Ga naar inhoud


Alternatief receiver TV Vlaanderen


JPW

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de info, maar eerlijk gezegd begrijp ik er niet veel van, VTI image, CI+ , Seca3 kaartje??? Ik ben dan ook een leek op dit gebied. Daarom heeft de verkoper in NL (met goede bedoelingen) ook aangeraden de TVV-ontvanger te nemen om het simpel te houden. Ik had er beter aan gedaan eerst hier te lezen en info te vragen, waarmee ik nu bezig ben.

Groetjes, JP

Cahors Big Bisat - 4x Relook twin-LNB's

M7 MP-201 kreng

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar kan de verkoper niets aan doen! Sedert 10 jaren zijn die gecertificeerde bakjes zwaar onder de maat. Traag, vol met bugs die NOOIT opgelost worden en zwaar gecastreerd in het gebruik. Gemaakt van de goedkoopste (oudere) electronica. Één van de redenen waarom mensen juist naar iets fatsoenlijks grijpen. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had gekund, maar de meeste verkopers denken niet verder dan hun neus lang is. Oh, uw heeft al een schotel voor TVV......

dus gaan ze TVV meuk aanbieden. Wellicht krijgt de verkoper nog een bonus als er TVV spul wordt verkocht. Daarentegen heeft Joyne radio BE nog een probleem dacht ik? Geen idee of dat inmiddels opgelost is. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook goede ervaringen met TechniSAT. Stabiele firmware en werkt heel soepel. Voor een ‘gewone’ gebruiker prima. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen bedankt voor jullie bemerkingen.

Joyne is geen alternatief voor ons, hebben ook graag Franstalige zenders zoals France 2 en RTL-TVI.

We houden het TVV-kreng wel bij, kan nog dienst doen voor de FTA-zenders in de gastenkamer gekoppeld aan een gemotoriseerde schotel die ik volgende week mag ophalen bij een vriend. Nadat hij mijn resultaten zag, heeft hij ook een Big Bisat met 4 twin-LNB's besteld en zullen we samen plaatsen (op dit forum geleerd hoe dat in z'n werk gaat 😁).

Ik heb begrepen dat gewone gebruikers zoals ik en m'n vriend best een Technisat of Vu+ nemen, maar welk type - er zijn er zoveel.

Cahors Big Bisat - 4x Relook twin-LNB's

M7 MP-201 kreng

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine voetnoot hierbij.

Toch best even vermelden dat de zenders Mezzo, France 2, Insight TV HD, radio 538 niet kunnen bekeken worden met een Seca 3 kaart in combinatie met een softcam (Oscam).

Ze werken wel als je gebruik maakt van een CI-moldule + seca 3 kaart maar dan heb je terug die vervelende beperkingen.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik goed heb begrepen, zouden we dus met een Vu+ Uno 4K-UHD SE, en een TV Vlaanderen CAM-701 CI+ module met smartcard, kunnen kijken en opnemen - klopt dit?

Cahors Big Bisat - 4x Relook twin-LNB's

M7 MP-201 kreng

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat kan. Alhoewel een losse Seca3 kaart nog steeds te prefereren is. Maar het kan...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

Maakt niets uit.. De CAM701 werkt als een gewone CI. Om die reden werkt hij in (bijna) alle ontvangers met een CI-interface.. De '+'  functionaliteit is niet geactiveerd.. Saillant detail is dat b.v. de DM525-Combo met CI+ geactiveerde software NIET start met de module in het CI slot. De software herkent de '+' functionaliteit en wacht op initialisatie (die dus nooit komt)...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...