Ga naar inhoud


Bestaat er 'n Enigma2 central management oplossing


MySat

Aanbevolen berichten

Uitdaging:

 

In een huis met 4 enigma boxen op dezelfde image heb je ook het nodig onderhoud aan deze oplossing. Ik zou dit graag centraal doen door bijv de zenderlijsten centraal bij te houden en dan "uit te delen" aan de boxen in het huis. Alvorens allerlei scripts er op los te laten, eerst eens de vraag of hier standaard oplossingen voor zijn zoals:

- plugins of

- provision server oplossingen of

- scripts

 

Het zou mooi zijn indien er een webbased interface beschikbaar is voor het managen van allerlei aspecten, maar ik weet dat dit mogelijk nu een brug te ver is.

 

Ben benieuwd of een van jullie dit inmiddels opgelost hebben en zoja op welke manier.

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


wat te denken van het dreambox control center

kun je meerdere profielen (dus receivers) beheren, je kunt zelfs je eigen LOKALE update URL inrichten en de receivers middels een centrale EPG opslag allemaal voorzien van de zelfde gids gegevens

 

Plugins echter zijn vaak model afhankelijk maar de configuratie ervan is wel weer makkelijk te managen

 

of die Strong SRT7404 ook beheerd kan worden weet ik niet, nooit van dat merk gehoord

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de tip. De SRT7404 is geen enigma ontvanger dus hier niet relevant. Heb in huis Openpli draaien en daar is de vraag op gebaseerd. Ik weet nog niet of Dreambox Control Center alle ontvangers tegelijkertijd kan updaten of dat ik (wat ik nu doe met andere software), 1 voor 1 af moet lopen... Dat wil ik eigenlijk tackelen door dit te automatiseren

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen gelijktijdig kan niet met alle data via DCC_E2, wel achter elkaar. Dus een andere optie kiezen:

Op 28-12-2019 om 10:38, Tonskidutch zei:

je eigen LOKALE update URL inrichten

die als lokale feed (op je thuisnetwerk opgeslagen) gaat functioneren voor de receivers

dat heb ik wel vaker gedaan tijdens het testen van VTI images destijds (toen ik daar nog moderator was)

maar dat is wel een hele hoop werk voor drie verschillende receivers om dat in te richten, daarna loopt dat vanzelf

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

DCC geinstaleerd en kom tot dezelfde conclusie. DCC is prima, maar niet de oplossing die ik voor ogen heb. Een (URL) met de /etc/enigma2 settings is relatief eenvoudig (via een script) te downloaden en te vervangen. Nog beter is het indien ik dit centraal kan pushen (er van uitgaande dat ik root rechten heb op de boxen). Inloggen boxA, Init 4, push, Init 3 & uitloggen, Inloggen boxZ, Init 4, push, Init 3 & uitloggen enzovoort.

 

Mogelijke oplossingsrichtingen:

- Webbased tool onder Linux met scripting waarbij 1 box als master gemarkeerd wordt voor de andere sateliet ontvangers (slaves)

- "Sync" Plugin voor 1 ontvanger die settings dmv een hotkey oid doorkopieert naar de voorgedefinieerde slaves

- een linux script en alles hardcoded in het script.

 

Iemand ? ;-)

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk is het mij onduidelijk, met 4 enigma2 receivers in bezit van verschillende makelij en model, wat je met jouw eigen gestructureerde automatisering meent te gaan winnen aan tijd en comfort? Onverlet kan je het idee wel verder uitwerken.

Maar qua ontwikkelen van een dergelijke tool heb je op de specifieke Image-bakker Websites wellicht veel meer ondersteuning mede omdat men het image door en door kent.

 

hmmmdada en Einfall van VTI voor VU+ bijvoorbeeld of Gutemine van IHAD voor dreambox hebben op die sites een ontwikkelaars subforum waar men aan goede ideeën meehelpt.

 

ciao ciao

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu 4 vu solo se’s hier staan. Zal m’n signature even aanpassen 😎

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je in een huis met 4 ontvangers iets willen automatiseren, hoe moeilijk en tijd intensief is het om een zenderlijst in 4 ontvangers te laden?

 

Het wordt natuurlijk anders als je een server met bijv. 1000 man hebt.  En daar zijn andere oplossingen voor. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had op m'n werk een installatie met een stuk of 10 stb's staan, die kregen van tijd tot tijd een nieuwe zenderlijst met behulp van Dreamboxedit. In Dreamboxedit had ik de ip adressen van die stb's staan, één voor één de zenderlijst erin, zo klaar.

 

 

XTrend ET 10K, 2 Tb HD, OpenPli 6.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...