Ga naar inhoud


Winteruur , zomertijd , klok verzetten


cookie monster

Aanbevolen berichten

Sturen we jou in een berenvel met een knuppel in de hand terug naar de oertijd om lekker gezellig met je partner een winterslaap te houden en de tijd aan de zonnestand af te lezen, stappen wij wel over op de zomertijd. 😁

  • Haha 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


18 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Ja klopt, en dat was helemaal dramatisch. Kan je in Nederland al snel een kwartier tijdsverschil hebben. En toen hadden we ook nog plaatselijke tijden.

Maar die oermens had helemaal geen last van tijdverschillen want geen klokkie om op te leven.

 

 

Jij hebt zeker nog nooit Fred Flintstone z'n zandloper horloge gezien?

  • Haha 1

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, gerrit B zei:

Sturen we jou in een berenvel met een knuppel in de hand terug naar de oertijd om lekker gezellig met je partner een winterslaap te houden en de tijd aan de zonnestand af te lezen, stappen wij wel over op de zomertijd. 😁

Dan heb ik alvast geen last van mensen die zeuren dat het 's avonds te vroeg donker wordt. 🤣

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Tonskidutch said:

 

Jij hebt zeker nog nooit Fred Flintstone z'n zandloper horloge gezien?

Ik meen te herinneren dat het een zonnewijzer was.

 

O kijk is ook al weer vervangen :

https://www.desicomments.com/cartoons/fred-flintstone/fred-flintstone-wearing-smart-watch/

 

En dan deez nog :

https://freerepublic.com/focus/f-chat/3603119/posts

 

( einde klets )

aangepast door kees321
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, astro iris zei:

Dan heb ik alvast geen last van mensen die zeuren dat het 's avonds te vroeg donker wordt. 🤣

Kijk de oplossing is zo simpel, iedereen blij, jij in je berenvel in een lekker warm hol genieten van je oertijd en ik kan 's avonds een uur langer bij daglicht doorwerken.

 

Maar hoop dat je inziet dat we eigenlijk precies hetzelfde willen nl. zo optimaal mogelijk gebruik maken van het daglicht en hoe laat het dan op de klok is maakt eigenlijk niets uit.

Maar ook dat leven volgens "de zonnetijd" juist een enorme aanslag is op je bioritme want die zon houdt zich nergens aan (of je moet op de evenaar gaan wonen) en is elke dag met je bioritme aan het rommelen door telkens weer een paar minuten te veranderen. (nu is dat ook wel weer een jaarlijks ritme te noemen)

Probleem is alleen dat in deze "moderne" tijden, waarbij handelingen zijn afgestemd op een bepaald tijdstip, je niet zonder exacte tijd kunt en moet er ergens een getal/tijd aan gehangen worden en laten we dat dan zo doen dat het het beste met ons leefpatroon overeen komt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien vinden jullie het nog wat te vroeg voor de discussie maar de zomertijd komt er weer aan hè 😂

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een laatste berichtje en dan hou ik het voor bekeken. Wie nu gelijk heeft, laat ik in het midden. feit is dat wij mensen de tijd gemaakt hebben en wij er ook mee zijn gaan zeulen. Gisteren een wandeling gemaakt in natuur domein De Palingbeek en daar staat een zonnewijzer. Aan de hand van je eigen schaduw kan je zien hoe laat het is. Ik hoorde daar ook sommige personen zeggen, klopt niet want het is 15u en de schaduw geeft 14u aan. Toen legde een medewerker uit van het observatorium , dat dit het zon uur is en niet ons menselijk uur . En iedereen tevreden, hopelijk hier ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben ze die zonnewijzer per ongeluk 2 uur terug gezet? 🤣

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • Moderator

Teruggezet?

Is het dan al eind oktober?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...