Ga naar inhoud


TV Drenthe einde FTA?


de vrije fries

Aanbevolen berichten

hoi,

 

De regionale televisiezender Drenthe is niet langer fta te ontvangen.

 

Drentse tv-uitzendingen werden gecodeerd door Nagra MA-systemen voor voorwaardelijke toegang

( CAID 1817, 1818) en Viaccess Orca (CAID 0500, provider-id 051900).

 

RTV Drenthe is het nieuwsmedium in de provincie Drenthe. Drentse inwoners worden continu op de hoogte

gehouden van nieuws in de omgeving. De uitzending besteedt aandacht aan nieuws, sport, politiek, kunst en cultuur.

Met de codering van TV Drenthe eindigde de FTA-ontvangst van de laatste regionale regionale zender uit Nederland op de Astra 3B-satelliet.

 Andere regionale stations uit Nederland werden reeds  eerder gecodeerd.

 

technische parameters - TV Drenthe:

Astra 3B (23,5 ° OO), frequentie 12,188 GHz, positie H, SR 29900, FEC 2/3, DVB-S2 / 8PSK, CA Nagra MA + Viaccess

 

omdat de mediaguard codering ontbreekt is deze zender nu voor abonnee`s van cds ook niet te zien

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites


??????????????????   Ik kan RTV Drenthe op dit moment gewoon ontvangen op positie 76 met de kaart van CD er in, zonder kaart niet.

Maar RTV Drenthe is waarschijnlijk de radiozender? De radiopresentators zijn in de studio te zien zoals dat ook soms op de Belgische zenders te zien is met de 2 madammen.

Laten ze soms op bepaalde uren op TV Drenthe RTV Drenthe zien?

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen abonnee van CDS meer... Heb de zender overigens nooit bekeken en zou hem ook absoluut niet missen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik geen ontvangst van RTV Drenthe met oranje CDS kaart.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt ook.

 

Prima toch? Een regionale zender die gewoon via DVB-T2 gratis te ontvangen is.. Kost ze alleen maar kijkers en minder reclame-inkomsten... Tsja, als het grote geld lonkt.....

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Mimisiku zei:

Heb de zender overigens nooit bekeken en zou hem ook absoluut niet missen..

 

TV Drenthe is een makkelijke zender om te controleren of je schotel goed is afgesteld om de zenders van CD te ontvangen zonder dat je een smartcart nodig hebt terwijl transponderspecificaties gelijk zijn aan de overige zenders van CD.

 

Nu om 17:00 uur gewoon de nieuwsuitzending van TV Drenthe.

 

Maar waarschijnlijk is RTV Drenthe alleen nog maar in Spanje te ontvangen. 😂

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb jij (waarschijnlijk) een gecertificeerde bak om dat te ontvangen (of een witte CI danwel CAM701). Inmiddels geeft hij hier een gecodeerd pictogram en een gele 'V' en gele 'N'.... Geen Seca meer.... De grootheidswaanzin ten top! Een regionaal kanaal gecodeerd.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die lokale "möchte gern" zenders horen helemaal niet op satelliet thuis. Tenzij in een carrousel programmering. 

Mij interesseert het niets of bij tante Loes op de hoek in Coevorden een fiets omgevallen is. 

  • Bedankt 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon een Samsung-tv met de witte CI(+)-module, met de CI-module met wereldbol ontvang ik RTV Drenthe niet.

Na de nieuwsuitzending (Drenthe nu) kijk ik nu na de tv-beelden van het programma "Strunen".

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben blij dat ik van die club af ben... Steeds meer zenders weg en maar betalen, nu zelfs een regionale onder de decoder... Ze doen hun goddellijke best maar....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Die lokale "möchte gern" zenders horen helemaal niet op satelliet thuis. Tenzij in een carrousel programmering. 

 

Mij interesseert het niets of bij tante Loes op de hoek in Coevorden een fiets omgevallen is. 

Deze bekrompen opvatting valt me van je tegen.

 

Drenthe is voor een groot deel onbekabeld gezien de vele landelijke woonlocaties. Daarom zit het nog op de sat en hoort daar ook prima thuis.

Hoeveel regio zenders heeft Duitsland wel niet?

 

RTV Drenthe is totaal geen buurtzender, maar een regionale zender die een goede weerspiegeling is van de eigen identiteit van de provincie en er ook een verbindend element in is.

 

Geldt overigens ook voor de andere regionale zenders in het noorden, oosten en zuiden des lands.

Ze bestrijken provincies met eigen taal en cultuur.

Ik zou niet weten hoe Groningen door de gasbevingsellende was gekomen zonder RTVNoord.

 

Maar ja, veel Randstedelingen lijken maar niet van hun superioriteitsgevoel af te kunnen komen. "Domme boeren", Toch?

 

Sorry voor deze reactie. 

 

  • Like 2
  • Bedankt 2

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...