Ga naar inhoud


2 netwerkkaarten in debian 10 buster


Ambilight

Aanbevolen berichten

vraagje

ik heb een fujitsu Siemens TX 100 Sp3  Xeon E3-1230 V2 3,3 ghz

 

daar zitten 2 netwerk kaarten onbord ik heb Debian 10 geinstaleerd

en zou graag alle 2 netwerk kaarten in actie zien hoe moet ik dat instellen

graag jullie hulp een stappen plan graag kom er zelf niet uit want als ik de ene aan zet gaat de andere uit

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 uur geleden zei Ambilight:

en zou graag alle 2 netwerk kaarten in actie zien hoe moet ik dat instellen

Wat wil je bereiken? Zijn ze allebei aan het zelfde netwerk verbonden? Wil je dubbele doorvoer? Of zitten ze op verschillende netwerken, en wil je wat anders bereiken...?

 

Probeer eens als root "nmtui"....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wil je bereiken #  antwoord=   of het internet en het interne Lan ook  sneller kan

 

Zijn ze allebei aan het zelfde netwerk verbonden #  antwoord=  ja

 

Wil je dubbele doorvoer #  antwoord=   als het kan graag

 

Of zitten ze op verschillende netwerken    #  antwoord= ja        er zitten 2 netwerkkaart onbord

 

en wil je wat anders bereiken. #  antwoord=   Geen idee wat er allemaal mee kan heb het nog nooit draaide gehad

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bonding (zo heet dat) wilt doen, dan moet je ook aan de switch zijde dit instellen. Anders zou je nooit boven de snelheid van 1 ethernet verbinding uitkomen als er een process bezig is. Denk aan het downloaden van iets / kopieren van je NAS o.i.d., dan wordt er maar van een verbinding gebruik gemaakt. Het operating system ziet gewoon een redundante verbinding.

In geval van bonding ziet het operating system gewoon een verbinding met dubbele snelheid.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Big fellow, naar buiten toe gaat niets sneller, dat weet ik. Daar wordt overigens ook al pair bonding gebruikt door m'n provider.

Maar intern is het verkeer naar de NAS wel heel veel sneller, "in mijn situatie" met de manegable Zycxel switch ertussen.

 

Of de Debian pC ook als server gebruikt wordt is me nog niet bekend maar als ze op verschillende netwerken zijn ingesteld die twee kaarten  is het een heel andere situatie en vergeet dan maar de snelheidswinst

 

https://www.wirelessinfo.be/synology-nas-bonding-configuratie/#Zonder_managed_switch_kan_je_twee_vormen_van_bonding_configureren

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tonskidutch:

Maar intern is het verkeer naar de NAS wel heel veel sneller, "in mijn situatie" met de manegable Zycxel switch ertussen.

Heb je wat moeten instellen op je netwerk switch?

 

De enige manier die ik kan bedenken om een vorm van bonding te gebruiken over 2 verschillende interfaces die niet zijn ingesteld als bonded aan beide kanten, is als de server en/of client verschillende verbindingen opbouwen tussen client en server.

Wat er gebeurt op netwerk niveau is communicatie tussen MAC adressen. Als de verbinding wordt opgezet dan zullen de IP adressen worden omgezet naar een MAC adres (via een ARP call), en dan wordt al het verkeer tussen de fysieke interfaces afgehandeld. Wil je dus beide aansluitingen gebruiken in een gecombineerde manier, dan moeten er dus twee verbindingen worden opgezet, 1 per interface....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...