Ga naar inhoud


Ultra HD Quad en Iptv en decoderen van opname


Shark

Aanbevolen berichten


Op 24-4-2020 om 16:51, Shark zei:

Ik overweeg de Gigablue Ultra HD Quad aan te schaffen. Mijn vragen zijn:

Kan IPTV op deze ontvanger draaien en decodeert de ontvanger de opname tijdens het opnemen of moet dat na de opname nog gebeuren??

 

 

heb je deze al aangeschaft?

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

 

Wavefrontier T90 is te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...

Ik heb hem inmiddels aangeschaft en het is een prima aanschaf. Lekker snel en met OpenPli erop kan ook de Oscam worden geinstalleerd en dan werkt de Canaldigitaal card zoals het hoort. Jammer dat de eigen image van GiaBlue geen mogelijkheid heeft om Oscam te installeren omdat het een prettige image is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan Shark!
Hoe heb je die oscam erop gezet? Ik heb al enige tijd deze gigablue quad ultra hd 4k in huis in de doos staan, omdat ik er niks mee kan. De verkoper heeft het toestel naar mij geretourneerd, omdat ik openatv erop heb gehad en nu met een gigablue image update had terug gestuurd. Er zit geen Ci+ op, dus mijn fransat ziet ie wel, maar werkt niet. En canal digitaal card lezer noch canal digitaal Ci+ module ziet ie nergens. Ik heb Open atv erop gehad, Openvix en Openpli, Teamblue, maar evenals met de originele image geen herkenning. Ook is het erg lastig mijn diseqc 1.2 motor aan te sturen. Hij stuurt hem regelmatig de verkeerde kant op! Heb usals geprobeerd en ook vaste settings met diseqc 1.2!
Graag een update van Uw ervaringen.
Met vr groet, Dirk Plantinga

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CI van Canal Digitaal werkt zonder (+) dus die zou gewoon moeten werken.. Zowel de oudere witte CI (waar de kaart los ingaat) en de nieuwere geïntegreerde hebben verder geen extra software nodig...

 

De OScam moet je via de image-feed moeten installeren. Op zich kan je iedere OScam gebruiken die voor je box geschikt is. Probleem voor velen is het probleem om het automatisch gestart te krijgen. Het ene image doet het via init.d, de ander via script... 

 

Wordt jouw box niet via OpenPli ondersteund?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

@Mimisiku Werkt de nieuwe Canal Digital CI+ in de Gigablue?

 

Heb sinds kort weer CD abonnement na een uitstap naar Ziggo.


En zo ja, werkt in-huis streamen dan ook naar andere (goedkopere) Gigablue ontvangers?

Heb hier een GSO (EMP Centauri 17/12 Multiswitch + T90 13-19.2-23.5-28.2 + DVB-C/T) en wil een Gigablue Ultra HD Quad in mijn netwerk hangen voor opnames en streamen naar TV(icm PC/STB)/PC/Tablet/telefoon.

Ik ben me ervan bewust dat het aantal streams gelimiteerd zal zijn, maar ik ben nooit tegelijk in de woonkamer en slaapkamer.

aangepast door SimonLeBon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...