Ga naar inhoud


Kosten schotel in de stad. Kan het uit ? 


Clemens

Aanbevolen berichten

 

Kleine 20 jaar geleden koos ik voor satelliet TV. Dat was omdat het toen veruit beste beeld gaf. Ik moest zelf flink wat hardware kopen, maar ik had berekend als het kleine 5 jaar had hangen het daarna een stuk goedkoper zou zijn dan een TV abonnement op de kabel. Dacht dat toen CanalDigital toen €70 per jaar koste.
Inmiddels Anno 2021 schrik ik van de prijzen. Ik betaal nu €20,- per maand = €240 euro per jaar. En heb net 100,- aan eigen hardware (nieuwe LNB, stekkers, kabels) geïnvesteerd. Plus een hoop tijd om alles af te stellen. 
Als ik gewoon digiTV neem van de kabel heb ik ook HD voor 20,- per maand. En hoef ik geen eigen hardware te kopen. Lees nu ook voor het eerst dat er een alternatief is voor CanalDigital die 15,- per maand kost.
Hoe kijken jullie hier tegen aan ? Ik woon in de stad als je huisje op platte land hebt ligt het anders denk ik. Ik heb geen exotische zender wensen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je NPO1, 2, 3 en een enkele regionaal cq. BVN wilt is geen abo nodig als je via sat en TV-tuner wilt kijken. Dat kan bijna gratis met je sat-installatie en een TV met terrestrial tuner.

Wil je de Nederlandse commerciëlen met hun veel rotzooi en af en toe wat leuks onderbroken door veel vervelende reclame erbij, dan is een abo op CD of Digi een optie.

Waarbij ik geen idee heb voor welke prijs je bij Digi hetzelfde krijgt als bij een duur CD abo.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Clemens zei:

Hoe kijken jullie hier tegen aan ? Ik woon in de stad als je huisje op platte land hebt ligt het anders denk ik. Ik heb geen exotische zender wensen.

Als je bedoelt met niet exotisch , 19,2°, 23,5°, 28,2°O , zie uw ander draadje ,

dan zit je goed , met veel commerciële UK FTA zenders op 28,2°O:

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Satterdam zei:

Ik kan me het STB pakket nog herinneren bij Canal Digitaal. 30 gulden per jaar. Nu betaal je per maand meer dan je toen per jaar betaalde.

Ik zie tot mijn schrik dat "gewone" kabel TV nu al 19,95 euro kost dus 44 gulden per maand. Hoeveel was dat in die tijd, 15 gulden oid?

 

Voor topicstarter: Voor die 20 Euro krijg je bij Ziggo alleen NPO 1,2,3 en 1 Sportkanaal in HD, overige zenders zijn SD. Ik kan ook niets vinden over een mogelijkheid dit uit te breiden naar een groter pakket ZONDER internet.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon Ziggo TV met MoviesXL. Geen internet van Ziggo nodig....

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Satterdam zei:

Ik kan me het STB pakket nog herinneren bij Canal Digitaal. 30 gulden per jaar. Nu betaal je per maand meer dan je toen per jaar betaalde.

 

Toen ik op 11 maart 2004 mijn CD kaart bestelde was dat dus 15 euro.

Maar zoals uit de eerste regel in de bijlage blijkt was een abonnement niet eens nodig.

Met de kaart waren alle Nederlandse publieke en commerciele zenders volledig FTV.

 

Die tijd ligt helaas ver achter ons.

 

kosten_cd.png.b2e349267e9b1c025a2a19e930c16e31.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, johnno zei:

Toen ik op 11 maart 2004 mijn CD kaart bestelde was dat dus 15 euro.

Maar zoals uit de eerste regel in de bijlage blijkt was een abonnement niet eens nodig.

Met de kaart waren alle Nederlandse publieke en commerciele zenders volledig FTV.

 

Die tijd ligt helaas ver achter ons.

 

kosten_cd.png.b2e349267e9b1c025a2a19e930c16e31.png

 

 

De hebzucht regeert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabel tv is interessant als de zenders die je via dat kabelabonnement hebt ook voor jouzelf voldoen.

Voor mij is dat niet zo... en zeker niet in Nederland... Gewoon omdat ik daar niet alle Duitse zenders zou kunnen zien via de kabel, en je voor dat beetje zenders dan veel meer betaalt als via satelliet... je betaalt in principe alleen de 75 euro per jaar voor HD+, al is dat niet echt nodig, omdat je die zenders ook nog in SD kwaliteit kan zien... maar goed, ik heb HD+ en ben er blij mee.

Kabel in NL is duur omdat je een heleboel zenders 'moet' afnemen die je niet altijd zal willen hebben.... ik denk voor mezelf aan de hele zwik discovery en national geo zenders... die interesseren mij totaal niet, maar in een kabel abo zitten ze verplicht er bij.

