Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

40 minuten geleden, Tonskidutch zei:

geloof je het zelf?

 

lees dan maar eens de leveringsvoorwaarden

zal niet gebeuren ze weten ook dat er meer als 50% zullen stoppen dat risico nemen ze niet.

dus ook alle recievers naar de sloop inclusief de nieuwe die nog net gemaakt zijn door fabrikanten.

deze zullen het ook zo maar niet laten.

er zal nog lang ondersteuning zijn met en zonder kaarten maar zeker nog met ci+

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uren geleden, swa zei:

zal niet gebeuren ze weten ook dat er meer als 50% zullen stoppen dat risico nemen ze niet.

dus ook alle recievers naar de sloop inclusief de nieuwe die nog net gemaakt zijn door fabrikanten.

deze zullen het ook zo maar niet laten.

er zal nog lang ondersteuning zijn met en zonder kaarten maar zeker nog met ci+

 

Hoi swa

Ik heb andere ervaringen met CDS;

Veel ontvangers van mij zijn onbruikbaar geworden (ook die door CDS zelf gepromoot werden) omdat CDS naar een andere uitzendnorm over ging (van die DSR had ik me beter moeten laten informeren); en dan die kaartwisselingen, dan die (wereldbol)-modules die onbruikbaar werden, dan die zenders die je alleen via internet kan ontvangen.

(Omtrent die overschakeling naar DVBS2 kan ik CDS niets kwalijk nemen, dat deden bijna alle broadcasters).

 

Ik weet trouwens een betere naam voor CDS: CDKAVG (Canal Digitaal Kost Alleen Veel Geld).

 

Groetjes man,

Hoop doet leven.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, D-box zei:

Hoi swa

Ik heb andere ervaringen met CDS;

Veel ontvangers van mij zijn onbruikbaar geworden (ook die door CDS zelf gepromoot werden) omdat CDS naar een andere uitzendnorm over ging (van die DSR had ik me beter moeten laten informeren); en dan die kaartwisselingen, dan die (wereldbol)-modules die onbruikbaar werden, dan die zenders die je alleen via internet kan ontvangen.

(Omtrent die overschakeling naar DVBS2 kan ik CDS niets kwalijk nemen, dat deden bijna alle broadcasters).

 

Ik weet trouwens een betere naam voor CDS: CDKAVG (Canal Digitaal Kost Alleen Veel Geld).

 

Groetjes man,

Hoop doet leven.

 ik ken die tijden ook wat er allemaal veranderd is weet je nog dat kastje voor rtl4 te kijken videocrypt irdeto seca 1 2 .

heb hier ook nog vele kaartjes liggen van vroeger.

maar dat waren andere tijden dan nu , nu wordt er meer bezuinigd dan vroeger we gaan nu snel naar andere alternatieven zoeken.

 het volgende wordt streamen dat zal er gebeuren als dit wordt doorgevoerd als alles weer veranderd zoals nieuwe toestellen moeten kopen.

dat oscam niet meer gaat werken nog aan toe maar ci zal blijven geloof me maar.

zoals je zegt hoop doet leven😁

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, swa zei:

 ik ken die tijden ook wat er allemaal veranderd is weet je nog dat kastje voor rtl4 te kijken videocrypt irdeto seca 1 2 .

heb hier ook nog vele kaartjes liggen van vroeger.

maar dat waren andere tijden dan nu , nu wordt er meer bezuinigd dan vroeger we gaan nu snel naar andere alternatieven zoeken.

 het volgende wordt streamen dat zal er gebeuren als dit wordt doorgevoerd als alles weer veranderd zoals nieuwe toestellen moeten kopen.

dat oscam niet meer gaat werken nog aan toe maar ci zal blijven geloof me maar.

zoals je zegt hoop doet leven😁

 

Zoveel is er ook niet veranderd, vroeger ging het sneller maar tegenwoordig minder  De oudste ondersteunde boxen zijn uit 2009 dus dan is nagenoeg 15 jaar!!!    Als ze echt alleen kaartloze CI+ modules gaan doen wordt je niet blij, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ze dit zich kunnen permitteren. 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Codx zei:

 

Zoveel is er ook niet veranderd, vroeger ging het sneller maar tegenwoordig minder  De oudste ondersteunde boxen zijn uit 2009 dus dan is nagenoeg 15 jaar!!!    Als ze echt alleen kaartloze CI+ modules gaan doen wordt je niet blij, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ze dit zich kunnen permitteren. 

