Ga naar inhoud


Dreambox DM800SE (original) V1 + openpli + afstemmen mislukt opeens (sommige zenders)


elite7979879

Aanbevolen berichten

Wat ik vaak doe is niet het nieuwste van het nieuwste kopen. Ik ga paar generaties eronder zitten. Oke enige waarbij ik dat wel deed was de DM800 omdat de HD net uitkwam, in 2006/7 ofzo gekocht toen. Maar omdat 4k nog lang niet is ingevoerd. NPO had HD pas ergens in 2013 officieel doorgevoerd of later zelfs, daarvoor was het gewoon opgeschaald 720P volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Op zich een verstandige instelling.. Waarom zou je de ontwikkeling betalen? Bij mij exact hetzelfde. DM800HD-PVR omdat ersteeds meer HD zenders kwamen (ook bij CDS). Heb puur om te testen de VU+Zero 4K gekocht om de UHD te testen. Deze zomer komt dan de VU+ Ultimo 4K om de DM8000 te vervangen.. Die kost nu bijna hetzelfde als ooit de DM800HD €469,-

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk vind ik dat helemaal geen verstandige instelling!  Nieuwe boxen zijn net zo duur als oudere boxen maar wel stukken sneller.  Het heeft ook totaal geen zin om nu nog geld uit te geven aan een HD box terwijl je voor hetzelfde geld een 4K box kan krijgen.  Ook al zijn er nauwelijks 4K uitzendingen, toch leuk dat je bent voorbereid op de toekomst. 

 

En ik zeg niet dat je niet het maximale uit je oudere apparatuur mag halen, in tegendeel ik heb zelf ook een DM8000 staan en die voldoet nog prima, maar als je met streams aan de gang gaat wil je een snellere box hebben.  Mocht die stuk gaan zal ik misschien tijdelijk voor een goedkoop alternatief kiezen  Hoewel die VU+ ultimo 4K ook leuk kan zijn is dat ding al weer bijna 4 jaar uit. Kun je beter wachten tot er een opvolger beschikbaar komt die waarschijnlijk net zo duur gaat worden. Zo'n ultimo is met alle tuners en schijf er in ook tegen de 600 euro.

 

Er zijn ook genoeg mensen die koper liever een goedkoop 4K boxje van rond de 100-180 euro, het draait allemaal dezelfde soort images dus op TV zie je geen verschil. Misschien dat die iets minder lang mee gaan maar voor het bespaarde geld kunnen ze wel over 3-4 jaar een nieuw boxje kopen. Het ligt er aan wat je wensen zijn.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik deel die mening niet. Waarom een 4K box kopen voor die paar zenders? Tegen de tijd dat 4K mainstream is koop je die boxen voor de prijs van de 2K nu. De markt is dan wellicht al bezig met 32K met dure boxen. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Omdat HD uitzendingen op 4k boxen een beter HD beeld geven op je 4k Oled scherm?

 

En uiteraard om de F1 race in 4k te kunnen bekijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan geen 4K OLED betalen :) Dus voor mij is 2K prima...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De aankoop van een HD ontvanger was voor iedereen een verplichting, met de omschakeling naar mpeg4.

Straks zitten we weer met hetzelfde opgezadeld, een omschakeling van H.264 naar H.265 (HEVC) en wordt het 4K, 8K of nog hoger?

Hier en daar duiken al transponders op onder HEVC/H-265

https://en.kingofsat.net/ultrahd.php

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
38 minuten geleden, mebo870 zei:

De aankoop van een HD ontvanger was voor iedereen een verplichting, met de omschakeling naar mpeg4.

Straks zitten we weer met hetzelfde opgezadeld, een omschakeling van H.264 naar H.265 (HEVC) en wordt het 4K, 8K of nog hoger?

Hier en daar duiken al transponders op onder HEVC/H-265

https://en.kingofsat.net/ultrahd.php

 

Het eigenaardige is dat geen enkele 4K & 8K zender uitzendt in DVB-S2X norm.😔

Deze nieuwe DVB norm die sinds 2014 beschikbaar is zou de opvolger zijn van het huidig DVB-S2.

Blijkbaar wilt het maar niet van komen, er zijn slechts maar drie zenders beschikbaar in DVB-S2X.

En dat op de satelliet Eutelsat 33E.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb trouwens zowel op zolder als beneden een samsung die max 1080p aankan. Zolder 38 inch en beneden 32 inch. Kleine schermpies relatief. Maar voldoen altijd.

 

Kijk zo een nieuwe box kopen is heel leuk als je echt veel doet met streams, maar het enige waar ik aan toekom naast mijn

werk is journaal kijken, nog iets en op zolder soms een film als ik daar bezig ben.

 

Dus daarom dat ik het niet echt een goed idee vind voor mijzelf. Ik zou ruim 900 euro voor de DM8000 moeten betalen vroeger. Nu kun je ze kopen voor 75 euro op *******.

Origineel?  Ja zeker. Die originele beneden DM800SE kocht ik voor 35 euro. Met een kapotte voeding klaarblijkelijk, maar toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak daar maar €1100 van ooit. Maar soit.... Een DM800se voor €35 is normaal voor zijn huidige status..... Ik test momenteel héél veel bakjes van rond de €100. Verbluffend wat ze kunnen, maar over de kwaliteit kun je maar raden. Zou me verbazen als ze langer dan 3 jaar meegaan... Maar goed: de prijs is ernaar..

 

Kijk maar eens naar merken als Zgemma, Anadol, Maxytec,Mutant..... 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 heb je vaak clones voor. Originele voor die prijs heb je echt soms, heel soms. Wat ik vergeten ben te zeggen en een van de beste argumenten is:

 

gebruiksgemak. Ik ken de DM800SE/DM800 software. Ik weet waar alles zit. Dat scheelt al een hoop. Het menu is verder ook heel erg overzichtelijk (OpenPli).


Met alle zenders, die ik wil,  er netjes in. Edit software is gemakkelijk (Dreamedit). FTP functionaliteit zodat je alles kunt overzetten.

Iedereen in de community kent de Dreambox DM800 en kan helpen, zoals nu bij de voeding. Bij andere vage decoders uit China, tja is maar de vraag of iemand hem heeft.

Tuurlijk is de VU ultimo 4k ofzo (ken alle types niet) beter. Maar goed voorlopig ben ik gelukkig met dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, mebo870 zei:

De aankoop van een HD ontvanger was voor iedereen een verplichting, met de omschakeling naar mpeg4.

Straks zitten we weer met hetzelfde opgezadeld, een omschakeling van H.264 naar H.265 (HEVC) en wordt het 4K, 8K of nog hoger?

Hier en daar duiken al transponders op onder HEVC/H-265

https://en.kingofsat.net/ultrahd.php


Ja maar achteraf had ik toch mijzelf iets te snel mee laten slepen in de hype op HD. Toen ik de DM800 kocht in 2008/2009 was dat eigenlijk te snel.
De overgang op H.264 was later. Op een gegeven moment kwamen die zenders er idd wel veel meer, maar had best even de prijsdaling af kunnen wachten

en blij kunnen zijn met iets anders. (DM600PVR/DM500 bijv). 

aangepast door elite7979879
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook dat zal gaan veranderen. Hoe lang je DM800se ook wil meegaan. Er komt een moment dat voor de DM800se niets meer gebouwd wordt. 

Je gebruikt OpenPli omdat je eraan gewend bent.. Je kiest gewoon een boxje waar ook OpenPli op kan drasien.. Merk je als gebruiker niets van. De nieuwe box krijgt gewoon weer jouw gewende schermen....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...