Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

Die vrije keuze heb je ook. 

Je bent niet verplicht om bij een provider een abonnement te nemen. Maar een provider kan wel met eigen ontvangers komen. Dat is bij Ziggo en KPN niet anders. 

 

Zelf kijk ik via mijn eigen ontvanger naar Digitenne, naar de FTA-zenders op de satelliet en naar de legale streams.Vrije keus van de ontvanger blijft altijd mogelijk.  

 

  • Like 3

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt ook vrije hardware keuze.

Elke moderne TV is voorzien van een satelliet tuner, een CI+ slot en een 'Smart TV' platform. Met zo'n TV van om het even welk merk kun je zowel via satelliet kijken, als via de CanalDigitaal TV app en programma's terugkijken via de EPG of opnemen in de cloud.

 

Als CD nu de kwaliteit van het IPTV signaal nog eens zou opvoeren naar een fatsoenlijke standaard van 50 fps, HEVC en minimaal 8 Mbps, dan werd het nog wat. Momenteel is het 3 keer niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, hugogertie zei:

Het is toch zo dat we als consument vrije keuze hebben om te bepalen welke ontvanger we willen gebruiken?

Is deze verplichting bij IP tv vervallen of gewoon niet geregeld?

De vrije keuze voor hardware geldt alleen voor DVB-uitzendnormen. Niet voor IPTV. 

 

Daarnaast mag een provider zelf bepalen welke zenders via DVB of IPTV aangeboden worden. Canal Digitaal handelt dus geheel volgens de wetgeving. Ook met het uitzetten van Mediaguard blijft er vrije hardwarekeuze mogelijk. Alleen dan in combinatie met een CI+ module. Dat dit voor menig satellietkijker geen goede optie is dat doet in deze niet terzake. Feiten zijn dat je zelf nog steeds kan bepalen welke hardware/ontvsnger je wilt gebruiken en dat de ontvangers waar het hier vooral over gaat (Enigma2 Linux) beschikken over een niet voor de door Canal Digitaal gebruikte conderingen gecertificeerde interne kaartlezer.

  • Like 1

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, jeevanhoof zei:

 

Het gaat wel iets anders werken.

De "internet" zenders ga je enkel via de ontvanger van Canaldigitaal kunnen ontvangen als deze aan het internet hangt.

 

Opnemen ga je in de cloud doen, dus op de servers van Canaldigitaal.

 

Ze worden dan ook maar beperkt bewaard.

 

mvg

Dat is niet wat ik bedoel. Dat gebeuren gaat via de app of "mijn canaldigitaal" op de browser, maar niet via mijn ontvangers. Ik wil juist van die cloud af met zijn beperkingen (en reclame).

VU+ Uno 4K SE
Zgemma 7HS
4x Duo Alps-LNB, Visiosat Bisat G4B
Netgear ReadyNAS 426, Netgear ReadyNAS 4 Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die beperkingen en reclame zijn een verdienmodel en zorgen ervoor dat je beperkt wordt bij het gebruik van een eigen ontvanger.

Stapje voor stapje worden (nieuwe) zenders achter het ci module geplaatst waardoor het aanbod verschraalt.

 

De consequentie hiervan is dat de meerwaarde van Canaldigitaal vervalt en je vanzelf gaat kijken naar alternatieve aanbieders.

Ik heb afgelopen maand de knoop doorgehakt en opgezegd.

In mijn omgeving volgen meer klanten dat voorbeeld.

 

De beschikbaarheid van snel internet maakt dit mogelijk.

  • Like 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Ik heb afgelopen maand de knoop doorgehakt en opgezegd.

 

Geheel toevallig heb ik afgelopen maand exact het zelfde gedaan.

Sinds 2000 lid bij ze geweest.

In 2019 sat abonnement vervangen door mobiel stream abonnement "vol" (ivm maar blijven stijgen prijs en tegelijkertijd verschraling sat aanbod).

