Ga naar inhoud


Joyne + CI+ module


Erla

Aanbevolen berichten

Ik ben mij een beetje aan het verdiepen in het sat aanbod.

Op heden heb ik een VU+ uno4K SE + een kaart van TVV.  Mijn enige probleem bij TVV is dat ik altijd 2 satellieten moet ontvangen, waaronder ook Astra 3, de welke in Spanje toch moeilijk te ontvangen is. Daarenboven begin ik er wel een beetje tegen op te zien om een dergelijk grote schotel te moeten meesleuren op camping.

Vandaar dat Joyne mij een aantrekkelijk alternatief lijkt.

Alleen zit ik verveeld met die CI module.  Als ik het goed begrijp kan ik daarmee tot 4 zenders decoderen, echter op voorwaarde dat ze op één transponder zitten, wat mijn opname mogelijkheden onmiddellijk beperkt, zelfs al gebruikt Joyne er maar 3.

Ben ik juist in mijn redenering of zie ik iets over het hoofd?

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 minuten geleden, Erla zei:

Mijn enige probleem bij TVV is dat ik altijd 2 satellieten moet ontvangen, waaronder ook Astra 3, de welke in Spanje toch moeilijk te ontvangen is. Daarenboven begin ik er wel een beetje tegen op te zien om een dergelijk grote schotel te moeten meesleuren op camping.

Waarom moet je bij TVV 2 satellieten ontvangen?

Tot Benidorm kun je de Astra 23,5 met een schotel van 60cm ontvangen, met een B&R schotel nog een flink stuk verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verder is je conclusie juist, het CI module beperkt je in je vrijheid verschillende Transponders tegelijk te bekijken/op te nemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom 2 satellieten, heel eenvoudig, bij tvv zitten de tv uitzendingen inderdaad op astra 3, maar de radio (belgische) op astra 1

 

In elk geval bedankt voor jullie reacties, alleen had ik stiekem gehoopt dat het feit van te beschikken over 2 fcb tuners mij zou geholpen hebben, maar blijkbaar niet.

aangepast door Erla
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat probleem met die radio zender heb je toch ook bij Joyne, of vergis ik mij?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie geen Belgische radio zenders in het Joyne lijstje staan, of is die lijst niet actueel op hun site?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aha, hun informatie op hun site is dus onduidelijk, althans voor mij.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Erla zei:

Alleen zit ik verveeld met die CI module.  Als ik het goed begrijp kan ik daarmee tot 4 zenders decoderen, echter op voorwaarde dat ze op één transponder zitten, wat mijn opname mogelijkheden onmiddellijk beperkt, zelfs al gebruikt Joyne er maar 3.

Ben ik juist in mijn redenering of zie ik iets over het hoofd?

U ziet iets over het hoofd :  tot 2 zenders decoderen die op één transponder zitten .

aangepast door Rogge
correctie quote

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van de internetverbinding zou luisteren naar radio ook via internet kunnen.
Voor de VU+ zou je bijgevoegd bouquet ervoor kunnen gebruiken.

userbouquet.belgi__nationaal.radio

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Satneef zei:

Je kan ook gecodeerd opnemen.

Decoderen gebeurd dan in stand-bye

Bij mij weten is dat met de Vu+ niet mogelijk... 

4 uren geleden, Alex1970 zei:

Afhankelijk van de internetverbinding zou luisteren naar radio ook via internet kunnen.
Voor de VU+ zou je bijgevoegd bouquet ervoor kunnen gebruiken.

userbouquet.belgi__nationaal.radio 23.85 kB · 2 downloads

Bedankt Alex, maar internet op camping is nog altijd geen evidentie.

In Spanje prima, maar op het platteland in Frankrijk zijn er nog veel plaatsen waar je per minuut betaald, en dat voor een downloadsnelheid om beschaamd van te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...