Ga naar inhoud


Lokale IPTV lijst maken met DreamboxEditor


MySat

Aanbevolen berichten

Doel is om een nieuwe eigen IPTV lijst te maken mbv Dreamboxeditor.

 

Heeft iemand toevallig een stappenplan, want het wil maar niet lukken. De lijst die ik maak zie ik wel op TV maar die geeft geen beeld, terwijl deze prima afspelen in bijv VLC. Andere handleidingen helpen op dit moment ook nog niet echt.

 

Doel is om naast de generieke lijst 1 bouquet te maken welke ik zelf onderhoud en vanaf een centrale plaats via Wget dagelijks update.

 

 

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


staat de naam van de lijst in bouquets.tv?

Verder kunnen er nog een aantal mogelijkheden zijn dat een kanaal het niet doet.

1 daarvan is een ongeldig certificaat als je https gebruikt,VLC geeft dan trouwens ook een melding.

In dat geval gebruik je gewoon http

Nog een mogelijkheid is dat de standaard codec in je box de stream niet kent,je moet dan de serviceapp installeren (deze staat in de feed) en 5002 gebruiken ipv 4097 en dat lukt niet met dreamboxedit en moet je met een tekstverwerker (let op! niet het windows kladblok gebruiken maar wordpad of nog een andere) aan de gang.

 

 

  • Like 2

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is idd de oplossing voor mijn probleem. Dank voor je hulp.

 

Toch wat vragen over het techniek hierachter:

- Om een bouquet toe te voegen dient deze dus zowel in bouquets.tv als als filename voor te komen in de /etc/enigma/ directory. Waar vind ik meer details hierover (structuur plus de layout van de stream definitie in het bouquet) ?

- Staan daar ook de definities van bijv de te gebruiken codec settings in of waar kan ik dat vinden ?

 

Nogmaals dank!

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch even een misverstand proberen uit de wereld te helpen.

Op een enigma2 receiver kun je geen codecs gebruiken.  Op deze receivers lopen alle streams via de hardware decodeer chip.

Als er een systeem gebruikt word dat niet voorzien is in de chip dan is het einde verhaal.  Gelukkig zijn er niet zoveel compressie methodes beschikbaar.  Momenteel is het bijna altijd h264.  Af en toe zie je eens h265 opduiken.

De processor die in deze apparaten zit is niet snel genoeg om de decompressie (decodering) in software uit te voeren.

 

De problemen die zich voordoen situeren zich in de container waarin de video en audio verpakt zitten.  En hier kan het zijn dat gstreamer (de standaard player in enigma2) het laat afweten.  En kan het zijn dat de serviceapp met zijn alternatieve players soelaas kan brengen.  Beide players van de serviceapp begrijpen deze alternatieve containers soms beter.

 

Zowel gstreamer als extplayer3 als gstplayer doen eigenlijk hetzelfde.  Ze ontvangen de informatie stroom, en splitsen deze uit in een video, audio en eventueel een ondertitel stream en bieden deze aan de hardware decodeerchip aan.  Om dit te kunnen doen moeten ze de container begrijpen waarin de streams verpakt zitten.

 

Willy

 

PS:  Op een PC gebeurt hetzelfde.  Soms gebeurt het eens dat bv VLC een stream niet wil afspelen.  Je kunt dan in de instellingen van VLC instellen dat de stream niet hardwarematig moet gedecodeerd worden.  VLC gaat dan codec's gebruiken om e.e.a. te decoderen.  Op een PC kan dit omdat de processor hier wel snel genoeg is om de decodering in software uit te voeren.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Kabeltje87:

Op een enigma2 receiver kun je geen codecs gebruiken

Ik heb inderdaad niet het juiste woord gebruikt,Willy.

Bedankt voor de aanvulling en de tip over VLC

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer wat duidelijker, waarvoor beiden dank. En waar vind ik de overige gevraagde info 😉

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay

 

Al weer een hele stap verder maar ik ben toch wel op zoek naar

- Waar vind ik meer details over de enigma zender/kanaal structuur plus de layout van de stream definitie in het bouquet ?

