Ga naar inhoud


Tuners juist instellen?


yogi

Aanbevolen berichten

Wat is de juiste instelling voor de 2 tuners?

Ik kan 4 a 5  kanalen tegelijk opnemen via 23.5, zodra ik nog een programma op wil nemen van 19.2  of 28.2 dan kan dat niet. Dit was bij een vroegere instelling wel mogelijk.

Ik heb de tuners ingesteld op 'auto'.

 

VUplus Solo2; OpenPLi4; Multytenne Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Laat je instellingen eens zien dan.

(Menu>Instellingen>Tuners & zenders zoeken) van beide tuners.

En wat heb je hoe aangesloten op beide tuners?

Dus switch(es), LNB's...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is de eerste vraag die in mij opkomt ‘ wat is vroeger’. Eerder, dat is inmiddels alweer jaren geleden, was de indeling van de zenders gunstiger verdeeld over de transponders. 
Met een normale twin tuner kan je, afhankelijk welke zenders je opneemt, een flink aantal zenders opnemen. Switchen naar andere satellieten kan je dan wel vergeten want beide tuners zijn in gebruik voor Astra3. Echter, als je bijvoorbeeld vijf zenders van één en dezelfde transponder opneemt kan je met de tweede tuner nog van satelliet switchen.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je op een satelliet een opname maakt van een verticale transponder en een van een horizontale transponder, zijn er 2 kabels in gebruik en blokkeer je de mogelijkheid een andere satelliet weer te geven/op te nemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat kan je hier terug vinden.

https://nl.kingofsat.net/pack-canaldigitaal.php

Nederland 1 zit bijvoorbeeld op transponder 12187 Horizontaal H

Nederland 2 zit op transponder 11739 Vertikaal V

Op een kabel staat 13 volt voor de vertikale transponder, de andere kabel heeft 18 volt voor de horizontale transponder op Astra 3.

 

Zou je naast Nederland 1 ook Nederland 3 opnemen die op dezelfde transponder zit, gebruik je maar 1 kabel en kan je met de 2e kabel naar de BBC op Astra 2 kijken.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...