Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

Op 3-2-2024 om 14:45, chukky2 zei:

 

Volgens mij beseffen vele ook niet als er niet meer betaald wordt aan de zender , (provider)legaal dus. Er ook geen iptv ( ilegaal) meer kan zijn. 

 

Het is dus voor niks goed.l

Gewoon netjes betalen wat je graag Wil zien .

 

Ik kan me de tijd van de silver en goldcards en later de programmeerbare cammetjes en ook de officiele Irdeto kaartjes waren eenvoudig aan te passen en tegenwoordig kan je idd voor 20 euro een jaar lang iptv kijken en velen hier hobbyisten keken destijds en zochten zo de grenzen op en dat zal ook wel nooit veranderen....staat tegenover dat providers zelf hierin ook een grote rol spelen zoals het destijds onmogelijk was om een abbo op de Belgen of Duitse commerciële tv af te nemen of Sky enz. 

   

 

Op 3-2-2024 om 11:07, ceesv zei:

Of een legale iptv aanbieder zoals nlziet gebruiken.

Maar @Huismus2 heeft het met duizenden zzenders duidelijk over iets illegaals.

Legaal of niet maar zelfs de makers van moderne smart tv werken hier aan mee door alvast vanaf de fabriek het benodigde apje alvast in de software te zetten zodat je als leek alleen nog maar het juiste via email verkregen  linkje  en wachtwoord hoeft in te voeren en voila kijken maar ...kennelijk gaan we gewoon met de tijd mee.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Terradon,

goedkoop was die tijd met silver en titanium kaart of programeerbare CI-Cam ook niet hoor!

De Irdeto Ci-Cam (naar Freecam flashen) koste alleen al 435€ in 2002 en dat zonder PCMCIA pc interface etc etc.

Dat was juist om die buitenlandse zenders te kunnen zien met ac3 audio en zonder reclame, want ook toen al was Canal Digitaal grote muts.

 

TV avonden met speelfilms tot je om 1:00 uur naar bed MOEST.

 

Met een officiele Duitse Premiere kaart via een Duitse particulier aangeschaft waren de kosten voor paytv per jaar dik aan de duizend euro.

 

Dus dat gezeur over die paar euro's per maand met die Nederlandse providers levert mij geen harde plasser meer, ook niet als de kaarten niet meer zullen werken in oscam. Mijn conclusie is dat via lineaire TV (Nederlands of Belgisch) toch nog maar heel weinig uitgezonden wordt dat mij tot 20:30 uit bed houdt.

 

 

 

  • Haha 1

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

@Terradon,

goedkoop was die tijd met silver en titanium kaart of programeerbare CI-Cam ook niet hoor!

De Irdeto Ci-Cam (naar Freecam flashen) koste alleen al 435€ in 2002 en dat zonder PCMCIA pc interface etc etc.

Dat was juist om die buitenlandse zenders te kunnen zien met ac3 audio en zonder reclame, want ook toen al was Canal Digitaal grote muts.

 

TV avonden met speelfilms tot je om 1:00 uur naar bed MOEST.

 

Met een officiele Duitse Premiere kaart via een Duitse particulier aangeschaft waren de kosten voor paytv per jaar dik aan de duizend euro.

 

Dus dat gezeur over die paar euro's per maand met die Nederlandse providers levert mij geen harde plasser meer, ook niet als de kaarten niet meer zullen werken in oscam. Mijn conclusie is dat via lineaire TV (Nederlands of Belgisch) toch nog maar heel weinig uitgezonden wordt dat mij tot 20:30 uit bed houdt.

 

 

 

De meeste kaarten die je opnoemt ken ik ook nog.

Op een bepaald moment kwam de Triple Des kaart, die kreeg alles open.

(Gebruikte ik voor hobby doeleinden)

Ik weet alleen niet meer zeker voor welke zenders ik die gebruikte, volgens mij was het voor Dmac/D2mac; weet jij dat nog?

