Ga naar inhoud


Winteruur , zomertijd , klok verzetten


cookie monster

Aanbevolen berichten


13 uren geleden, gerrit B zei:

Op een Belgische site kwam ik dit tegen

Zomertijd = afvoeren die handel, want:

 

ik kom die verhalen elk jaar weer tegen en er zijn echt belangrijkere zaken.

 

Uiteindelijk is het de schuld van de Zon en de Aarde en dat al vele miljoen jaren. Of je ouders die je uit bed trommelen daar je naar school mot.

Gelukkig kan ik kiezen wanneer ik mijn ogen dicht doe.

 

  • Haha 1

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens m'n werk was ik zeer gelukkig met de zomertijd om nog even buiten te kunnen genieten na het werk. Momenteel is het met de wintertijd om 5 uur aan het schemeren, dus dat buiten zitten kan nog eventjes. Maar als pensionado zet ik gewoon de wekker een uur of meer vroeger, dus geen probleem.

Maar ik snap Gerrit volkomen. En hoeveel maakt het uit of kinderen in het donker naar school of naar huis fietsen?

Mijn kinderen mochten trouwens alleen in een groepje fietsen, zeker in het donker. Vonden dat toen idioot maar later niet meer.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal zou ik rond 18.00 uur nog buiten aan het werk zijn en nog snel de laatste spullen aan het opruimen zijn voordat het donker is.

Nu is de grote lamp buiten al een half uur geleden uitgegaan omdat een stelletje wintertijd knuffelaars maar geen afscheid van de wintertijd willen nemen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet Moskou tijd aanvragen? Dan kan men buiten werken tot middernacht. Trouwens ik chat veel met familie in Tsjechië en daar hebben ze wel de juiste zone tijd, maar door Europa moeten wij hier hun tijd aannemen, resultaat ginds is het een uur vroeger donker dan hier. Zonnetijd heet dat, maar ja de wetenschap heeft het verkeerd voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonnetijd is de tijd die de oermens al gebruikte, wij hebben er alleen een zootje van gemaakt en wat die vrije tijd na het werk betreft , van eind maart tot eind oktober, is er daarvoor ruimschoots tijd genoeg geweest dacht ik. En vanavond trok de natuur zich niks aan of het nu 17u of 18u donker werd .

IMG_6089 (2).JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de oermens de zonnetijd al gebruikte waarom wil jij die dan juist niet gebruiken en kunstmatige tijden aan gaan houden die niet overeenkomen met het daadwerkelijk licht en donker worden?

Let wel ook de zomertijd komt niet overeen met het licht en donker worden maar komt al wel een stuk beter in de juiste richting, dus die Duitsers waren zo gek nog niet ( op dit gebied dan hé)

 

Tja en wat het werken betreft na je werktijd.

Je zal toch maar een echtgenoot/werknemer hebben die het genoeg vindt om van maart tot oktober wat te gaan doen en dan het wel mooi vindt en zijn "winterslaap" gaat houden.🥴

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik leef volgens de zonnetijd zoals mijn ouders overgrootouders en nog veel verder leefden en dat vind ik goed, Ik hoef de tijd van Berlijn, Tsjechië  niet.want kunstmatige tijden zijn de tijden aannemen van plaatsen die 1000 km hiervandaan liggen. en oh ja met twee een winterslaap houden is wel leuk hoor, zeker eens doen.;)

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-10-2022 om 01:28, astro iris zei:

Met jouw stelling zou het dus overal op aarde dezelfde tijd moeten zijn, want de zon heeft geen enkele betekenis in tijd volgen jouw stelling.

 

Wie vind nou wat moeilijk te begrijpen? Wat ik zeg is dat als ik een eind gevlogen heb en ik kom aan in een volstrekt andere tijdzone waar het op dat moment 9 uur is, dan is het dus 9 uur en daar pas ik me op aan. Ik ga dus niet lopen terugrekenen hoe laat het in Nederland zou zijn.

 

De zon geeft mij een bepaalde periode licht, dat is prettig. Maar in tegenstelling tot Gerrit voel ik niet de behoefte om bij het eerste daglicht op te staan.

 

Op 30-10-2022 om 01:28, astro iris zei:

Als ik morgen op mijn normaal uur wakker wordt, dan ben ik 1 uur vroeger wakker en niet zoals gisteren, maar dat is moeilijk te begrijpen .

 

En dat bedoel ik dus met het zit tussen de oren. Als ik wakker wordt is dat de tijd. Boeit niet of dat een uur vroeger of later is. Soms ben ik een uur voor de wekker wakker en de andere keer wordt ik amper wakker van dat kreng.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, astro iris zei:

Zonnetijd is de tijd die de oermens al gebruikte

 

Ja klopt, en dat was helemaal dramatisch. Kan je in Nederland al snel een kwartier tijdsverschil hebben. En toen hadden we ook nog plaatselijke tijden.

Maar die oermens had helemaal geen last van tijdverschillen want geen klokkie om op te leven.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

doet me denken aan :

 

Er zit een man op het station en er komt een jonge vent aan die hem vraag “mijnheer weet u ook hoe laat het is”

De man reageert niet.

Dus de jonge man vraagt hem opnieuw “mijnheer weet u ook hoe laat het is”

Maar weer geen reactie.

Dus de jonge man wordt wat ongeduldig en vraagt wat luider “mijnheer weet u ook hoe laat het is”

De man draait is om en zegt.

“Jongeman als ik je vertel hoe laat het is dan moet ik mijn horloge pakken”

Op het moment dat ik dat doe zeg jij van “mooi horloge heb je daar”

Dan moet ik zeggen “die heb ik van mijn dochters gekregen op mijn verjaardag “

Dan vraag jij “heb je dochters dan? ”

Dan moet ik zeggen 2

De jonge man kijkt al verlekkert en de man vervolgt met “dat bedoel ik nu”

Dan vraag jij natuurlijk “zijn het mooie dochters”

Dan moet ik zeggen ja

Dan vraag jij of je een keer langs mag komen en als je eenmaal mijn dochters hebt gezien heeft dat als gevolg dat je vaker langs zal gaan komen

Dan zal jij mij uiteindelijk om de hand van mijn dochter gaan vragen

De jonge man knikt instemmend en de man vervolgt met;

 

Jongeman, nu moet jij me dan eens uitleggen

 

“wat moet ik nu met een schoonzoon die zelf geen horloge heeft”.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Ja klopt, en dat was helemaal dramatisch. Kan je in Nederland al snel een kwartier tijdsverschil hebben. En toen hadden we ook nog plaatselijke tijden.

Maar die oermens had helemaal geen last van tijdverschillen want geen klokkie om op te leven.

 

Dramatisch? Moet juist leuk geweest zijn, nooit gejank dat je te laat kwam. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...