Ga naar inhoud


Help, Debian down.


Con

Aanbevolen berichten

Het is gelukt, mijn videobeelden worden nu op Ubuntu gezet.

 

Een ding is wel vreemd.

Toe ik aan het begin van de avond ftp://192.168.8.119 intikte

kreeg ik een overzicht van mijn mappen op Ubuntu.

 

Nu, 5 uur later krijg ik geen inhoud meer te zien als alleen dit;

 

image.png.2856f59f4ac8ff088c01c8624abc1183.png

Idee wellicht?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij vsftpd.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als wie log je in? Want met je browser is het meestal default dat je inlogt als anonymous..... Gebruik eens een FTP client, zoals Filezilla o.i.d., om even te controleren of de bestanden echt verdwenen zijn...  Zorg er ook voor dat je camera niet inlogt als anonymous...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, de bestanden zijn niet verdwenen maar in de browser zie ik ze niet meer.

Terwijl dat 5 uur ervoor ik nog wél de mappen zag.

Ik denk een instelling in de config.

 

Met Mozilla zie ik (uiteraard) wel alles, daar heb ik

vsftpd nooit voor nodig gehad. (wel vreemd trouwens)

 

Inderdaad, met de camera log ik in met mijn Ubuntu account.

(met Filezilla trouwens ook)

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens in je browser je username mee te geven in de url.

Volgens mij kan dat met :  ftp://con@192.168.8.119   (In het geval dat je username "con" is uiteraard"... Dan gaat hij als het goed is vragen om je wachtwoord. Zijn je bestanden er dan wel?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Big fellow zei:

Probeer eens in je browser je username mee te geven in de url.

Volgens mij kan dat met :  ftp://con@192.168.8.119   (In het geval dat je username "con" is uiteraard"... Dan gaat hij als het goed is vragen om je wachtwoord. Zijn je bestanden er dan wel?

Nee, ik krijg hetzelfde schermpje.

image.png.2856f59f4ac8ff088c01c8624abc1183.png

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-4-2020 om 00:43, kiekiek zei:

Kijk je wel naar het juiste IP-nummer? Anders even zoeken met Angry IP Scanner.

 

Mede dankzij Big fellow is gebleken dat Google Chrome geen

FTP-verbindingen meer ondersteund sinds 2019.

 

Met bv Firefox werkt het wél.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...