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Tonskidutch zei:

die triple Des ken ik niet, wel de conax hack van nieuwjaar 2003

https://www.sat4all.com/forums/topic/43234-werkende-conax-emulator-public/

 

dat leverde heel veel extra thuisstudie op

 

met een antenne op Thor gericht had je heel wat mooie film avonden

Je hebt gelijk.

Nou weet ik het weer;

De Triple Des was voor TV1000 en TV3.

Bedankt voor het opfrissen van mijn geheugen.

Hij kreeg zowel Dmac en D2mac open.

Als de zenders het niet meer deden, belde ik naar een telefoonnummer, dan kreeg ik een antwoordapparaat en kreeg de codes door; die voerde ik in via mijn afstandsbediening.

Die kaart kreeg alles open, ook de zenders van NRK en van de  Zweedse en Deense zenders.

Dat was me een tijd.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig is het voor velen een hobby een IPTV lijntje te hebben, net zo legaal als toen met de smartcards proggen. Het enige verschil is nu dat de hobbyisten een criminele organisatie betalen in plaats van in de winkel een progger en wat smartcards te kopen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

hier jaren gewerkt met de diablo cam en dat deed lekker vel open.updaten was makkelijk via de PC verbinding met de wifi versie.Als we de "hollanders" wilden zien konden we niks anders toen

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, D-box zei:

De meeste kaarten die je opnoemt ken ik ook nog.

Op een bepaald moment kwam de Triple Des kaart, die kreeg alles open.

(Gebruikte ik voor hobby doeleinden)

Ik weet alleen niet meer zeker voor welke zenders ik die gebruikte, volgens mij was het voor Dmac/D2mac; weet jij dat nog?

 

Ik denk dat Triple DES eerder voor Canal+ Scandinavie was. Ze schakelden over op Eurocrypt S2 en je had dan twee sleutels nodig in plaats van 1 om beeld te krijgen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, SoarSat zei:

Ik denk dat Triple DES eerder voor Canal+ Scandinavie was. Ze schakelden over op Eurocrypt S2 en je had dan twee sleutels nodig in plaats van 1 om beeld te krijgen.

Je bent volgens mij abuis, het waren wel 10 vier cijferige codes die ik moest invoeren; ze waren wel voor Scandinavië, (de publieke, TV1000 en TV3).

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook lange tijd naar de D2mac zenders kunnen kijken, maar heb toch nooit cijfers moeten ingeven.

Af en toe wel eens de EEprom opnieuw laten programeren en je kon weer kijken.

 

Later in het digitale tijdperk, kon je deze zenders via het geheime menu van de Nokia 9500 zichtbaar maken.

Bepaalde gegevens werden niet mee uitgezonden zodat de box de verschillende streams niet uit elkaar kon halen.

Maar door deze handmatig in ge geven lukte dit wel en konden we kijken naar filmnet Scandinavië met Nederlandse ondertitels via teletekst.

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, jeevanhoof zei:

Ik heb ook lange tijd naar de D2mac zenders kunnen kijken, maar heb toch nooit cijfers moeten ingeven.

Af en toe wel eens de EEprom opnieuw laten programeren en je kon weer kijken.

 

Later in het digitale tijdperk, kon je deze zenders via het geheime menu van de Nokia 9500 zichtbaar maken.

Bepaalde gegevens werden niet mee uitgezonden zodat de box de verschillende streams niet uit elkaar kon halen.

Maar door deze handmatig in ge geven lukte dit wel en konden we kijken naar filmnet Scandinavië met Nederlandse ondertitels via teletekst.

Leuke tijd toch?

Tsja, die Nokia 's waren hun tijd ver vooruit, ik had DVB2000 met Noonemanit erin hangen, niet van Uli maar van Leuter en Sandokan, die hadden een patch gemaakt van (nou ga je lachen): Uli zijn patch 😁! Man, wat had Uli de pest er over in.

Ik geloof dat er toen ook iemand vermoord is om deze kwestie.

Ik gebruikte de 9200 en de 9500.

 

Maar TV1000 en TV3 had met mijn andere Nokia (Dmac/D2mac) te maken.

 

Maar beste members, ik ben off topic, dus @ceesv, excuses.

