Jump to content
Sign in to follow this  
Crazy Sat

android Vreemde berichten op smartphone

Recommended Posts

Hello , reeds een ganse week wordt op de smartphone van mijn vrouw twee à driemaal per dag een bericht via sms een bericht van City Cards ontvangen. Met het bericht te verwijderen staat het niet meer in de lijst. Is wel héél vervelend . Bovendien hoe komt het dat enkel mijn vrouw hiervoor wordt lastig gevallen en op mijn smartphone niet ? Kan ik eventueel dit nummer blokkeren ?
Beiden hebben we een Sony Experia.

Hierbij een screenshot van dergelijke berichten :

2019_10_29_09.44.52.jpg

Edited by Crazy Sat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bel het nummer eens en vraag ze te stoppen met het sturen van die betrchtjes.

Iemand heeft een verkeerd telefoon nummer opgegeven voor transactie bevestigingen.

 

Wanneet ze zeggen je daarmee niet te kunnen helpen kan je vragen of ze dat geld dan ook naar jou willen overmaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NL nummers hebben toch 10 karakters en geen 9? Ik doel op dat 078... nummer.

Edited by wanderer

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 uur geleden zei Crazy Sat:

Kan ik eventueel dit nummer blokkeren ?

altijd blokkeren

want het zijn allemaal "babbeltruuks"

heb je een fake sms (of email) doorsturen aan je telefoon provider (effe kijken op website abuse@providernaam, spoofing@providernaam, fishing@providernaam)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan ook een telefoonlijn zijn waar je in de wacht gehouden wordt, maar ondertussen voor betaalt. (lokaal tarief)

Het zou dan een Belgisch nummer zijn.

 

Bel anders

Citi
Schiphol Boulevard 257
WTC Building-Tower D, Floor 8
1118BH Luchthaven Schiphol
The Netherlands

Phone: +31 20 651 4211(General Inquiries)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja is zo , mijn vrouw heeft één maal gebeld naar dit nummer , alles wat je hoort is wat geluid op de achtergrond en er komt niemand aan de lijn. Na vijf seconden maar veilig de verbinding verbroken. En idd. enkele sms berichten vermelden niet alleen Roosendaal maar ook Schiphol. Ga morgen even naar de winkel van Orange om te laten blokkeren want het telefoonnummer blijft altijd hetzelfde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druk op de drie puntjes rechtsboven in het bericht, vervolgens 'informatie' en dan 'blokkeren en spam melden'- klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn Android versie (nougat) staat er 'blokkeren en spam melden' . Maar de optie 'blokkeren' werd gezocht, en die kun je daar vinden. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 29-10-2019 om 20:24, Mimisiku zei:

Hah, dat is vast Dr Ijzerbout op doorreis naar Dubai :) :)

 

 

Ja, dat was ik. 🤓

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Tonskidutch
      Hoi, heb me al enkele filmpjes bekeken hoe je de accu kunt vervangen.
      die befaamde nylon spateltjes waarmee de behuizing geopend kan worden en dus de accu bereikbaar wordt
      hebben die dingen een speciale naam (voor bestelling) of krijg je die bij een nieuwe accu erbij ?
      vind er niets over
    • By Big fellow
      Ik heb een nieuw toestel gekocht, en wil van mijn oude toestel de gehele berichten geschiedenis overzetten. Nu volg ik de aanwijzingen om een volledige backup naar mijn google drive te maken etc, en dat gaat goed. Het nieuwe toestel ziet ook de backup, maar zodra ik zeg dat de backup moet worden teruggezet, dan gaat hij aan de slag, maar blijf op "0" staan, en na verloop van tijd krijg ik de melding dat het heeft gefaalt...
      Is dat een probleem in de huidige versie van Whatsapp? 
    • By Drs. IJzerbout
      Hallo, mijn vrouw is op dit moment in Duitsland.
      Ze heeft de Verenigde Arabische Emiraten SIM omgewisseld met een Duitse SIM.
      Werkt allemaal. Ze kan telefoneren en heeft www.
       
      Nu wil ze een App downloaden uit de AppStore (Penny Mobil) maar deze is niet zichtbaar.
      In haar AppStore staat in haar account het land op: United Arab Emirates. "Change" is niet highlighted. Dus de landselectie is niet mogelijk.
      Weet iemand hoe ze het land naar Duitsland kan veranderen?
      De Androidversie is 9.xxx
       
      Alvast bedankt voor eventuele hulp.
    • By Con
      Ik heb wel verbinding met mijn smartphone en Chromecast.
      Ik vind de Chromecast ook terug in mijn router maar de
      verbinding blijft uit.
       
      Iemand enig idee wat er fout is/kan gaan?
×
×
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy