Ga naar inhoud


Winteruur , zomertijd , klok verzetten


cookie monster

Aanbevolen berichten

23 minuten geleden, gerrit B zei:

Gewoon een Amazfit smartwatch klokje van de Aldi van 6 tientjes, werkt prima loopt altijd goed, meteen een ingebouwde stappenteller, hartslag meter enz. en ook heel belangrijk maar 1 x per week opladen.

Ik ben wel eens een paar keer in de Aldi geweest maar die non-food artikelen in die graaibakken kunnen mij niet bekoren.

Verder wil ik niet weten hoeveel stappen ik heb gezet na een wandelingetje en als ik heel de dag mijn hartslag zie krijg ik daarvan een forse verhoging.

1x in week opladen vergeet ik dus is niet mijn horloge.

Ik wil alleen datum en tijd zien.

Maar gelukkig ben jij dr blij mee

Link naar reactie
Delen op andere sites


Had vroeger ook verschillend horloges waaronder een paar Seiko's maar sinds de komst van de eerste telefoons geen horloge meer om gehad. Ik vind het nu echt een overbodige accessoire.

 

Nog wel een paar keer naar Suunto gekeken maar was het toch niet.

 

 

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, jptd zei:

Ik ben wel eens een paar keer in de Aldi geweest maar die non-food artikelen in die graaibakken kunnen mij niet bekoren.

Verder wil ik niet weten hoeveel stappen ik heb gezet na een wandelingetje en als ik heel de dag mijn hartslag zie krijg ik daarvan een forse verhoging.

1x in week opladen vergeet ik dus is niet mijn horloge.

Ik wil alleen datum en tijd zien.

Maar gelukkig ben jij dr blij mee

Ik koop gewoon een horloge op de markt voor 3 euro en als de batterij op is koop ik een nieuwe, duurt soms 2 jaar. Meer heb ik niet nodig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, jptd zei:

Ik ben wel eens een paar keer in de Aldi geweest maar die non-food artikelen in die graaibakken kunnen mij niet bekoren.

Verder wil ik niet weten hoeveel stappen ik heb gezet na een wandelingetje en als ik heel de dag mijn hartslag zie krijg ik daarvan een forse verhoging.

1x in week opladen vergeet ik dus is niet mijn horloge.

Ik wil alleen datum en tijd zien.

Zou dan toch een beter gaan kijken want ik hoef niet zo'n dik zwaar horloge om mijn pols, die wat ik heb is 10mm dik en weegt slechts 35 gram, daar kan Seiko nog wat van leren.

Belangrijkste is wat jij ook aangeeft de tijd en datum en dat doet deze perfect tot op de seconde nauwkeurig en dat inmiddels al jaren met naast automatische zomer en wintertijd ook andere tijd correctie die automatisch aangepast worden.

Ook als ik naar een andere tijdzone ga wordt dat automatisch aangepast net als die dure Seiko.

En wil je die andere zaken niet zien geen probleem, gewoon van de knopjes afblijven, is dat wel leuk dan gaat er een wereld aan mogelijkheden voor je open tot complete fitness programma's en bewegingsadviezen aan toe en automatisch alarm mocht er iets compleet fout gaan met je hart.

En ben ik uitgekeken op het type klokje dan kies ik gewoon 1 van de andere 12 weergave mogelijkheden en zit daar niets bij dan download ik gewoon uit de online shop een andere klok weergave en dacht dat er inmiddels zo'n 280 verschillende schermen te downloaden zijn.

en tja dat opladen, dan zal je ook wel geen Smartphone hebben, die moet je ook om de paar dagen opladen en dat zal je dan ook wel vergeten.

Maar niet getreurd, je kunt ook de versie nemen met Solar dan hoef je hem nooit op te laden want dat doet hij dan net als de Seiko vanzelf.

En het allermooiste van alles?

Gaat hij stuk dan heb je voor het geld dat ze bij jou alleen het deksel nog maar van de achterkant halen al een nieuwe met nog weer mooiere vormgeving, nog platter, nog meer mogelijkheden enz.

Maar je kunt idd. ook kiezen voor zo'n veel te duur klokje,  je hebt immers ook mensen die nog steeds zweren bij een oude nokia 3110. (kun je trouwens tot eind 2025 ook de datum en tijd prima op zien)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, jptd zei:

Verder wil ik niet weten hoeveel stappen ik heb gezet na een wandelingetje en als ik heel de dag mijn hartslag zie krijg ik daarvan een forse verhoging.