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Tonskidutch zei:

@Terradon,

goedkoop was die tijd met silver en titanium kaart of programeerbare CI-Cam ook niet hoor!

De Irdeto Ci-Cam (naar Freecam flashen) koste alleen al 435€ in 2002 en dat zonder PCMCIA pc interface etc etc.

Dat was juist om die buitenlandse zenders te kunnen zien met ac3 audio en zonder reclame, want ook toen al was Canal Digitaal grote muts.

 

TV avonden met speelfilms tot je om 1:00 uur naar bed MOEST.

 

Met een officiele Duitse Premiere kaart via een Duitse particulier aangeschaft waren de kosten voor paytv per jaar dik aan de duizend euro.

 

Dus dat gezeur over die paar euro's per maand met die Nederlandse providers levert mij geen harde plasser meer, ook niet als de kaarten niet meer zullen werken in oscam. Mijn conclusie is dat via lineaire TV (Nederlands of Belgisch) toch nog maar heel weinig uitgezonden wordt dat mij tot 20:30 uit bed houdt.

 

 

 

Moraal van het verhaal is voor mij ook een beetje dat we vroeger erg veel moeite en geld moesten investeren om bepaalde zenders toch te kunnen zien, dat was hobby en leuk tegenwoordig schaf je voor 20 euro een iptv abo af en kijkt letterlijk alles uit heel de wereld....toen was het niet legaal tegenwoordig net zo illegaal maar zo heeft een ieder zo zijn reden om juist kanalen te kunnen kijken die een ander niet kan zien en voor mij is dat omdat mijn vrouw uit Indonesië komt en toch af en toe eens het nieuws uit haar land wil zien. vroeger was het echt de hobby om zoveel als mogelijk te kunnen zien maar feitelijk was je meer achter de pc met proggen bezig en zag je maar erg weinig van de ont sleutelde kanalen  tja dat was de hobby he .

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Terradon zei:

Moraal van het verhaal is voor mij ook een beetje dat we vroeger erg veel moeite en geld moesten investeren om bepaalde zenders toch te kunnen zien, dat was hobby en leuk tegenwoordig schaf je voor 20 euro een iptv abo af en kijkt letterlijk alles uit heel de wereld....toen was het niet legaal tegenwoordig net zo illegaal maar zo heeft een ieder zo zijn reden om juist kanalen te kunnen kijken die een ander niet kan zien en voor mij is dat omdat mijn vrouw uit Indonesië komt en toch af en toe eens het nieuws uit haar land wil zien. vroeger was het echt de hobby om zoveel als mogelijk te kunnen zien maar feitelijk was je meer achter de pc met proggen bezig en zag je maar erg weinig van de ont sleutelde kanalen  tja dat was de hobby he .

Ik me zelfs nog de tijd herinneren dat we zelf filmnetdecoders bouwden en in het middenfrequent van de tv inbouwden. Later ging dit ook prima met de scart ingang die toen een beetje in opkomst was...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, D-box zei:

Je bent volgens mij abuis, het waren wel 10 vier cijferige codes die ik moest invoeren; ze waren wel voor Scandinavië, (de publieke, TV1000 en TV3).

Tja het zou kunnen, maar heb ongeveer 80 oude d2mac kaartjes (allemaal uitgelezen en gebruikt met Hacktv), kaartjes van Canal Digital en Viasat (TV3 en TV1000 zaten samen op de Viasat kaartjes) en heb echt alleen maar 3DES kunnen ontdekken op de Canal Digital (Canal+) kaartjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, SoarSat zei:

Tja het zou kunnen, maar heb ongeveer 80 oude d2mac kaartjes (allemaal uitgelezen en gebruikt met Hacktv), kaartjes van Canal Digital en Viasat (TV3 en TV1000 zaten samen op de Viasat kaartjes) en heb echt alleen maar 3DES kunnen ontdekken op de Canal Digital (Canal+) kaartjes.

Ach ja, ik weet niet eens meer hoe die broadcaster heette.

Allemaal lang geleden.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...