Ga naar inhoud


Windows 10 update 2004


Pluizebol

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Gezien de vertraging bij de uitrol is er al maanden beta getest.

 

Voor mijn laptop, 6 jaar in gebruik, staat de update nog on hold.

Microsoft heeft nog geen groen licht gegeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

1 hour ago, ceesv said:

Gezien de vertraging bij de uitrol is er al maanden beta getest.

 

Voor mijn laptop, 6 jaar in gebruik, staat de update nog on hold.

Microsoft heeft nog geen groen licht gegeven.

Komt omdat er nog te veel fouten inzitten en oplossen supertraag verloopt. De laatste 3 feature updates zaten voor velen vol met fouten die het systeem erg benadeelden. Bij mij met de 1903 update was er ineens een conflict met mijn AMD graphics, mijn computer starte wel maar was daarna onbruikbaar muis was het enige wat nog heen en weer ging op het scherm maar keyboard en ook de desktop reageerden niet meer. Ik moest toen mijn laptop 3 keer snel aan en uit zetten zodat Windows 10 zijn repair kon beginnen wat uiteindelijk gewoon een restore point is zucht. Heb je na zo´n update geen restore point ben je gewoon zwaar de klos. Affijn na de restore update weer uitgevoerd weer conflict met de AMD graphics deze voledig eraf gegooid en de zelfde drivers er weer op en toen ging het weer lopen er waren immers geen nieuwere AMD drivers. Bijelkaar pakweg 7 uur kwijt dus ik ben niet zo happerig meer op die feature updates als een systeem goed draait.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv als die niet meer on hold staat is alles opgelost voor jouw model pC en hardware met de onderdelen update 2004 en ook geen probleem meer te verwachten.

zoals ik al weken geleden melde was dat eerst het geval voor de HP slice en nu voor de HP z g3.

Dat het Windows 10 met updates een rode doek lijkt voor Penthe kan natuurlijk puur met z'n hardware te maken hebben.

En uh beta's draai ik niet op mijn professioneel gereedschap.

 

Screenshot_6.png

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb ook een Samsung Galaxy Pro S Windows 10 tablet.

 

Die werkt probleemloos met win 2004

 

Bij mijn 6 jaar oude laptop zullen de drivers niet compatibel zijn met de huidige stand der techniek, en is de 2004 update nog niet vrij gegeven.

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn laptop heeft een Intel i7 processor en een geforce 770 video kaart, geen AMD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 14-8-2020 om 19:46, Tonskidutch zei:

tja jammer voor jou dan dat het hier dan gewoon foutloos werkt

 

Sommige mensen hebben nu eenmaal een wit voetje bij de duivel....... :)

 

Bij alle vorige major updates ging het goed. Behalve op één systeem met een J-micron chip waarvan de werkende USB3 controller vervangen wordt door een "beter" exemplaar... Dat betere exemplaar had echter zodanig krap ingestelde buffers dat je er alleen maar relatief kleine bestanden mee kon kopiëren.  Heb je 32Gb in je systeem krijg je de melding "out of memory"... Dan blijkt het best wel lastig de falende driver te vervangen door een oudere versie. De beste is immers al geïnstalleerd. Hoe dan ook heb ik nu het recept en de oudere OEM driver klaar staan.

 

Vandaag was ik eindelijk aan de beurt voor 2004. Nu was het probleem iets groter. Het systeem ziet categorisch mijn 2e video-adapter (geheel identiek aan de 1e) niet meer. Overigens meer een AMD dan een MS probleem. Het is allemaal AMD op AMD. Elke catalyst update na de originele Gigabyte OEM versie (het is toevallig ook nog eens Gigabyte op Gigabyte) doet dit probleem optreden. Wijselijk installeer ik dan ook nooit een catalyst update. Maar deze keer was er geen ontsnappen meer aan. Mijn originele OEM software kan ik in de rotzooi niet zo snel terugvinden dus ik maar voor de rollback gekozen. Dit ging zeer soepel!

aangepast door kwetal
2004 ipv 1904: terug naar 1903

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel heeft de 2004 update nu meer problemen met de INTEL chipsets zelfs Microsofts eigen laptop lijn moest eraan geloven. Bij AMD zijn er de bluetooht, audio en gfx problemen maar niet bij alle AMD computers gelijk. De grootste fouten van de 2004 update komen vooral tevoorschijn bij gamers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik update persoonlijk niet meer zelf, dat vertrouwen heb ik zoals zovelen allang verloren. Of ze moeten het doordrukken of ik moet niet anders meer kunnen. Don´t change a winning team! Oftewel ga niet klooien met iets wat goed werkt.

 

Ik had met de Windows 10 updates ook geen problemen tot die beruchte fall update, en daarvan zijn nog steeds niet alle fouten opgelost en komen er weer nieuwe feature updates dus fout over fout over fout. Dus velen hebben onopgeloste bluetooth problemen en krakerige audio en slechte kwaliteit audio zelfs met de laatste drivers van de kaart, en dan de bemoeienis van Windows met de laatste drivers van je video kaart. Oudere drivers over de nieuwe heen kwakken maar niet allemaal zodat je een driver conflict krijgt met dank aan Microsoft die het niet kan laten je drivers met rust te laten nieuw of niet nieuw.

 

Ik heb het onderhand wel zo gehad met Windows 10 en moet mijn werk telefoon zelfs vaak uitzetten voor alle mensen die me continu bellen voor oplossingen, het is niet meer bij te houden zo.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik zit in de IT sector maar ik heb zowel zakelijk als privé een andere ervaring.

Over de jaren heen ken ik jou als iemand die maar wat graag met het beschuldigende vingertje naar Microsoft mag wijzen.

Misschien moet je maar eens goed kijken naar wat je anders doet dan anderen waardoor je telkens in de problemen komt icm Microsoft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom zelf niet in de problemen de mensen die me bellen hebben problemen, en sinds  Windows 10 er is zijn het aantal telefoontjes enkel maar aan het oplopen. En als zoveel mensen problemen hebben dan ga je inderdaad een vingertje wijzen. Jij zal als ITer waarschijnlijk weing te maken hebben met de "gewone" mens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...