Ga naar inhoud


Gestabiliseerde voeding op diseqc motor


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Stel een diseqc motor wordt gebruikt voor andere doeleinden dan wat er normaal mee gebeurt.

Ttz, gebruik om LTE antennes richten op beste mast.

Dus er is geen coax in die van een ontvanger komt en de 18 V leveren kan.

Nu wou ik daar dus een gelijkspanning gebruiken komende van een gestabiliseerde voeding.

Welke spanning heb ik minstens nodig en wat mag maximum?

En als de antennes (2) die er op komen te staan deze  image.png.e14c1bdf3a343c4f3d1dc3a1b82727c4.png

zijn.

 

Btw eventueel tav Trust, het gaat over de motor die ik een tijd geleden van jou overnam.

Die gaat nu (na mijn pensionering) dus een andere reden van bestaan krijgen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Een Diseqc motor werkt tussen de 13 en 18 Volt.

Naast die voedingsspanning, zal je 22 kHz gemoduleerde disecq commando's op die voedingsspanning moeten moduleren om de antenne te draaien.

 

Welke mast het beste werkt zal je zelf moeten aangeven.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, Bedankt voor je reactie. Waar haal ik die 22 kHz commando's en hoe breng ik ze op de motor?

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Uit een satelliet ontvanger?

Oude ontvanger gebruiken en satelliet posities invoeren die overeenkomen met de positie van die masten.

Bedenk wel, dat je rotor slechts 180 graden draait, je kan dus de helft van je omgeving "aftasten".

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is het voor mobiel of stationair gebruik?

 

Bij stationair gebruik kan je een keer volstaan de antenne op de beste 4G mast uit te richten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de PM's niet meer maar denk te weten dat het een DG120 motor is .

Die heeft 2 aparte druktoetsen voor oost en west , als je van deze de aansluitingen buiten de behuizing brengt , kun je hem handmatig bedienen aangesloten op b.v. een laptop adapter . Deze zijn vaak 19 volt .

Ik meen me ook te herinneren dat ik die motor omgebouwd heb naar een draaibereik van bijna 360 gr .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een foto heb ik nog wel , ik heb heb de Interstar DG120 destijds zelfs afgeleverd met die oost/west schakelaar .

Truckrotor.JPG

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei ceesv:

Is het voor mobiel of stationair gebruik?

 

Bij stationair gebruik kan je een keer volstaan de antenne op de beste 4G mast uit te richten.

Zou voor mobiel gebruik gaan dienen.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12 v boardspanning draait ie prima , 24 v is wat veel

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei trust:

Op 12 v boardspanning draait ie prima , 24 v is wat veel

Mercikes, en de 22kHz is niet echt nodig dan? gewoon de 12 v op de F-connector aansluiting?

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het met de bijgeleverde schakelaars doet is er 22khz nodig gewoon 12 v op één van de F connectors min aan massa

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei trust:

Als je het met de bijgeleverde schakelaars doet is er 22khz nodig gewoon 12 v op één van de F connectors min aan massa

Perfect,bedankt

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat in bovenstaande bijdrage het woordje "geen" is weggevallen.

41 minuten geleden zei trust:

is er 22khz nodig

is er geen  22khz nodig

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ceesv:

Ik denk dat in bovenstaande bijdrage het woordje "geen" is weggevallen.

is er geen  22khz nodig

Ok foute interpretatie van mij. Bedankt.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...