Ga naar inhoud


Is het mogelijk om een vpn tunnel te installeren?


leor888
Ga naar oplossing Opgelost door leor888,

Aanbevolen berichten

Ik heb een Private Internet Access(PIA) account en gebruik deze VPN-tunnel vrijvaak op mijn windows10 PC (meestal met een NL IP adres, oa voor uitzendinggemist). Op hbbtv krijg ik ook vaak de geo-restrictie melding en dus ben ik genoodzaakt om dit op mijn pc met PIA te kijken..
Nu heeft ​PIA ook een linux versie met de restrictie vanaf Ubuntu 12.04.

 

Mijn vraag: kun je linux software (in de download staat dat je de installer moet runnen met command  "./pia-v66-installer-linux.sh") runnen op een solo2/VTi?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je zou even moeten kijken of die linux versie wel gemaakt is voor de cpu van je settop box. Grote kans dat deze voor een intel x86 is gemaakt. Echter, volgens mij support PIA ook openvpn en ik meen dat  in vti openvpn gewoon als plugin te installeren is. Ik heb het net even gecheckt, er is inderdaad openvpn support aanwezig in vti.

 

hier kan je de openvpn setup config vinden:

 

https://www.privateinternetaccess.com/openvpn/openvpn-strong.zip

 

In die zipfiles zitten allerlei ovpn files met configuraties voor de meeste landen.

 

Openvpn installeren en die ovpn files uitpakken en welke je nodig hebt neerzetten in de folder waar openvpn ze verwacht en dan zou dat aan de praat te krijgen moeten zijn.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Je zou even moeten kijken of die linux versie wel gemaakt is voor de cpu van je settop box. Grote kans dat deze voor een intel x86 is gemaakt. Echter, volgens mij support PIA ook openvpn en ik meen dat  in vti openvpn gewoon als plugin te installeren is. Ik heb het net even gecheckt, er is inderdaad openvpn support aanwezig in vti.

 

hier kan je de openvpn setup config vinden:

 

https://www.privateinternetaccess.com/openvpn/openvpn-strong.zip

 

In die zipfiles zitten allerlei ovpn files met configuraties voor de meeste landen.

 

Openvpn installeren en die ovpn files uitpakken en welke je nodig hebt neerzetten in de folder waar openvpn ze verwacht en dan zou dat aan de praat te krijgen moeten zijn.

 

Dank je wel!

Nu lees ik over aanpassen van conf file enz maar zal hier verder over zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...