Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

Ondertussen lopen we dit topic te vervuilen, en ik ben de vos 🦊 die de passie preekt; dus heb ik een voorstel: zal ik aan @ceesv vragen om deze leuke herinneringen omtrent onder meer Dmac en D2mac etc te verplaatsen naar het forum "Off Topic" onder het topic "Oude Meuk" ?

 

Wat vinden jullie ervan?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou zeg, oude meuk...?

 

Volgens mij past het bij dit topic daar men ons weer een stuk vrijheid ontneemt als kijkers. Onze eigen apparatuur.

Maar ook omdat er een kosten baten issue is mbt waar we tegenwoordig naar kijken hetgeen je elke avond weer teleurstelt.

 

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb veel kaarten geschreven in die tijd en irdeto kaarten gekloond en gemanipuleerd en van alles en nog wat.  Op den duur kon dit met de ontvanger zelf (humax 5400) maar ik heb nooit die hele dure kaarten gekocht omdat ik daar het nut niet van in zag. Als je zoveel geld moet uitgeven kun je net zo goed een abonnement nemen   Ik had op den duur een conax card emulator, die bijna 10 jaar heeft gewerkt. 

 

<rant mode> En dat IPTV criminele organisaties zijn is natuurlijk alleen maar gelul van de overheid. Zullen we het even over de toeslagen affaire hebben?  Dan weten we meteen wie de echte criminelen zijn!  En die tering bende daar in den haag. De ellende die zij veroorzaken bij burgers en boeren in NL is inmiddels niet meer te over zien. </rant mode>

 

Maar het is wel zo, dat het lastig is voor winkels om eigen IPTV servers op te zetten, daar komt meer bij kijken dan een kaartje in een server (cs) . En dan kom je al snel bij grote partijen terecht waar ze gaan shoppen.

 

Maar ik geloof niet zo in de gouden bergen van IPTV. Als je rond zapt zijn er altijd zenders die weer haperen of niet goed werken, kanaal namen die niet correct zijn, beeld en of geluid wat niet mooi is of wordt aangeven als 4K terwijl er niks 4K is.. Erotiek zenders die dwars door elkaar staan enz.   Misschien ben ik een zeikerd, maar kan me er aan ergeren.  Ik zou er niet van afhankelijk willen zijn. 

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kocht mijn Goldwavers, Triple Des, Witte Kaarten, en andere kaarten voor ongeveer 15 gulden per stuk, nooit veel geld aan uitgeven; behalve een kaart van Red Hot Dutch, die kostte 25 gulden, was uiteraard een kloon met een grote eprom er op.

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er een einde aan kwam is natuurlijk EVIDENT.

En ook voor oscam en de Canal Digital card.

 

Dus ook met betaald abonnement en smartcard wordt het onmogelijk met je eigen apparatuur.

Wie allemaal uitgeschakeld is zal ik maar niet vragen, want dat volgen de CD gosers al heel lang.

Niet getreurd er is nog heel veel Free To Air.

 

  • Like 1

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Dat er een einde aan kwam is natuurlijk EVIDENT.

En ook voor oscam en de Canal Digital card.

 

Volgens mij werkt alles nog hoor.  Alleen ben ik benieuwd wat ze van plan zijn met die 2 nieuwe transponders, gaan ze bestaande diensten verhuizen of iets anders(?)

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Codx zei:

 

Volgens mij werkt alles nog hoor.  Alleen ben ik benieuwd wat ze van plan zijn met die 2 nieuwe transponders, gaan ze bestaande diensten verhuizen of iets anders(?)

hoi,

klas.gif

animated-update-image-0025.gif parabol-V.gif

image.png.ed3a1474af54d0cf4f9003e3ffab7824.png / coderingsnieuws e.d.:

* betekent gecodeerd / zal worden gecodeerd.

** WAARSCHUWING - Technisch gebabbel hieronder! **

Astra 3B - 23,5° Oost:

de Luxemburgse operator M7 Group , lid van de CANAL+ groep is met tests op nieuwe transponders gestart

kunnen kijkers grote veranderingen of uitbreidingen van het programma-aanbod verwachten ?

Kijkers op positie 23,5°O konden zien dat er twee nieuwe M7 Group- transponders actief waren , namelijk op de frequenties 12,265 GHz en 12,051 GHz. Beide multiplexen werken vanaf de oude Astra 3C-satelliet.

