Jump to content
Sign in to follow this  
Con

Ketel sturing en meer...

Recommended Posts

16 uren geleden, iemand zei:

Ook hier een Calenta-ketel. Met een ESP01S, met ESP-link in de ketel en een kabeltje naar de service connector, een wifi verbinding naar mijn PC.

Daarop een virtuele compoort en zo kan ik met het programma Recom de ketel uitlezen en instellingen aanpassen.

De ESP01 wordt gevoed vanuit de serviceconnector.

Ik heb het eenvoudig gehouden. Heb de weersafhankelijke regeling van de ketel gebruikt

en stuur de ketel aan/uit op de digitale IO.

Op het moment dat er ergens in huis warmtevraag is volgt de ketel modulerend de

buitentemperatuur. (dit alles met Domoticz)

Wat ik totaal niet onder controle heb is de grote hysterese in de 6 vertrekken met

vloerverwarming maar neem ik voor lief, dan maar een overshoot.

Heb wel een omvormer naar USB en hang daar wel eens een laptop aan maar

verder doe ik er niets mee.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Checkin
      Ik ondervind al geruime tijd problemen met www.tahomalink.com   ook werkt de app niet.

Meerder hier last van, ik heb geen info gehad van Somfy dat er een update zou zijn of iets dergelijks.
    • By RaveMaus
      Ik begin de laatste tijd redelijk wat Apple spul in huis te hebben en om eerlijk te zijn ben ik er vrij tevreden van.

Dit jaar staan er enkele "verfraaiingswerken" in huis op het programma. Gordijntjes hangen, beetje behang tegen de muur gooien enz.
      Na 11 jaar hier te wonen moet de buitenpost van mijn Biticino deurbel vervangen worden.
      Ooit eens twee bewakingscamera's gekocht voor enkele tientjes, die wil ik gaan vervangen voor iets degelijk.

Als ik heel dat lijstje eens bekijk, kan je dat allemaal gaan automatiseren/gebruiken met Apple HomeKit. Het lijkt me een voordeel dat al die toepassingen verpakt zitten in 1 app. Kan je één en ander ook gaan combineren enz. Ik stel me voor dat er 's avonds iemand aanbelt. Handig dat de toekomstige Hue lampen dan een bepaald kleurtje krijgen. Mogelijkheden genoeg.

Ik moet alles nog aankopen. Daarom wil ik eerst eens weten dat heel dat HomeKit gedoe wel iets is dat "werkt". Ik lees er vrij weinig recente reviews over. In de eerste dagen zou het vrij instabiel geweest zijn. Is natuurlijk ook weeral 3 jaar geleden.

Heeft er iemand dat systeem bij hem/haar thuis in werking en wil je daar eens iets over vertellen?

tnx
      Gert
    • By Romavami
      Hallo Forum,

ik heb via Ali twee rolluik Smart schakelaars aangeschaft.
      Eén daarvan heb ik in een proefopstelling aangesloten in plaats van de traditionele rolluikschakelaar.
      Dat werkt prima en ik kan het rolluik via mijn smartphone bedienen. (open, pauze, dicht en eventueel timers)

Daarna heb ik hem via de Tuya app gekoppeld aan Google Home.
      Ook dat werkt en ik kan het rolluik met een stemcommando bedienen.

Het enige wat mij niet lukt is om het rolluik tijdens het dichtgaan met een stemcommando te stoppen omdat hij bijvoorbeeld maar half dicht hoeft.

Heeft iemand hier ervaring mee ?
      Ik heb alle gangbare en denkbare commando's geprobeerd.

Ik ben benieuwd.

Groet Rob
    • By marcow
      Ik heb vandaag bij de Google store een home mini besteld om iemand cadeau te doen. 
      Maar nu las ik dat er door een update van Google de home mini niet meer werken en soms worden vervangen onder garantie
      Er schijnt een nieuwe update te zijn uitgeleverd
      Nu is mijn vraag heeft iemand deze al geïnstalleerd en moet ik voor de zekerheid de mini nog niet laten gebruiken
      Mvg
    • By Con
      Vandaag de Shelly plug S en de Shelly dimmer binnengekregen.

De plug S inmiddels geïnstalleerd met echt 2 vingers in mijn neus.
      Oké, wel gebruik gemaakt van een Shelly account maar toch.
      Schakelen en afname meten, waanzinnig (klein) dingetje.
      Ofwel, een aanrader.

Dit weekend met de dimmer aan de gang, ben benieuwd hoe
      deze met 230Volt led's omgaat. Wordt vervolgd.

'Tis winter, echte een periode om weer eens lekker met
      Domoticz verder te gaan.
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy