, de winkelier of ontwikkelaar en uw bank of uitgever van de kaart.

----------------------------------
How Apple Pay Works Under the Hood, onder <--- deze link hier voor kan je nog meer vinden.

 

En het voordeel is dat ik het niet verkoop, geen aandeelhouder ben en alleen maar een gebruiker en het nadeel is dat je dingen moet gaan uitleggen die overal gewoon vermeld staan op het vrij toegankelijke internet.

wat-zeggen-klanten.png

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

vraag

dus je moet online zijn met je horloge, of heb ik het mis???

 

contactloos is heel prettig tot je achter iemand in de wachtrij staat die weer eens alle munten is aan het sorteren

en kassa juf loos is nog fijner... de tests lopen al

alhoewel die medewerkers iets anders moeten gaan doen dan

 

maar het gedoe met je phone of die armband horloges is tijdens het inladen van je waren ook gepruts en gehannes in de rij aan de kassa want zeker die phone moet je ook uit je koffer of onder bilnaad afgezakte spijkerbroek pakken

 

catw,

de logistiek lijkt me heel vooruitstrevend maar het wordt tijd dat ING met haar eigen systeem optimaliseren verder gaat

daar het Apple Imperium nog meer macht in handen geven helemaal niet goed is (de wereld gaat aan vlijt ten onder)

 

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Australian banks with Apple Pay
Check if your bank offers Apple Pay and learn how to use the digital wallet to make contactless purchases.

Apple Pay is a digital wallet that allows you to make contactless purchases in store or online using just your iPhone or Apple device, without your physical debit card. Learn how Apple Pay works, how to set it up and how it compares to other digital wallet solutions in this guide, plus see a comprehensive list of the Australian banks that currently offer Apple Pay.

---------------------------------------------

Apple Pay: deelnemende banken in Azië/Oceanië

Apple Pay werkt met veel van de bekende creditcards, betaalkaarten en prepaidkaarten van grotere banken en kaartverstrekkers. Voeg uw kaart toe als deze wordt ondersteund. U blijft dan profiteren van alle extra's en voordelen en de beveiliging van uw kaarten.

We werken ook met andere banken en kaartverstrekkers aan support van Apple Pay. Als uw bank of kaartverstrekker hieronder nog niet wordt vermeld, kijk dan later nog eens.

Sommige kaarten van deelnemende banken en kaartverstrekkers worden mogelijk niet ondersteund in Apple Pay. Neem contact op met uw bank of kaartuitgever voor meer informatie.

Voor een lijst van banken en kaartverstrekkers in uw land of regio die Apple Pay ondersteunen, kiest u hieronder een van de landkaarten.

 

-----------------------------------------------

En het werkte zelfs in Ti Tree

------------------------------------------------

 

hear_no_see_no_math_cartoon.png.e2a0f2fb83c18f0d694d138f8e691a5c.png

ING-Australia.PNG

google-sydney.PNG

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...