Ga naar inhoud


Alternatief receiver TV Vlaanderen


JPW

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een TVVlaanderen receiver MP-201 met nano-kaart, waarvan ik echt niet gelukkig wordt.

Herstart geregeld midden in een programma, weigert soms om bvb France 2 weer te geven en moet je 'm herstarten, en je kunt natuurlijk niet alle FTA nemen.

Software is volledig up-to-date. Bij TVV krijg je alleen als antwoord dat de aangekochte receiver wss aan vervanging toe is ????? is 14 maanden oud 🤬

Is er voor deze receiver een alternatief -zit natuurlijk wel gewrongen met die nano-kaart.

Groetjes, JP

Cahors Big Bisat - 4x Relook twin-LNB's

M7 MP-201 kreng

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer ze nog een CI module met ingebouwde kaart leveren, heb je wat meer hardware keuze.

Ik weet niet of je nog een gewone kaart kan overnemen en op je naam kunt laten zetten, dan heb je nog meer mogelijkheden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies wat Ceesv zegt. Die gecertificeerde ontvangers zijn ronduit slecht. Gebrekkige firmware en ongelofelijk traag in gebruik.

Je kunt bij TVV de kaart laten overzetten naar een CI module. Hiermee kun je een eigen ontvanger gebruiken vermits deze natuurlijk over een CI slot beschikt. Nadeel is wel dat je kunt kijken óf opnemen. Beide gaat niet...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, plenty, alleen heb je dan wel een ouderwetse losse kaart nodig, om meerdere zenders tegelijk te kunnen decoderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ga bij TVV informeren of het mogelijks is een CI-module met kaart te verkrijgen.

Alvast bedankt voor deze info, hopelijk komen we eruit.

Groetjes, JP

Cahors Big Bisat - 4x Relook twin-LNB's

M7 MP-201 kreng

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met losse kaart bedoelt Ceesv een losse Seca3 smartcard (dus zonder CI moduul). Losse Seca3 kaarten geeft TVV niet meer uit. Je zou een Begische electroketen kunnen proberen of via Begische zoekertjes... Een losse kaart is echt te prefereren.

Noot:

Let wel dat de nieuwe zenders alleen in Viaccess worden aangeboden. Met een Seca3 kaart gaat dat dus niet...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, was even aan 't rondkijken voor een ontvanger, zag het bos niet meer door de bomen.

Aan welke vereisten moet een goede voldoen, en moeten er eventueel uitbreidingsmogelijkheden voorzien worden? Zoals hierboven al vermeld, wil ik minstens 1 zender kijken en een andere zender (of nog beter 2) opnemen.

De schotel is een Big Bisat met 4 twin-LNB's over 2 disecq's.

Cahors Big Bisat - 4x Relook twin-LNB's

M7 MP-201 kreng

Link naar reactie
Delen op andere sites

Love Nature 4K, Mezzo HD (native Nagra), Insight TV (UHD). Wellicht na 1 juni anders. Maar momenteel toch niet ALS hij een Seca3 kaart weet te scoren...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk meer iets in de zin van "ervaringen uit het verleden" en "garantie voor de toekomst".

 

Vergis ik mij of hebben jullie ieder een andere definitie over nieuwe zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, Ceesv. Dit betreft het verschil tussen een CAM701 (Viaccess) en losse kaart (Seca3)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk, dat jj het had over nieuwe zenders die in de afgelopen tijd zijn toegevoegd, welke niet met een seca kaart gedecodeerd kunnen worden en dat Clemens-Vuplus het heeft over de codering van de zenders welke in juli toegevoegd worden.

 

Daarom vroeg hij naar de bron waarin aangegeven wordt dat die niet met een seca kaart gedecodeerd kunnen worden.

 

 

(Maar ik an het ook verkeerd begrepen hebben)

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...