Ik had eigenlijk pech want tot half februari 2019 verstrekte canaldigitaal nog gratis smartcard bij mobiele stream abonnementen maar net toen ik overstag ging was ik met de eerste die puur stream kregen en niet langer meer de smartcard. Blijkbaar hadden ze wat juridische hangijzers opgelost waarvoor dit nog nodig was. Enfin, we moesten maar overschakelen op FTA kanalen op de camping aangevuld met BVN.

En half januari van dit jaar overgestapt naar nlziet extra: De app werkt veel fijner en de mediabibliotheek staat ook nog eens vol met hele oude content van

de meest uiteenlopende programma's zonder ook maar een reclameblokje te bekennen.

En de prijs was ook nog eens iets gunstiger: van 12 euro bij canaldigitaal naar 10 per maand bij nlziet.

Uiteraard kun je daar geen ESPN of andere overbetaalde sport zenders of premium filmkanalen of vod bij bestellen maar dat

waren wij toch al nooit van plan. Als we een keer een film willen zien dan gaan we gezellig naar de bios (als er een goede draait!)

 

De schotelontvangers blijven uiteraard wel staan want er is nog genoeg FTA aanbod uit het buitenland en de setup is toch al afgeschreven.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook geen wonder dat de illegale Jopen platformen als paddenstoelen uit de grond schieten.

De jeugd neemt helemaal geen tv abonnement meer en kijkt of alleen naar het streaming aanbod of heeft zo'n illegale ip doos binnen staan.

Het is prachtig dat cloud gebeuren en is bijna normaal geworden maar je bent wel aan de goden (Graajers) overgeleverd, betalen of uitkleden.

Canaal min is allang verleden tijd hier maar er is gelukkig nog genoeg FTA op de schotel en de rest is hier Ziggo waarvan ik maar een paar zenders kijk maar ja de wederhelft..........🙃

aangepast door hugogertie
  • Like 1

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, hugogertie zei:

....

maar ja de wederhelft..........

Laat me raaien....RTL4 en HGTV (Home and Garden TV).😁

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar hebben de klanten van Canal+ Digitaal niets aan @Huismus2

bovendien is het illegaal en ook gebruikers kunnen boetes krijgen

Werving en reclame voor dergelijke diensten is niet alleen verboden maar horen ook helemaal niet thuis op sat4all als je het mij vraagt.

 

Dus liever even blijven kijken met abo kaart en oscam.

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of een legale iptv aanbieder zoals nlziet gebruiken.

Maar @Huismus2 heeft het met duizenden zzenders duidelijk over iets illegaals.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ceesv zei:

Of een legale iptv aanbieder zoals nlziet gebruiken.

Maar @Huismus2 heeft het met duizenden zzenders duidelijk over iets illegaals.

 

Volgens mij beseffen vele ook niet als er niet meer betaald wordt aan de zender , (provider)legaal dus. Er ook geen iptv ( ilegaal) meer kan zijn. 

 

Het is dus voor niks goed.

Gewoon netjes betalen wat je graag Wil zien .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En men beseft niet dat men de onderwereld financiert die daarmee andere illegale activiteiten financieren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-2-2024 om 16:10, hugogertie zei:

De jeugd neemt helemaal geen tv abonnement meer en kijkt of alleen naar het streaming aanbod of heeft zo'n illegale ip doos binnen staan.

 

De jeugd is over het algemeen verslaafd aan hun mobiele telefoon, die interesseert TV en radio niet eens meer. Whatsapp, TikTok, Facebook, en nog veel meer sociale media is hoe ze naast elkaar met elkaar communiceren, het voordeel van TikTok is dat als ze zelf filmpjes maken nog bewegen.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-2-2024 om 15:05, theparasol zei:

Uiteraard kun je daar geen ESPN

 

Boycotten inclusief Viaplay, laat ze allemaal maar een stream opzetten, dan komen de werkelijke kijkers, of beter gezegd, de niet kijkers naar boven.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...