 

 

zo denk ik er ook over .

als dit zo wordt is dit het einde van tvv en cd

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Penthe zei:

In het nieuws vandaag dat Canal+ de codering voorlopig nog niet wijzigt.

 

Dat wordt het waarschijnlijk een meer jaren plan. Zenders die verplaatst worden of er bij komen zullen dan geen seca mode meer krijgen of de caid 0100 verwijzing ontbreekt. Kortom per jaar verliest men een paar zenders.  Maar de belangrijkste blijven gewoon zichtbaar.  Ondertussen wordt langzaam oudere hardware/kaarten vervangen door natuurlijk verloop.  

 

Het was al te verwachten dat ze toch niet aandurven gezien het uitstel telkens.  Nou ja beter dat het nu bekend is.  Zal toch een geruststelling zijn voor een aantal mensen. 

aangepast door Codx
  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betreffende het aanbod en de wijfelende aanpak kan ik niemand meer met goed fatsoen een investering in Lineaire TV adviseren bij die club via satelliet.

Dat er gebruikers zijn die nu nog even door kunnen met hun kaart is voor diegene wel meegenomen als positief feit.

 

 

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verleden week is mijn contract afgelopen, er zij  teveel zenders waarvoor ik betaalde, maar die zonder ci module niet meer te zien zijn.

Ik was een klant van het eerste uur, en betaalde het laatste jaar bijna 50 euro per maand.

Het laatste nieuwe kanaal toegevoegd in november was een week te zie , toen was het met de softcam niet meer te zien.

Dat was de druppel.

  • Like 4

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-1-2024 om 15:05, swa zei:

zal niet gebeuren ze weten ook dat er meer als 50% zullen stoppen dat risico nemen ze niet.

dus ook alle recievers naar de sloop inclusief de nieuwe die nog net gemaakt zijn door fabrikanten.

deze zullen het ook zo maar niet laten.

er zal nog lang ondersteuning zijn met en zonder kaarten maar zeker nog met ci+

 

 

Het gaat stapsgewijs, bepaalde zenders kan je met Seca3 niet via de satelliet ontvangen, elke keer een stapje verder gaan en kijken wat er gebeurt. Voor hobbyisten is het een heel ander verhaal dan de doorsnee kijker die gewoon zonder gedoe wilt kijken, die laatste groep zal neem ik aan groter zijn.

  • Like 1

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon niet eerlijk wat CDS doet.

Je kan veel zenders van hen alleen ontvangen via internet.

Als je de mogelijkheid niet hebt om je ontvanger aan te sluiten op internet kan je dus een heleboel zenders niet ontvangen maar je betaalt er wėl voor!

 

Dit is de rede dat ik mijn contract met CDS heb opgezegd.

 

Persoonlijk denk ik dat ze op hun bek gaan.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, D-box zei:

Als je de mogelijkheid niet hebt om je ontvanger aan te sluiten op internet kan je dus een heleboel zenders niet ontvangen maar je betaalt er wėl voor!

Mijn ontvangers hangen aan het internet, maar hoe kan ik deze IPTV-signalen ontvangen met mijn ontvangers?

Het voordeel is dan dat deze dan kan opnemen net zoals ik dat met satellietsignalen doe.

VU+ Uno 4K SE
Zgemma 7HS
4x Duo Alps-LNB, Visiosat Bisat G4B
Netgear ReadyNAS 426, Netgear ReadyNAS 4 Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Joh14vers6 zei:

Het voordeel is dan dat deze dan kan opnemen net zoals ik dat met satellietsignalen doe.

 

Het gaat wel iets anders werken.

De "internet" zenders ga je enkel via de ontvanger van Canaldigitaal kunnen ontvangen als deze aan het internet hangt.

 

Opnemen ga je in de cloud doen, dus op de servers van Canaldigitaal.

 

Ze worden dan ook maar beperkt bewaard.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch zo dat we als consument vrije keuze hebben om te bepalen welke ontvanger we willen gebruiken?

Is deze verplichting bij IP tv vervallen of gewoon niet geregeld?

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...