- Staan daar ook de definities van bijv de te gebruiken codec settings in of waar kan ik dat vinden ?

 

Mbt een editor en SCP kan ik mijn lijst nu handmatig toevoegen aan de bestaande settings in /etc/enigma2

Maar dan komt het, het laatste pakket in bouquets.tv  verschijnt wel op het scherm na een restart van enigma, maar dan heeft deze geen kanalen (terwijl ze wel in dat bouquet staan)

 

Vandaar de zoektocht naar de functionele documentatie hoe dit werkt

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat het boeket goed in je bouquets.tv met precies dezelfde naam?

Open het meegeposte bouquet maar eens in een tekstverwerker.

Dan zie je precies hoe je zoiets doet.

userbouquet.Lokale omroep.tv

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn experiment waar ik de userbouquet aan toegevoegd heb via een handmatige toevoeging op de sat ontvanger via WinSCP (en ook ge-edit met dit programma)

 

bouquets.tv

 

Ziet eruit als hieronder. Onderste folder  is de Lokale omroep.tv en deze lijst doen veel streams het prima. Snap natuurlijk niet waarom de laatste 2 bouquets de naam <n/a> hebben. Enig idee ?

 

image.png.4b8913d7f65e33ca025d6ebc377fedcc.png

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

De naam staat niet goed in je bouquets.tv

Deze dient precies hetzelfde te zijn aan de naam die je het bouquet hebt gegeven.

Haal de -1 eens weg.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het is toch moeilijker dan ik dacht..

 

Even e.e.a gechecked via WinSCP en dat ziet er eigenlijk uit zoals aangegeven. Alle namen identiek en ik heb zelfs enigma2 stil gezet tijdens het editten met init4

Nog steeds geen titel bij de lokale streams nadat ik de boel gestart heb met init 3. Maar dat maakt even niet uit....

Webif.jpg.b52db16e6f38b69cd20b6825aa5cb8f4.jpg

 

2e stap, ondanks het feit dat ik niks zie in bouquets.tv, de entry "userbouquet.lokale_omroep.tv" uit de bouquets.tv verwijderd en enigma2 opnieuw opgestart. Geen verbetering en daarom Dreamboxedit er maar een op los gelaten.. Import gedaan van de settings en het resultaat zie je bij C. De naam van een bouquet komt mij bijna bekend voor maar stond niet in de bouquet.tv file!

 

Op de achtergrond lijkt er een scan gedaan te worden van alle .tv files en die komen in de favourieten lijst, waarbij de titel van het desbetreffende bouquet getoond wordt als naam van het bouquet. Waarom er dan opeens "ME Stream Local" als titel gebruikt wordt ???

 

Kortom, hoe werkt dit nu precies?

 

Alles in sync levert nog steeds een blanke titel van een favouriet op indien ik met WinSCP dit aanpas. (een check met vi leert dat bouquets.tv geen speciale characters heeft.

 

A verwijst naar de content van bouquets.tv

B verwijst naar lokale_omroep.tv die uit express uit de bouquets.tv heb gehaald

C was dan daarna het resultaat in dreamboxedit

 

Wie weet raad?

 

 

Analyse.jpg.74fa3fee141fdb9412b40da5119d218e.jpg

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even aanvullend info:

 

Aanpassen van de bouquetnaam "ME Stream Local" met dreamboxeditor laat nadien een juiste bouquet naam zien maar dreamboxeditor laat daarna de entries in het desbetreffende bouquet startende met "#SERVICE 5002" niet zien..... omdat ze verwijderd zijn door deze actie...

 

Kortom mijn conclusie is dat #SERVICE 5002 niet ondersteund wordt door dit programma en daarom verwijderd worden. Is dat een juiste conclusie ?

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-5-2019 om 21:23 zei MySat:

Kortom mijn conclusie is dat #SERVICE 5002 niet ondersteund wordt door dit programma en daarom verwijderd worden. Is dat een juiste conclusie ? 

Zie mijn reaktie van 20 Mei

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Thnx. Heb inmiddels een hoop geleerd en snap het inmiddels bijna na geholpen te zijn door Willy (openpli.org).

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...