Ga naar inhoud


Tips gevraagd voor beter Afstandbediening ontvangst bij zonlicht


MySat

Aanbevolen berichten

Sinds enige tijd hangt de TV op een andere plaats in het huis met meer licht inval. De LG TV gaat prima (gebruikt ook geen IR), maar de VU Infra Rood (IR) sensor van de ontvanger heeft het heel moeilijk bij indirect zonlicht. 'S avonds werkt het IR ontvangst goed. Het betreft hier de standard IR Sensor van de Vu Solo SE.

 

Op dit moment moet ik op een zonnige dag overdag of de gordijnen dicht doen of opstaan en naar de TV lopen. Dat kan beter (denk ik). Heeft iemand opties om het IR ontvangst te verbeteren ?

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een app op je telefoon installeren om de VU te bedienen?

Dat werkt bij mij in elk geval prima sinds te TV perse op een strategisch lichtpunt in de woonkamer moest staan.

Sommige VU's, en volgens mij die van jou ook, hebben een aansluiting voor een externe IR 'ontvangertje'. Een IR led aan een kabeltje met een RJ11 aansluiting.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedienen via de webif?

Maar ik heb een stoel met een daaraan bevestigde laptop, wat bediening eenvoudig maakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om bij een XP1000 het oog wat gevoeliger te maken heb ik tussen het front en het oog een stukje pvc pijp geplaatst met alu folie bekleed .

Misschien als je bij jou juist er een zwarte bekleding in doet , dat dan alleen signaal recht van voren in valt .

IR mod XP1000.jpg

  • Like 2

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

De naam is mij even ontschoten,

maar heeft jouw televisie niet de optie om middels het doorzetten via HDMI je VU te bedienen?  

 

Dan kan je namelijk met bij de televisie geleverde afstandsbediening je VU bedienen. 
 

Met vriendelijke groet,  HJS

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, HJS zei:

De naam is mij even ontschoten,

maar heeft jouw televisie niet de optie om middels het doorzetten via HDMI je VU te bedienen?  

 

Dan kan je namelijk met bij de televisie geleverde afstandsbediening je VU bedienen. 
 

Met vriendelijke groet,  HJS

Via HDMI-CEC?

ik denk dat dit het antwoord is op de vraag van de TS!

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan? 

Ons hobbyisten verkiezen nu eenmaal graag de “buurman en buurman” manier.😄😄

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Zet de ontvanger uit de zon. 

Probleem opgelost. 

 

Mogelijk bij andere, maar hier hang de sensor zeker niet in de zon... wel veel glas in een hoek van 90 graden en dus mogelijk meer reflectie dan normaal? Sensor heeft dus nooit direct zonlicht... (had ik nog niet verteld). Thnx anyway

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...