Ga naar inhoud


HDMI switch met VU+ & UHD; schiet mij maar lek!


hcfreak

Aanbevolen berichten

Heren experts thanks a lot!

 

Ik heb het aan de praat! Ik kan van beide bronnen beeld krijgen (monitor en projector) als ik ook de Feintech voor de JVC aanschakel!! (alles "praat" met elkaar 😡)Met de mixed instelling van de Feintech krijg ik geen beeld van de VU+ ook niet als de HDMI Switch/convertor voor de JVC uit gezet is. Snap het nog niet helemaal maar het werkt. (zonder de tweede switch van de JVC aan te zetten had ik beeld van de VU+ bij "Mixed" en geen beeld van de UHD player en wel beeld van de UHD op "Auto" maar geen beeld van de VU+. Voordat het niet meer werkte kon ik met deze keuze van auto naar mixed of andersom ook al zaken oplossen)

Ga nog checken of alle bronnen 30 p doen en ga ook naar het Tweakers Denon forum kijken. Fingers crossen dat het blijft werken, ben super opgelucht want ben er uren mee zoet geweest. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jammer Jammer nu compleet gefrustreerd: wat gisteren werkte werkt nu niet meer. Ik krijg geen beeld via de monitor van de Pana 9400 wel van de VU+ .

Ga op dat andere forum proberen wat wijsheid weg te halen en mijn dealer even in zijn nek hijgen voor een oplossing.

elke tip van jullie wordt hogelijk op prijs gesteld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervolg opnieuw ff experiment (advies Old Satterland!) Opnieuw nu in de hoera stemming:

 

ik start op met de Feintech switch op mixed--> geen beeld VU+ zet de UHD player aan (en schakel met de Denon van VU+ naar UHD) en heb Beeld op de monitor  🇱🇺(de HDMI switch t.b.v de JVC stond ook aan)

 

terug naar VU+ geen beeld. Switch zet ik weer van mixed naar Auto en heb beeld van de VU+ !

Hopelijk blijft dit stabiel en behoef ik alleen als ik van de VU+ naar de UHD player gaan de Feintech " een duwtje in de goede richting te geven" 

Snap het niet helemaal vgl. de piepkleine manual van de Feintech zou AUTO ook moeten werken (al was die tekst mij niet helemaal duidelijk moet ik er eerlijk bijzeggen).

kan iemand dat goed uitleggen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft allemaal te maken met de EDID en dan het Extended deel, de E-EDID.

In dit piepkleine stukje EEprom (2x 256 Bytes!) proberen de fabrikanten alle eigenschappen van het display te proppen.

 

Die switch die je gebruikt, maakt een eigen versie van die EDID, waarin de eigenschappen van de beide aangesloten displays zijn gecombineerd.

De AVR ziet op zijn uitgangen ook weer 2 EDIDs en maakt ook hiervan weer een aangepaste versie voor zijn aangesloten bronnen, waarin ook de audio eigenschappen zijn aangepast.

Helaas zijn ze daar bij DENON niet al te behendig in. Bovendien is dat process dynamisch dwz als er op de uitgang iets wijzigt, bv 1 ipv 2  displays, zal de EDID weer gewijzigd worden.

Dit, in combinatie met bronnen die "EDID-driven" zijn, veroorzaakt dat het beeld regelmatig verdwijnt. 

 

De juiste volgorde van opstarten is van belang. Eerst de displays aan, dan de switches (op de stand mixed) en dan de AVR.

Ook kun je proberen gebruik te maken van de AUX1 (op de front), die heeft geen dynamische EDID maar een vaste.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Super het is erg technisch maar globaal kan ik het volgen. De volgorde tip is ook super belangrijk. Van het morgen opnieuw testen, want het is me wel duidelijk dat als iets werkt dat dit geen garantie is  voor de volgende keer , hoewel ik meestal een vaste volgorde aan houd. De monitor en switch gaan wel gelijk aan bij mij dat moet ik erbij zeggen dan de denon en dan pas de source . Ik ga dat aanpassen met een aparte schakelaar voor de voeding van de feintech. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht het probleem steeds terug komen dan raad ik je aan je setup te vereenvoudigen. Zo zou je bv de eerste Feintech splitter anders kunnen aansluiten.

Uitgang 1 van de AVR naar de ingang en op de 4k uitgang de projector/splitter/Darbee combinatie. Op de 2k uitgang je HD Monitor.

 

Wil je meer controle over de EDID dan zou ik die eerste Feintech vervangen door een Vertex van HDFury. Vooral de mogelijkheid om HDCP voor de gek te houden is interessant.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg nuttig dit ga ik allemaal proberen ( de Fury is wel duurder dan de feintech maar als het daarmee stabiel wordt natuurlijk een goede investering)

belangrijk om te checken of ik het goed begrepen heb zijn de 2 Feintechs in jouw voorstel in serie geschakeld  (ik heb het voor mezelf even uitgetekend)

kan ik jou en spiksplinter nieuwe nog in de verpakking F connector krimptang opsturen als kleine geste voor de hulp? 

