Ga naar inhoud


Gratis stroom voor verlichting.


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Ziehier een filmpje op Youtube dat duidelijk uitlegt hoe je zelf een generator kan bouwen uit een paar bougies, magneten en 2 spoelen een plankje en wat lijm..

Geniaal eigenlijk en ik moest gelijk aan Sverige denken. (sorry Sverige...het kwam toevallig bij me op)

Licht, gratis en voor niets.

Of het met andere verbruikers werkt weet ik niet.

 

 

 

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:

Ziehier een filmpje op Youtube dat duidelijk uitlegt hoe je zelf een generator kan bouwen uit een paar bougies, magneten en 2 spoelen een plankje en wat lijm..

Licht, gratis en voor niets.

Of het met andere verbruikers werkt weet ik niet.

 

 

Dat filmpje geeft alleen maar verwarring. Ze geven in het filmpje aan dat je draad om de bougies moet wikkelen om de lamp te laten branden maar het beginplaatje laat zien dat de lamp ook al brand zonder dat de draad rond de bougies wordt gewikkeld. Ook geven ze in het filmpje aan dat je twee magneten nodig hebt terwijl in het beginplaatje maar 1 magneet nodig is.

Hoe zit dan nu @IJzerbout?

gratis stroom1.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je moet nooit proberen een grap uit te leggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks grap. Het is nog geen 1 April. 

Ik ga het morgen gelijk opbouwen. Moet alleen zien waar ik die magneten vandaan haal. 

Ik maak er dan gelijk nog een paar en zet ze overal neer. 

Deze sensatie laat ik me niet ontgaan. 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

(...) en ik moest gelijk aan Sverige denken. (sorry Sverige...het kwam toevallig bij me op)

 

Haha, geen probleem hoor... iets wat gratis kan is altijd interessant... dat was dan ook de reden dat ik op de posting klikte, getriggerd door het woord "gratis" uiteraard.

Maar ik laat me uiteraard ook niet opjutten om gelijk met die onzin aan de slag te gaan.

Ik ben blij met mijn imago ... 'zuinig', 'spaarzaam'... allemaal heel positief vind ik zelf ;)

 

PS, als je dat werkend hebt, hoor ik het graag... want dan koop ik me een electrische auto, de benodigde onderdelen in de kofferbak, en rijden maar!

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie denken toch niet echt dat je met zo'n l.llig magneetje je hele huis kan verlichten? Dat moet je wel serieus aanpakken.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mooiste is de stekker rechts bij de gele generator die hij uit dat boord met lampen trekt. Daar kun je dus zo een opsodemieter van krijgen.

Ik heb altijd geleerd dat de stekker aan de lampen moet zitten en het stopcontact aan de generator.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is dat gele ding rechts niet de aandrijfmotor?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Drs een andere film heeft bekeken 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hij start de motor met externe spanning en sluit daarna de motor aan op de door motor en vliegwiel aangedreven generator.

Ben benieuwd hoe lang die blijft draaien, de energie uit het vliegwiel moet een keer verbruikt zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...