Ga naar inhoud


TV Drenthe einde FTA?


de vrije fries

Aanbevolen berichten


45 minuten geleden, Eduard07 zei:

Drenthe is voor een groot deel onbekabeld gezien de vele landelijke woonlocaties. Daarom zit het nog op de sat en hoort daar ook prima thuis.

Hoeveel regio zenders heeft Duitsland wel niet?

 

RTV Drenthe is totaal geen buurtzender, maar een regionale zender die een goede weerspiegeling is van de eigen identiteit van de provincie en er ook een verbindend element in is.

 

Geldt overigens ook voor de andere regionale zenders in het noorden, oosten en zuiden des lands.

Ze bestrijken provincies met eigen taal en cultuur.

Ik zou niet weten hoe Groningen door de gasbevingsellende was gekomen zonder RTVNoord.

 

Maar ja, veel Randstedelingen lijken maar niet van hun superioriteitsgevoel af te kunnen komen. "Domme boeren", Toch?

 

Sorry voor deze reactie. 

 

 

Helemaal met je eens @Eduard07  ook wij kijken elke avond trouw naar het nieuws uit onze eigen omgeving en aangezien we midden in de rimboe wonen hebben we een schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Die lokale "möchte gern" zenders horen helemaal niet op satelliet thuis. Tenzij in een carrousel programmering. 

Mij interesseert het niets of bij tante Loes op de hoek in Coevorden een fiets omgevallen is. 

 

Ik snap het nut niet van dit bericht. Het gaat over de technische ontvangst van een satellietzender.

  • Like 1

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Die lokale "möchte gern" zenders horen helemaal niet op satelliet thuis. Tenzij in een carrousel programmering. 

Mij interesseert het niets of bij tante Loes op de hoek in Coevorden een fiets omgevallen is.

 

Het gaat hier niet om een lokale, maar om een regionale zender.

En waarom zouden die niet op de satelliet thuis horen?

Moeten al die Duitse regionalen dan ook maar verdwijnen?

 

Misschien dat we het ook dan nog even over de UK moeten hebben.

Daar hebben BBC1 en ITV1 een hele serie zenders in gebruik.

Behalve een paar korte nieuwsblokjes brengen die allemaal hetzelfde programma.

Die horen wat jou betreft wel op de satelliet thuis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sprietje zei:

 

De regionalen zijn al jaren gedecodeerd, TV Drenthe was een uitzondering.

 

De reden dat RTV Drenthe de afgelopen jaren nog steeds ongecodeerd was, heeft (had) te maken met de situatie dat RTV Drenthe via DVB-T2 niet in de hele provincie te ontvangen is. In het oosten en met name het zuid-oosten is geen ontvangst mogelijk via DVB-T2. Bovendien is lang niet overal op het platteland ontvangst via kabel mogelijk. 

 

Benieuwd naar wat RTV Drenthe nu gaat opgeven als de reden van het einde van de FTA-ontvangst.

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Laten we even wachten op een reactie van RTV Drenthe of van CD.

 

Het kan ook een fout in de codering instelling zijn.

Alleen te ontvangen met het witte CD CI module is eigenlijk tot nu toe uitsluitend op uitdrukkelijk verzoek van de content provider, die extra beveiliging verplicht stelt.

 

Bij RTV Drenthe lijkt mij dat niet het geval.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, johnno zei:

Astra 3 positie

Ik heb deze satelliet eigenlijk zelfs aktief nooit bekeken !!

Enkel om een Triple LNB te testen en ivm feeds zoeken , en da' was't !!

Vroeger kon je met een Nokia mm 9200/9500 Duitse radiozenders ontvangen

welke uitzonden met een SR lager dan 500 !! Leuke test destijds !! 🙂

 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, moonchild zei:

En in die module wordt de kaart dan gepaired en gaat pure Nagra gebruiken? Kun je dan nog terug naar een softcam? @Codx

 

Ik vermoed dat het een foutje is van de technici, en seca mode ook nog geactiveerd gaat worden.  Wellicht staat seca mode nog aan maar ontbreekt de CAID 0100 verwijzing. Dan kun je mappen om deze weer open te krijgen.

 

<EDIT>  mappen werkt, zet deze regel tijdelijk in je oscam.dvbapi en je hebt weer beeld:

 

M: 1817:00006A 0100:00006A

 

Ik kan me niet indenken dat ze alleen op TV Drenthe seca mode uitzetten en de rest niet, want dat heeft absoluut geen zin. Of dit is een testje om te kijken hoeveel mensen er uiteindelijk gaan klagen.

 

<EDIT2>  Ik kan bevestigen dat deze zender nog niet op elke kaart werkt,  dus de rechten tabel staat ook nog niet goed ingesteld bij Canal Digitaal.

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Codx zei:

<EDIT2>  Ik kan bevestigen dat deze zender nog niet op elke kaart werkt,  dus de rechten tabel staat ook nog niet goed ingesteld bij Canal Digitaal.

Klopt, ik heb ook de melding "gecodeerde zender"

Ik heb de witte CDS-module en de oranje kaart.

Alle andere zenders van het CDS basis-pakket werken hier wel.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...