Ga naar inhoud


blokjes op npo1 en npo3?


MarkViaSat

Aanbevolen berichten

14 uren geleden, a33 zei:

 

Dan woon ik meer in de buurt? Zuid-west provincie Groningen.

Ik heb eventueel wel wat LNBs liggen om eventueel wat te testen, als je wilt.

 

Groet,

A33

Dank je A33. Zo fijn dat er behulpzame mensen op dit forum zitten!

Als de problemen terug komen (tot nu toe gaat alles nog goed) en ik de andere componenten heb uitgesloten dan stuur ik je wel een PB.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

34 minuten geleden, MarkViaSat zei:

Als de problemen terug komen (tot nu toe gaat alles nog goed) en ik de andere componenten heb uitgesloten dan stuur ik je wel een PB.

 

OK.

 

En gelukkeluk nieuwjaar iedereen. :)

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is toch weer terug. Dit keer op CNN en BBC World.

 

Begin nu toch echt mijn ontvanger of de kabel(aansluiting) daarvan te verdenken.

Probleem is nu opgetreden op kanalen op de 19.2E en de 23.5E. De CAM module lijkt me ook uitgesloten want CNN en BBC World zijn beide FTA zenders.

Lijkt me stug dat 2 LNB's tegelijk problemen gaan geven. Moet dus wel of de bekabeling (incl. aansluitingen) of de ontvanger zijn toch?

Toch eerst nog maar eens de kabel naar mijn ontvanger toe op een andere manier uitsluiten...

aangepast door MarkViaSat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, wanderer zei:

op dit moment op verschillende zenders weer uitval/blokjes.....

Kan je aangeven op welke zenders?

 

Ik heb vanavond nog niets gezien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb SBS 6 al een behoorlijke tijd aan en ziet wel degelijk een kleine storing zo nu en dan, een blokkerig hoofd of een lijn die blokkerig wordt. Dit heb ik voorheen nog nooit gezien. Ontvangst is nog altijd zelfde als voorheen. Er is dus wel degelijk wat aan de hand.

 

Zou vooral niet zomaar aan de eigen setup gaan knoeien, vooral niet als het signaal en kwaliteit goed zijn op je ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blokjes  in het beeld hebben over het algemeen niks met de versleuteling te maken. Dan moet je denken aan signaal problemen of het zit in de aanvoer keten. Toevallig heb ik gisteravond toen Jinek er op was ook een keer blokjes gezien via Ziggo, het signaal was uitstekend dus moet in de aanvoer gezeten hebben.

 

  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Volgens mij is t weer mis op NPO1. Vieze randen om het zender logo. Ook om teksten midden op het scherm (bij reclame). Af en toe zelfs haperend geluid. Hebben anderen hier ook last van ?

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via mijn klein decodertje van mijn digitale TV kan ik NPO 1HD (Kanaal 20) , NPO 2HD (Kanaal 21) en NPO 3HD (kanaal 22) ontvangen.

NPO1 SD (Kanaal 420), NPO2 SD (Kanaal 421) en (Kanaal 422) NPO3 SD.

Ik zie vanuit België geen problemen op deze zenders.

Een terugkijkfunctie voor programma's van NPO1, 2 en 3 is er voor mij niet, met dank aan mijn provider.

Ik mag al blij zijn dat ik de programma's van VTM en VRT kan opnieuw kijken tot 2 dagen terug zonder op te nemen.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...