Dat pleit dan weer voor Zweedse kabel abonnementen... daar heb je vaak bouwstenen-abonnementen, dus een abo met een x aantal zenders die je dan naast een handjevol "hoofdzenders kiest, dan kan je zeg maar 8 zenders erbij kiezen uit het assortiment.... maar satelliet tv (canal digital) is wat prijs betreft hetzelfde geprijsd als kabel (comhem). Apparatuur zit ook in dezelfde prijsklasse...

 

Wat ik dus maar wil zeggen, is dat kiezen voor sat of kabel heel sterk afhankelijk is van je wensen.... kabel is altijd beperkter wat zenders uit het "buitenland" betreft... want die zijn meestal gefocused op zenders uit hun eigen land. Vind je dat voldoende, moet je gewoon naar de prijs kijken... beeldkwaliteit van NL kabel kan ik niet beoordelen... 

Ik heb geen nederlands abonnement... wel een Zweeds abonnement, en een HD+ kaart... en voor de rest al de Duitse FTA kanalen. Voor mij is dat eigenlijk de ideale mix om "goede tv" te ontvangen, en ik kijk dagelijks met veel plezier tv.

 

De oude abonnementsprijzen die Johnno laat zien kan ik ook van meepraten... vroeger hed je in Zweden een basispakket van 395 Kr per jaar.... voor ca 8 zenders... nu zijn het er 16 maar betaal je wel 269 Kr per maand...... tja, en het jammere is dat die extra zenders op 3 na niet eens de moeite waard zijn.... alles wordt alleen maar duurder helaas.

 

 

aangepast door Sverige
schrijffouten verbeterd

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Sverige, weer een staaltje van, "appels en peren, of "spreeuwen en kraaien", vergelijken. Wat valt er te pleiten voor een Zweeds kabel abonnement als je in Nederland woont, ik weet nog wel een aantrekkelijker abbo op Malta. Ook zéér de moeite waard als je de taal beheerst, en het is gratis!! Laat die Nederlandse commerciële baggeraars hun rommel distribueren via een eigen net, ik durf te wedden dat 75% van die gasten om valt, ik kijk uit naar de rouwkaart. 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, en het leuke is dat de consument dit nu ook door lijkt te hebben. Nu CDS de Discoveries eruit gegooid heeft en er Tsjechische troep voor in de plaats heeft gezet zien ze trouwe leden wegvallen. Bij de concurrent zijn ze er nog én goedkoper. De investeerders denken zolang hetzelfde aantal kanalen blijft, kan de prijs ook wel hetzelfde blijven... Daar stinkt de consument niet meer in..

 

Zelfde voor HD+ waar de Duitsers ook niet meer instinken. SD is daar van prima kwaliteit en nu HD+ de F1 uitzendrechten kwijt is, is er voor velen geen reden meer om die te behouden...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-1-2021 om 11:28, OFDM zei:

Voor topicstarter: Voor die 20 Euro krijg je bij Ziggo alleen NPO 1,2,3 en 1 Sportkanaal in HD, overige zenders zijn SD. Ik kan ook niets vinden over een mogelijkheid dit uit te breiden naar een groter pakket ZONDER internet.

 

Ja Ziggo heeft de televisieabonnementen goed verstopt, dit zijn de tarieven.

Volgende pakket is TV Start waarbij je een (of meer) CI+-module(s) huurt waarmee er in totaal 36 HD-zenders worden vrijgegeven.
Daarna komt TV Complete met STB, wordt gelijk een internetabonnement in je maag gesplitst waardoor het maandbedrag niet op € 36,95 maar op € 61,45 komt.
Eigenlijk is dat wat dubieus (koppelverkoop), want een Next werkt prima via een DSL-verbinding.

Abonnement Prijs per maand
Kabel TV € 19,95
TV Start € 26,95
TV Complete* € 36,95

*internet vereist

 

Het is inderdaad een trend, internet was vroeger (eind jaren 90) duur en is langzaam in prijs gezakt (je kon op een gegeven moment voor €15,99/maand een ADSL verbinding krijgen). Nu wordt er door de providers volop ingezet op tripple play en kost het goedkoopste internet only abonnement € 30,- maand.

 

Dat krijg je als er een duopolie (KPN/Ziggo) is waarbij KPN ook nog eens de uitrol van glasvezel heeft gefrustreerd. N.m.m. had de overheid een goede glasvezel infrastructuur in eigen hand moeten houden (kan door aanbesteding worden aangelegd), nu zitten we eigenlijk op de digitale tolweg.

aangepast door SimonLeBon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...