Ga naar inhoud


reform ladder


blitz10

Aanbevolen berichten


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De enigste en nieuwste (brand)ladders die ik tegenwoordig zie zijn die met 'n kooi er rond. Als je moet vluchten heb je geen koord, harnas of licht bij je.

Of het verplicht is weet ik niet. Zijn ook ook maar oude huurwoningen met een extra dakappartement juist toegevoegd(verbouwd) en toen verscheen ook die ladder.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, gerrit B zei:

 

Ik zie me zo'n ding nog niet even op het dak van de auto vervoeren en op mijn nek bij de klant naar binnen sjouwen.🤢

 

Maar het klopt dat je wel moet leren omgaan met ladders en hoe vreemd het ook lijkt enige wiskundige en natuurkundige kennis is wel handig.

Wellicht kan een ieder zich nog het onderdeel met vectoren herinneren bij natuurkunde en dit is van groot belang bij het gebruik van een ladder.

Weet je je daar nog iets van te herinneren dan kun je ook visualiseren hoe de krachten zich bij een ladder verdelen, hoe je de maximale kracht op de poten van de ladder krijgt zodat deze niet weg kan glijden en ook hoe je moet bewegen op een ladder om het gewicht van de persoon op de ladder via de bomen naar de grond te krijgen ipv. dat deze knikken als je halverwege bent.

Want als ik zie hoe sommigen hun ladder mishandelen en het dan ook nog gek vinden dat deze stuk gaat of wegglijdt dan kan ik me heel goed voorstellen dat de wetgever paal en perk stelt aan het gebruik hiervan.

Heb gekeken hoe rietdekkers het doen. Die meppen met een hamer een troffel in de grond aan de voet van de ladder. Werkt perfect, kan hij niet weg glijden.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, de mon zei:

De enigste en nieuwste (brand)ladders die ik tegenwoordig zie zijn die met 'n kooi er rond. Als je moet vluchten heb je geen koord, harnas of licht bij je.

Of het verplicht is weet ik niet. Zijn ook ook maar oude huurwoningen met een extra dakappartement juist toegevoegd(verbouwd) en toen verscheen ook die ladder.

Dat zijn noodladders. Heel anders dan reform ladders.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerder legde ik steeds 2 trottoirtegels voor de voet van de ladder, maar wat rietdekkers doen werkt minstens zo goed zo niet veel beter en is doodsimpel. Vooral op een terras tussen de stenen; tegels kunnen nog glijden maar een troffel zit muurvast.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

die 2 tegels glijden sneller weg dan de laddervoeten

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 5-3-2021 om 20:18, minplus zei:

Heb gekeken hoe rietdekkers het doen. Die meppen met een hamer een troffel in de grond aan de voet van de ladder. Werkt perfect, kan hij niet weg glijden.

Hiermee ook niet. En voldoe je ook nog eens aan de veiligheidsvoorschriften.

 

IMG_20210312_124211.jpg

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mojo zei:

Hiermee ook niet. En voldoe je ook nog eens aan de veiligheidsvoorschriften.

 

IMG_20210312_124211.jpg

 

In die gleuf zou ik dus nog een troffel oid meppen. Deze werkt zo te zien met wrijving, net als trottoirtegels. Lijkt me een fraai ding voor binnenshuis.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik noem het altijd hulpmiddelen voor personen die zonder er enig verstand van te hebben of zonder nadenken een ladder opvliegen.

Daarnaast is zo'n laddermat ook nog eens met ruim 60 euro flink aan de prijs, maar ja met je ladder omvallen kon wel eens veel meer schade veroorzaken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gerrit B zei:

Ik noem het altijd hulpmiddelen voor personen die zonder er enig verstand van te hebben of zonder nadenken een ladder opvliegen.

Inderdaad! Wanneer je bij het plaatsen van een ladder je verstand gebruikt zul je de hier genoemde hulpmiddelen normaal gesproken niet nodig hebben.

Ik heb een groot deel van mijn werkzame leven op bouwplaatsen doorgebracht en dus op heel veel ladders gestaan.

Nooit een troffel of laddermat gebruikt, maar ik ben ook nooit in de problemen gekomen.

Belangrijkste hulpmiddel is gewoon je verstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...