(Of anders de schitterende blu ray film Interstellar  of Dunkirk? ) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg aardig van je om me te willen belonen. Maar dat is echt niet nodig. Ik vind het prettig om mensen te helpen. Ik hoef daar niets voor terug.

 

Ja, het eerste wat je kunt proberen is om die Feintechs in serie te zetten. Mocht dat niet het gewenste resultaat opleveren is de HDFury Vertex een prima investering.

Hij hangt hier permanent in vrijwel dezelfde opstelling als bij jou. Ik heb alleen geen Darbee. Dus wel wat eenvoudiger.

En mijn monitor (TV) is ook UHD en wordt dus door de Vertex aangestuurd ipv door de AVR.

 

Ik heb veel plezier van het On Screen Display, het geeft me info over zaken als resolutie, framerate, SDR of HDR en bitdiepte van het signaal dat naar de TV of projector loopt.

Als bij mij het beeld zwart blijft (komt niet veel meer voor) kan ik toch nog op het display van de Vertex zelf zien welk signaal er wordt verzonden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt. Ik moet dus de vertex  kiezen (kost ongeveer 400 euro) als ik met de Feintechs in serie toch geen stabiel resultaat heb. Zal dan wel ff rustig studeren worden gezien de complexiteit/functionaliteit van het apparaat  .

twee vragen: adviseer je de vertex als eerste in te zetten ook in serie of zoals ik het nu heb (1 feintech achter HDMI I out en 1 achter HDMI II out van de Denon) ? En dan lijkt me dat de vertex in een parallelle opstelling het beste voor de monitor ingezet kan worden, omdat in dat traject lijkt me de meeste problemen optreden.(en dan nog een feintech op mijn JVC een out voor de Darbee die alleen 2 k lust en een out voor de andere HDMI ingang van de JVC die met 4K uit de voeten kan. 

Zou de HD Fury (nu ik wat al doorgelezen heb) ook van pas komen vwb tonemapping ? (Mijn JVC 9500 kan 4K en HDR aan maar zoals jij als projector man ook weet nooit de volledige luminantie (?) van de UHD disc aan.  Tonemapping doen eigenlijk alleen de JVC native 4K projectoren goed  i.c.m. De Panasonic 9400 van mij. Heb nu al een geweldig plaatje hoor😀

 

Ik wil echt graag de krimptang opsturen ik heb hem (per ongeluk) dubbel heb dus out of pocket allleen verzendkosten voor mij. Laat ff weten , kan ook naar ehjj62@me.com (zoveel betere verbindingen met de coax kabel) 

met blu ray disc lees ik nu kan ik je als UHD man denk ik geen groot plezier doen

PS hoe kom je aan al deze kennis ? (Mijn dealer weet dat niet eens) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb de boel weer aan de praat. Ik heb de switch/convertor voor mijn. JVC vervangen door ook een Feintech en met wat hick Ups heb ik nu al een paar keer alle apparaten op zowel de monitor als het scherm aan de praat. Waarom het nu wel werkt (dacht eerst dat het vooraf aan schakelen van de switch voor de JVC het verschil was, maar daar twijfel ik ondertussen ook aan. Gaat het weer verkeerd dan moet er een HD Fury vertex komen (en moet ik een studie weekend daarvoor inplannen😳😒

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de Vertex is een complex tooltje. Maar werkt wel out of the box met de automatische instellingen. Alleen als je wilt tweaken zijn de mogelijkheden eindeloos.

 

Ik gebruik de Vertex omdat mijn projector een net iets lagere TMDS clock spec heeft dan de TV. Dat is perfect aan te passen, maar moet wel handmatig gebeuren.

Door het lock icoon te verwijderen (truuk speciaal) zal er geen HDCP handshake meer optreden bij het in- en uitschakelen van de TV of projector.

Verder is de info op het scherm bij wijziging van de resolutie/framerate/HDR zeer nuttig. Ik heb het zo ingesteld dat dit max 30 seconden zichtbaar blijft.

Met de Go-blue uitbreiding kun je alle relevante info op je smartphone of tablet raadplegen.

 

Meer info op het AVS Forum: https://www.avsforum.com/forum/37-video-processors/2902961-hdfury-vertex-owners-thread.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de handshake gaat sneller, vooral als je HDMI keten erg lang is zoals bij jou (en bij mij)

Dit is geen moeilijke truc, hij staat beschreven op de 1e pagina van de Vertex thread op het AVS forum.

Once update is completed you might see a lock icon on the OLED top right corner, please do the combo trick: 
HOLD RST and PRESS INP 2 times, OLED will prompt for powercycle.. 

De HDCP keten wordt hierna onderbroken op de Vertex, alles wat daar achter verandert, zal geen handshake (of HDCP sync) veroorzaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...