Ga naar inhoud


Niet gelijktijdig kijken / opnemen


Baadd

Aanbevolen berichten

Ik heb op dit forum al diverse threads over dit onderwerp gevonden waarbij ik het e.e.a. reeds geprobeerd heb maar nog zonder resultaat, vandaar deze vraag;

 

Ik heb sinds gisteren de overstap gemaakt van de (drama) Pace-ontvanger van CanalDigitaal naar een VU+ Solo2 en heb daar de laatste versie van OpenPLi opgezet en via de fastscan de CD-kanalen (HD) toegevoegd. Ik heb de CD-kaart, inclusief de CI gebruikt en deze zie ik ook keurig herkend worden.

 

Ik heb een Duo LNB met 4 uitgangen, waarbij twee coax-kabels naar de Solo2 gaan. De configuratie is:

 

Configuratiemodus: gebruikerstandaard (ik zie geen "eenvoudig" meer in de lijst staan, klopt dat?)

Disecq: A/B

A: Astra19.2 Ku

B: Astra 23.5

Ja

Nee

 

Dit is voor beide tuners zo ingevuld. Bij diverse instellingen heb ik de voorkeurstuner en voorkeurstuner voor opnamen op auto staan.

 

Bij " signaalzoeker" zie ik bij tuner A en B, voor zowel de 23,5 en 19.2 mooie waarden van 85% of meer voor SNR en 82% bij AGC.

 

Als ik bijvoorbeeld op NPO1 HD een opname start, kan ik niet meer naar NPO2 HD kijken (beeld is zwart, ik zie wel de infobalk onderin). Bij de signaalzoeker zie ik ook dat Tuner A in gebruik is.

 

Bij het normaal bladeren door de kanalen met de "rechts" toets op de ring rond "OK" zie ik steeds dat het van Tuner A komt en van de 23,5.

 

Bij het wijzigen van de voorkeurstuners naar resp A en B (kijken A / opnemen B  ) blijft het ook fout gaan.

 

Ik heb zelf geen idee meer wat ik kan doen en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik heb op dit forum al diverse threads over dit onderwerp gevonden waarbij ik het e.e.a. reeds geprobeerd heb maar nog zonder resultaat, vandaar deze vraag;

 Ik heb de CD-kaart, inclusief de CI gebruikt en deze zie ik ook keurig herkend worden.

 

En hier gaat het mis, wanneer je in de Vu een CI module gebruikt kan je maar naar een zender tegelijk of kijken of opnemen.

 

Je zal de kaart in de ingebouwe kaartlezer moeten stoppen en een softcam moeten gebruiken.

Softcam is bijvoorbeeld CCcam of nog beter Oscam.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

eens goed snuffelen en je vind de juiste oscam instellingen hier terug.Gewoon op de box zetten en klaar is Kees.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...