1x in week opladen vergeet ik dus is niet mijn horloge.

Ik wil alleen datum en tijd zien.

1) Die stappen opgeteld laat de afgelegde afstand zien op dat horloge; 2)oplader aansluiten is een gewoonte, net als bij je phone; 3) datum en tijd geeft zo'n horloge sowieso standaard aan

10 uren geleden, Penthe zei:

Ik koop gewoon een horloge op de markt voor 3 euro en als de batterij op is koop ik een nieuwe, duurt soms 2 jaar. Meer heb ik niet nodig.

Weggooihorloges moesten verboden worden. Niet meer van deze tijd, die prullaria.

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Groningen momenteel strak blauwe lucht en volle zon.

Maar ja, hier hebben we ook een veel schonere lucht....😜

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die gaskraan is nu dicht. We hebben hier nu een geldkraan uit Den Haag gekregen.😛

  • Haha 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds een zonnig Groningen, maar de bewolking neemt inmiddels wel  toe.

Gisteravond wel weer lekker lang licht tot na half 9. En vanmorgen om kwart voor 7 alweer schemerlicht. Als menigeen de deur uit moet, is het niet meer pikkedonker.

Een maximaler gebruik van het daglicht kan haast niet, zou ik denken.

Houwen zo, die switch tussen wintertijd GMT+1 en zomertijd GMT+2!

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Eduard07 zei:

Weggooihorloges moesten verboden worden. Niet meer van deze tijd, die prullaria.

Mag nu aanemen dat jij 1 van de personen bent die zich vastlijmt op de snelweg? Ik heb ze allemaal nog hoor want hoef enkel het batterijtje maar te vervangen en ze doen het weer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is een zienswijze die men kan verdedigen.

 

Weet je nog toen Swatch zijn multidesign horloges op de markt bracht?

40 HFL per stuk

Als bulk ware en via MTV moest je voor minstens elk seizoen een andere Swatch hebben.

 

Het is een heel goede markt voor zo'n miniem stukje elektro mechanische horloge dat soort geld / bedragen op de tafel te leggen.

Batteries not included

 

Je staat er versteld van dat er ook vintage Swatch horloges worden gehandeld op de markt voor om en nabij de 750€... (soms nog meer)

Maar toch kost het binnenwerk aan productie en marketing inderdaad minder dan 3€ - alleen het design wordt extra betaald aan de kunstenaar (tegenwoordig AI)

Dan is het maken ervan en de kostprijs van de batterijen die je nodig hebt een overweging waard.

 

Ik kocht een Nike Sportwatch in San Francisco 95$ lekker stoer ding nog dikker dan die Seiko van @jptd

Na vier jaar moest er echter een nieuwe knoopcel batterij in en vroeg de horloge winkel in mijn winkelcentrum...

 

Wat kost dat en hoe snel gaat dat qua wachttijd. Nou daar kon ik niet op wachten want men moest eerst inventariseren welke knoopcel en dichting nodig was. Om het af te korten die boef vroeg me dus 95€ om de batterij te vervangen.

Ik ben lachende de winkel uitgelopen en heb me een setje mini schroevendraaiers bezorgt en 4 knoopcel batterijen voor nog geen 10€.

En heb dus al 16 jaar die dikke horloge aan de pols gehad.

 

Nu draag ik dergelijke flauwekul niet meer en kan nog steeds iedereen vragen hoe laat het is. Zelfs zonder de eigen smartphone uit mijn broekzak te halen.

En het belangrijkste is eigenlijk de wekker functie.

 

 

 

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Nu draag ik dergelijke flauwekul niet meer en kan nog steeds iedereen vragen hoe laat het is. Zelfs zonder de eigen smartphone uit mijn broekzak te halen.

En het belangrijkste is eigenlijk de wekker functie.

Heb ook een tijd geen horloge gedragen, maar nu toch weer wel. Hier aanschouw mijn 3 euro horloge :)  Omdat ik deze wel fijn vind vernieuw ik dit keer de a377 batterij die erin zit.

IMG_20240402_131956.thumb.jpg.61dc2ff84096e4efe9d2b2b4787c0906.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...