Ga naar inhoud


Geen ondertitel maar wel via VLC op MacBook


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik ben vandaag bezig om wat oudere opgeslagen films welke op de HDD van mijn UNO 4K SE op volledigheid te controleren.

Daarbij gaat het vooral om het functioneren van de ondertitels.

 

Nu heb ik hier b.v. een film in het BDMV formaat waarbij de video en audio weergave in de originele taal (Engels) perfect wordt afgespeeld maar geen ondertitels.

 

Als ik dezelfde film vanaf de HDD van de UNO op mijn Macbook Pro d.m.v. VLC afspeel krijg ik in eerste instantie ook geen ondertitels maar die kan ik via de Menu-balk van VLC wel aanzetten via Ondertitels - Ondertitelspoor - Track1 en dan functioneren de ondertitels prima.

 

Binnen het Menu van de UNO 4K SE met VTI 14.0.5 zie ik wel het item 'Ondertitels' maar als ik daar op klik zie ik daar geen keuze.

 

Is er nog een optie om alsnog de ondertitel voor de betreffende BDMV film aan te zetten zoals dat via VLC mogelijk is?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar heb ik inderdaad nog niet aan gedacht.

Ik ben op dit moment met mijn al in het bezit zijnde Movavi Video Converter deze BDMV video naar MP4 aan het coderen want die had ik toch al jaren geleden gekocht.

Als dat niet lukt dan probeer ik de iSkysoft converter.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas geen beter resultaat kunnen bereiken.

 

Via het programma Movavi Video Converter kan ik het BDMV bestand wel naar MP4 converteren maar dan wordt er geen Nederlandse ondertitel spoor aangemaakt.

 

Met iSkysoft Converter lukt het al helemaal niet want die accepteert geen BDMV file, althans als ik die file naar het input veld sleep wordt die niet geaccepteerd.

Misschien moet je daarvoor de betaalde versie nemen maar dat denk ik niet want normaliter krijg je dan een melding dat deze versie dit niet ondersteund en je de betaalde versie moet kopen.

Op zich geen al te groot probleem want via de Macbook Pro i.c.m. VLC en het aanzetten van de ondertitel spoor lukt jet immers wel, ik moet dan alleen via Apple TV4 streamen of de MackBook direct op de LG monitor aansluiten.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nu juist het vreemde, er zijn geen extensies zoals o.a. .srt, zie bijlage waarin de mappenstructuur van deze BDMV video is afgebeeld.

 

Ik vermoed dat de ondertitels i deze file zijn ingebakken want via VLC kan ik die ondertitels via het menu aanzetten en dan krijg ik gewoon de NL ondertitels.

 

Maar ja, via VTI is er geen VLC.

 

Schermafbeelding 2019-11-16 om 19.13.20.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...