Ga naar inhoud


Alternatief receiver TV Vlaanderen


JPW

Aanbevolen berichten

OK, dan wordt het dus de Vu+ . Onze gemeende dank voor alle info en ondersteuning, Dankzij jullie wordt het hier nog gezellig TV kijken 👍😉

 

Groetjes, JP

Cahors Big Bisat - 4x Relook twin-LNB's

M7 MP-201 kreng

Link naar reactie
Delen op andere sites


🤬 Krijg dit net te horen van m'n satleverancier:

 

"Helaas is de Vu+ Uno 4K SE in combinatie met een M7 CAM-701 module met geintegreerde smartcard geen oplossing voor u. De Vu+ kan helaas nog niet omgaan met de aangebrachte beveiliging binnen deze CI-module. Beide partijen verwijzen overigens daarbij naar elkaar qua oplossing.

De enige ontvanger die wel kan omgaan met de CI-module met smartcard is de Technisat Digit ISIO STC+ 4K UHD - DVB-S2/C/T/T2 ontvanger."

Cahors Big Bisat - 4x Relook twin-LNB's

M7 MP-201 kreng

Link naar reactie
Delen op andere sites

de M7 cam 701 werkt momenteel wel met een vu. die gedraagd zich als een gewone ci module.

Als je vti als firmware draait, lukt dit zeker.

LET WEL, dat dit een hobby oplossing is en garantie er niet is.

Maar momenteel gedraagd die module zich als een gewone ci module, en gaat die in elk slot.

Ik heb onlangs nog gekeken via dergelijke module in een vu solo2 en vu 4K zero..

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@JPW

Dan wordt het eens tijd om uit te zien naar een andere leverancier. Zijn productkennis is bedroevend (zeker als hij officieel dealer is van TVV). De CAM701 is wel een CI+ gebaseerde CI module, maar die functie staat uit. Die TechniSAT is wél CI+ gecertificeerd (Duitse markt is volledig CI+) en (daardoor???) belachelijk duur. Die leverancier wil flink aan zijn klanten verdienen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de leverancier hier ook gewoon op wijzen! Gestaaft met 'onze' informatie zal hij dan wel toegeven. En gewoon voet bij stuk houden. JIJ bent de klant en jij betaald. En wie betaalt, bepaalt. Zo simpel is het. Aan de ene kant is het voor een leverancier commercieel logisch dat hij winst wil maken, aan de andere kant dient hij de wensen van zijn klanten te respecteren.. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hij zal zich wel beroepen op de originele fabriekssoftware van Vu+

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan uit eigen ervaring melden dat de CAM701 gewoon werkt in een gewone CI sleuf.... Getest met:

DM8000

VU+SoloSE v2

VU+Zero4K

DM525-Combo (vermits géén CI+ firmware geïnstalleerd)

VU+Ultimo4K

 

Nu zijn er ongetwijfeld CI ontvangers zijn waar het niet in werkt, maar dat zal dan aan de firmware van die ontvanger liggen....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals bedankt voor de bijkomende info. Dit is 2x dat ik beroerd advies krijg, dus wordt het een andere leverancier, en als ik mag, alhier nog meer advies vragen😉.

Misschien is het toekomstgericht ook te overwegen een Vu+ Ultimo 4K te nemen met 2 FBC dual S2X tuners, en 2 CI-sloten. Maar ... zijn die CI-sloten CI+, dit vind ik nergens terug.

 

Hier in Spanje kan ik een abbo verkrijgen voor Fransat TNT, maar dit is met PCMCIA + Viaccess Fransat-kaart. Werkt een PCMCIA in een CI-slot?

En kan ik met een extra twin-LNB Atlantic Bird 5°W op mijn schotel ontvangen (nu uitgelijnd op Astra 19,2°E), of is het beter hiervoor een andere schotel te nemen?

 

En als ik domme vragen stel, mijn excuses, ik heb tot nu nog maar enkele woorden chinees geleerd 😉😁

Cahors Big Bisat - 4x Relook twin-LNB's

M7 MP-201 kreng

Link naar reactie
Delen op andere sites

CI+ is een softwarematige uitbreiding van de CI. Het CI slot is hardwarematig gestandaardiseerd. Daar houden CI+ makers zich óók aan. CI+ versleutelt de communicatie tussen de host én de smartcard. Om te kunnen communiceren met de CI+ module is een certifikaat nodig. Deze is ooit beschikbaar gekomen van de firma Neotion (gepikt/gehacked/verkocht Joost mag het weten). Dit is geïntegreerd in VTi (de firmware voor alle VU+ modellen). Om deze reden kun je CI+ modules op alle VU+ modellen gebruiken (de recente modellen dan). Voor andere modellen bestaan er zogenaamde ciplushelpers. Let wel!!! Deze certifikaten zijn op illegale wijze verkregen. Zolang Neotion deze niet intrekt werkt het. Het is dus zeker geen garantie voor de toekomst!! 

PCMCIA is de naam die in de PC-wereld is gegeven. PCMCIA en CI is dus qua aansluiting exact hetzelfde. Dus: Ja.. Die module is dus óók in de VU+ te gebruiken..

Je kunt satellieten alleen ontvangen als je daar daadwerkelijk een schotel/LNB op hebt uitgericht. Wil je buiten Astra 19.2° en 23,5° óók 5° wil ontvangen zul je dus een uitgebreidere schotelinstallatie moeten hebben. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Mimisiku, dus voor 5° best een schotel met (een) twin-LNB('s) bijplaatsen.

Heb ik het een beetje begrepen, de LNB's van beide schotel via twee DiSEcq 8/1 switches naar de ontvanger?

En is er met deze schotelopstelling dan ook een mogelijkheid om 2 ontvangers te bedienen?

(sorry, ik blijf maar vragen)

Cahors Big Bisat - 4x Relook twin-LNB's

M7 MP-201 kreng

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt beter één grote schotel plaatsen met een LNB rail zodat je de gewenste LNB's (satellietposities) kunt plaatsen. Dat kost aanzienlijk meer dan een klassieke wok, maar je kunt beter uitbreirden mocht dat nodig zijn.

 

Hoeveel satellieten wil je uiteindelijk gaan ontvangen? Voor iedere satellietpositie is een LNB nodig. Voor 2 satellietposities een DiseqC 2/1 switch, voor 4 satellietposities een DiseqC 4/1, voor 8 satellietposities een DiseqC 8/1 switch.

Wil je meerdere ontvangers/tuners aansluiten dan moeten de LNB's ook over meerdere uitgangen beschikken. 

 

Zo kun je hobbymatig jezelf lekker uitbreiden.....

 

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...