Ga naar inhoud


Opnemen op ext HD lukt niet.


hcfreak

Aanbevolen berichten

Heb een  1GB externe HD disc aan mijn sat monster hangen (FAT 32 geformatteerd). Als ik hem aansluit geeft hij automatisch aan dat er niets opstaat, hetgeen klopt.

Druk ik op de rode opname knop dan verschijnt de melding: geen HD gevonden of de harde schijf is niet juist geformatteerd.

 

Kan het ding kapot zijn? Ik heb hem ook op mijn nieuwe iMac aangesloten om te checken en dat was ook problematisch. Met schijfhulp programma (EHBO) liep hij vast.

Daarna naar een windows laptop gegaan. Op deze laptop werd de ex HD herkend en de bestanden getoond die erop stonden en die ik op de Windows laptop heb verwijderd.

Zou graag een advies krijgen voordat ik een nieuwe HD koop voor mijn VU+ 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Heb je de schijf gemount?

Verder is FAT 32 niet het optimale format voor een VU+.

FAT32 is ook niet geschikt voor grotere video bestanden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1Gb is ook te klein om op te nemen. De meeste images weigeren dit. Is het geen typfout? 1TB ligt meer voor de hand...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hoeft de externe schijf helemaal niet aan een iMac aan te sluiten, je kunt er via je netwerk zo op!!!

EXT4 is het formaat van het "filesystem" voor een VU+ van die hdd

als je een hdd aansluit aan de VI+ kun je hem initialiseren en formateren via het menu apparaatbeheer

 

 

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

CeesV (eerder redder in nood) , (good old) Mimisiki en Tonskidutch super bedankt. Ik begrijp het (idd 1 GB is een type fout). Ik weet nu hoe ik het moet oplossen.

Denk dat dat gaat lukken anders laat ik dat even horen. Een schijf mounten is dat wat tonskidutch aangeeft (menu apparaatbeheer) neem ik aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat gaat via apparaatbeheer NADAT je de HDD via het menu Harddisk hebt geïnitialiseerd (en eventueel gecontroleerd). Na de initialisatie ook even de map 'movie' aanmaken. Na de mount boxje even herstarten...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben toch goed vastgelopen.

 

Heb via apparaat beheer de schijf geformatteerd. Dat zag er goed uit. en op de groen knop geklikt voor mounten. In één van mijn pogingen gaf hij ook aan dat mounten gelukt was (de groene knop veranderde in unmount). De blauwe knop (toon mount) gaf het volgende te zien: apparaat:/dev/sdb1>>>/media/usb (ext4)

 

Om te controleren of het werkt de opname knop ingedrukt. Kreeg de melding: "geen harde schijf gevonden of niet geformatteerd"

 

Bij opnieuw de stappen doorlopen de melding: error at creating filesystem at device /dev/sda1 Please create filesystem manually

 

En dan houdt het op, is twee bruggen te ver voor mij. Wie heeft goede raad?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk geef je zelf het antwoord (zonder het zelf te beseffen)

/dev/sdb1

er is wellicht een ander gemount device /dev/sda1.. 

In het opnamepad zou je dus sdb1 moeten gaan gebruiken i.p.v. sda1

Even op zoek gaan naar welk device dat sda1 is....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt er heeft eerder een andere extHDD aangehangen (die komt ook tevoorschijn bij apparaten beheer) het lukte echter niet om die te verwijderen .

wat moet ik nu precies doen: de info van de oude HD verwijderen of dat opname pad gaan gebruiken zoals je schrijft.

weet nog niet hoe ik dat moet vinden of instellen, ga morgen meteen proberen het te vinden anders grasgemaaid step by step beschrijving voor dummies, tot zover thx!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK ben nou helemaal de Sjaak, heb door het gedoe met de ext HD aan de praat krijgen helemaal geen beeld meer (alleen in het begin van opstarten even het Vti logo en dan verder nada niets zelfs geen zender info onderaan het scherm laat staan beeld)(alles gecheckt het ligt aan de VU+ die is van de wip)(krijg wel beeld op de monitor van andere bronnen)

 

Eerst kreeg ik nog bij het opstarten op de display te zien: device zonder mount gevonden please check nee ja. Ik had de ext HD er al afgehaald. Deze melding krijg ik nu niet meer (heb het apparaat paar keer van de stroom gehaald).

 

Ik weet niet hoe ik die vorige HD uit het systeem moet krijgen of hoe ik het pad moet veranderen. Als in het menu naar apparaat beheer ga zie ik beide HD's, zie melding mount point: not mounted. (geeft aan wat het default pad is) maar dan houdt het voor mij op (heb geprobeerd in dat menu verder te komen).

 

is goede raad duur? Is wel erg welkom.(kan natuurlijk terug naar fabrieksinstellingen maar dan moet ik alles flashen en zenders inladen overdoen 🥵)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de nu beschikbare informatie denk ik niet dat er iemand nu een adequate oplossing kan aandragen,

Mijn voorstel zou zin om toch opnieuw te flashen want dan worden ook de (USB) schijven juist gemount..

Het inladen van de zenders zou toch geen al te groot probleem moeten zijn want die zenderlijst heb je toch vast wel in een Back-up staan, toch?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou bedenk ik dat de oude HD die kwam opduiken bij apparaat beheer stamt  uit de tijd dat ik open Pli gebruikte. Kan daar het probleem liggen? Weten jullie zeker dat die verdwenen is als ik opnieuw ga Flashen en alleen mijn nieuwe. HD herkend wordt en aangegeven wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...