Ga naar inhoud


Opnemen op ext HD lukt niet.


hcfreak

Aanbevolen berichten

Een beetje vaag de laatste vraag maar misschien even in het algemeen.

 

Als je opnieuw flasht worden in eerste instantie alleen de volledige gegevens op het interne geheugen gewist dus de in- of externe (USB) HDD wordt buiten beschouwing gelaten.

Als er tijdens het flashen een in- en / of externe HDD wordt gevonden wordt die automatisch ge-mount maar wordt er niets met de daarop aanwezige data gedaan.

 

Dus als jij onder OpenPli data op de externe HDD hebt geplaatst zal die onder VTI 1:1 zichtbaar blijven maar feitelijk boeit dat niet t.o.v. de functionaliteit van de VU+.

 

Ik hoop dat ik hierbij jouw laatste vraag heb beantwoord.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heren, even een tussenstand:

 

Heb opnieuw geflasht dit keer weer  voor Open Pli gekozen. Soepel de wizard stappen doorlopen:

 

wel vreemd bij installatie Softcam zie ik eerst heel kort 0 pakketten gevonden of zoiets en een paar seconden maar later (gekozen voor de eerst in beeld komende Oscam versie  (git10491+98db8bd-ro.o) de melding voortgang voltooid OK gedrukt, ongelooflijk meteen beeld en ook GEEN probleem meer met de externe HD (hoewel de oude bij apparaat beheer nog steeds in beeld komt, verder no problem voor mij) Opname werkt ook. Wat ging dat allemaal soepel!

 

Heb Fastscan CD uitgevoerd en heb 1759 zenders binnengehaald.

 

mijn vraag moet ik ook nog Oscam Butler installeren net als bij Vti? (kon deze applicatie zo vlug niet vinden maar als ik die moet installeren ga ik morgen nog ff zoeken)

 

Tot slot: krijg bij sommige zenders de melding: afstemmen mislukt. Ik heb nog iets over het hoofd gezien. Wie helpt bij dit laatste stapje en deze jongen kan weer rustig slapen?

 

BBC One heb ik beeld (28,2)

3SatHD afstem mislukt (19,2)

Love Nature 4k afstemmen mislukt (13) maar dat kan komen omdat ik bij de configuratie voorlopig gekozen heb voor de HD resolutie (?)

France 24 beeld (28,2)

NPO HD beeld 

Ik heb nog een paar andere zenders geprobeerd; het lijkt erop dat Astra 19,2 nog niet aan boord is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooizat het nu functioneert.

 

Oscam Butler is een specifieke VTI app dus die kun je dan ook niet in de feed van OpenPli vinden.

Als jij de melding ziet ‘Afstemmen mislukt’ is jouw zenderlijst waarschijnlijk corrupt. 
 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen, dat snap ik en is logisch. IK ben alweer wat verder gegaan.

 

IK ontvang HD zenders van 28,2, hotbird, en 23,5 maar niet van 19,2. Dus in dit opzicht niets opgeschoten en is jouw reactie nog steeds geldig!

Als ik bij handmatig scannen kies voor Tuner A zoekmodus: 1 satelliet, kies voor Astra 19,2 E Ka band Astra 1KR/rtc. dan geeft hij na OK meteen zoeken voltooid geen zenders gevonden.

 

Ik heb dubbel check uitgevoerd op de tuner configuratie voor mijn multitenne moet 19,2 op poort A staan en dat  staat hij.

Ik heb al mijn LNB's in 1 huis (dwz staat er eentje goed dan staan de anderen ook goed)

 

 

 

dus nu ben ik even "uitgepraat: en weet niet waar ik verder moet zoeken. Daarbij heb ik Signaal zoeker gebruikt en alle sats geven een goed signaal (beide balken).

 

Extra kleine vraag kan ik tuner ipv het apart instellen van Disecq A/B/C/D ook kiezen voor doorlussen vanaf Tuner A?

 

Meedenken wordt door deze amateur bijzonder op prijs gesteld! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook de Disecq tester geprobeerd (of dat zin heeft weet ik niet eerlijk gezegd).resultaat: 23,5 low band H goed en andere low band  (V?) met fouten, Hotbird drie goed en 1 (transponder?) met fouten, Astra 19,2 alle 2 goed, Astra 28,2: High Band V met fouten, Low Band gelukt (wordt aangegeven)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoel ik nou Jurgen fantastisch ik ben een nitwit weet je nog! (heb natuurlijk geen idee dat er verschillende versies zijn van Astra 19,2 en ben al lang blij als Astra 19,2 verschijnt in het lange scrollen door alle satellieten bij de configuratie van de tuner. Ga nu direct het aanpassen en laat het weten uiteraard.

 

BTW kan ik tuner B doorlussen naar Tuner A (voorlopig niet zo belangrijk voor mij want ik doe voorlopig geen gekke dingen als kijken naar het ene en opnemen van het andere als je begrijpt wat ik bedoel) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...