Ga naar inhoud


SSH file schrijven op SD-card om Putty te kunnen gebruiken.


waterpas

Aanbevolen berichten

Hoi, ik wil een lege file op een SD kaartje schrijven (SSH) zodat ik er met behulp van Putty een OS op kan zetten. Ik ga dat kaartje gebruiken in een Raspberry,  die ik als picoreplayer wil configureren. Iemand een idee hoe ik dat doe op een Windows_PC

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik begrijp niet wat SSH te maken heeft met een SD kaart...

 

Maar download het image wat je op de kaart wilt zetten, gebruik dan Balena Etcher om het naar je kaart te schrijven. Dat programma controleert namelijk of het wegschrijven foutloos is gedaan.... Heel veel andere programmas doen dat niet...!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bigfellow, Ik wil via Putty een SD-card beschrijven en dat gaat goed via het SSH- protocol. Ik ga het in elk geval proberen met Balena Etcher, bedankt

 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Putty is een terminal client (programma). Dus je verbind met een andere computer? Dan lijkt het erop dat je een linux machine hebt, waar je command line toegang tot hebt. Waarom wil je perse die machine gebruiken, en niet je laptop / desktop met linux / mac osx / windows / watdanook ?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Big fellow, ik zocht een mogelijkheid om een lege file genaamd ssh op een SD-kaartje te schrijven, dat is inmiddels gelukt. Zonder die file kun je niet met Putty op dat kaartje komen, als het gelukt is kun je het IP-adres van dat kaartje opgeven en commando´s uit laten voeren. Maar zoals gezegd, het is gelukt.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor die het leuk vindt,

je kunt WSL2 (windows subsystem voor Linux) op je doodnormale Windows 10 pC zetten en jezelf een Linux distro downloaden

virtual machine platform gebruiken > uitleg klik

dat image start je in haar eigen venster op en kan na een mount van die SD-card alles ermee doen wat nodig is. 

 

Zo heb je op een machine best of both worlds.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...