Ga naar inhoud


2 netwerkkaarten in debian 10 buster


Ambilight

Aanbevolen berichten


ik gaf reeds een mooie uitleg voor debian als leesvoer in de link, maar het is niet verkeerd beide te lezen.

In 1995 heb ik al eens een quadro netwerkkaart in onze server geprobeerd en ging hopeloos plat op ontbrekende kennis over het correct initialiseren en aanroepen.

Als je toch wilt gaan proberen moet je wel ook zeker zijn dat de andere thuisnetwerk clients voordeel hebben van 2048Mbit/s

hetgeen zeer onwaarschijnlijk is met enkel 1024Mbit nic aan boord

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bonding wordt over het algemeen toegepast om een server / san / nas aan te sluiten op een backbone / core switch van een groter netwerk. De capaciteit van de links tussen de switches moet uiteraard vele malen hoger zijn dan de server aansluiting... Dus als je met een dubbele Gbit verbinding naar een switch gaat, dan moet je toch wel een 10Gbit verbinding naar andere switches hebben... Binnen dezelfde switch kan je uiteraard prima verschillende clients van 1Gbit bedienen...

Een andere toepassing is het gebruik van bonded interfaces in redundante oplossingen. Dus meerdere verbindingen tussen twee locaties, die geografisch via een andere verbinding lopen, om in het geval van de uitval van een fysieke verbinding toch nog een netwerk verbinding te hebben...

 

Voor thuisgebruik is het "leuk" als het werkt, en kan je hogere snelheid naar een NAS halen. Maar de grap is dat de meeste mensen dus een NAS met 2 kabels aansluiten, om vervolgens alleen maar WiFi clients te gebruiken....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-11-2019 om 15:20 zei Big fellow:

Voor thuisgebruik is het "leuk" als het werkt, en kan je hogere snelheid naar een NAS halen. Maar de grap is dat de meeste mensen dus een NAS met 2 kabels aansluiten, om vervolgens alleen maar WiFi clients te gebruiken....

:grin:

ja dat wifi ook altijd...

 

Maar het komt ook wel voor dat er één onboard (boardriser) nic op het mobo zit en je er nog één pci-e nic erbij zet omdat je die hebt liggen.

Dat zijn nooit de beste oplossingen, die ik vaak ben tegengekomen. Verschillende driver support en configuratie van de nic, kan ook tot vertraging leiden.

 

Op 5-11-2019 om 17:42 zei luisteraar:

kan je wel nuttig een firewall 

met server maken

dat was al één van de commentaren die eerder in het topic als vraag gegeven werd

Op 3-11-2019 om 14:12 zei Tonskidutch:

Of de Debian pC ook als server gebruikt wordt is me nog niet bekend

en Ambilight z'n antwoord met twee maal ja

Op 2-11-2019 om 21:21 zei Ambilight:

Zijn ze allebei aan het zelfde netwerk verbonden #  antwoord=  ja

Of zitten ze op verschillende netwerken    #  antwoord= ja        er zitten 2 netwerkkaart onbord

dan hebben we het niet over hetzelfde gehad tot dusver

heb ik overheen gelezen,

Op 2-11-2019 om 21:21 zei Ambilight:

Of zitten ze op verschillende netwerken    #  antwoord= ja

verschillende netwerken dus Class-A / Class-B / Class-C met verschillende ip-ranges

dan werkt bonding natuurlijk niet

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...