De Astra 3C-satelliet is de nieuwe handelsnaam voor de Astra 5B- satelliet , oorspronkelijk geparkeerd op positie 31,5°O voor Midden- en Oost-Europese landen. Vanwege het feit dat de diensten hier in de zomer van vorig jaar stopten met werken en met het oog op het naderende einde van de levensduur van de Astra 3B , werd besloten om te verhuizen naar een nieuwe positie van 23,5°O, waar nu 5 transponders uitzenden. Hiervan zijn er al 3 in goede werking.

" SES voert verschillende tests uit in verband met de overgang naar Astra 3C ", zei Jaromír Glisník, lid van de raad van bestuur van M7 Group, van de CANAL+-groep, toen hem werd gevraagd door de website parabola.cz. " Kopieën van onze verschillende transponders zullen daar waarschijnlijk tijdelijk verschijnen ", schatte hij de verdere ontwikkelingen in.

Voor satellietkijkers verandert er niets. De programma's blijven op hun oorspronkelijke parameters staan en de gebruiker hoeft dus niet op de nieuwe transponders af te stemmen. Er zou een risico kunnen bestaan op een mogelijke uitval van de stations na het einde van het testen van nieuwe capaciteiten.

" Deze veranderingen hebben geen impact op ons aanbod, het zijn tests ", voegde hij eraan toe.

aangepast door de vrije fries
  • Like 2

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Is er inmiddels al meer duidelijkheid over wat de lange(re) termijnplannen zijn van Canal Digitaal? Ik heb nu een box die stervende is en voel er weinig voor om er nu weer een paar honderd op stuk te slaan als ze over 2 maanden alsnog een CI+ gaan verplichten.

 

Dat was met het begin van dit topic ook zo, toevalligerwijs. Gelukkig inmiddels wel al veel plezier gehad van mijn Vu Duo 4kSE :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die informatie zal M7 nooit delen! Je merkt als klant vanzelf wel wanneer er iets veranderd (ten goede of ten kwade). Beloftes van M7 zijn meermaals niet nagekomen dus waarom zou je ze nu op hun blauwe ogen geloven?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het blijft koffiedik kijken hoe lang je nog een aantal zenders zonder CI module kunt bekijken.

Een ding is duidelijk, veel nieuwe zenders zijn niet meer te bekijken zonder ci module.

 

Het heeft veel weg van een sterfhuis constructie, de reden dat ik mijn abonnement eind verleden jaar heb beëindigd.

 

Er zijn genoeg legale  (goedkopere) alternatieven om tv te kijken.

 

En om eerlijk te zijn, ik kijk nog slechts één tv programma op de Nederlandse TV, voor de rest kijk ik met de satelliet over de grens.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht niet dat er de komende maanden veel zal gebeuren, zeker niet met de zomer in aantocht. Bovendien hebben ze zelf aangegeven dat het geen prioriteit was. 

 

Ze hebben wel de pakketten/rechten structuur van de kaarten gewijzigd of zijn daar mee bezig.  Alle kaarten krijgen middels update een andere PBM. (Package Bit Map)  Ik weet niet of dit nog andere implicaties met zich mee brengt maar dat moeten we afwachten. 

 

Als je een ontvanger koopt met een CI(+) sleuf zit je altijd goed, en anders is er altijd nog dat lijntje van een payserver als het niet anders kan. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf erbij: de losse kaarten zijn 11 jaar in gebruik! Die gaan vanzelf een keer stuk. Of CDS deze in zo’n geval gaat vervangen voor een nieuwe losse kaart is maar de vraag.. Sterfhuis constructie op technisch niveau en niet zozeer op administratief niveau.

De CAM803 gebruikt Nagra MA (181D). CDS kan besluiten om zowel 0100 als 1817 uit te zetten waarmee de kaarten óók in Nagra modus niet meer werken. Je kunt op de webshop van CDS kijken of de witte module nog geleverd wordt. Is dat niet meer het geval dan weet je genoeg….

 

@Codx Ik denk meer dat Canal+ bezig is met het opschonen van het kaarten bestand. Canal Digitaal is aan het klooien geweest met die PBM’s om klanten extraatjes te geven (opzegdreiging, plots geblokkeerde zender etc.) zodat er een wildgroei aan PBM’s ontstaan is. Nu wil Canal+ terug naar de correcte PBM’s. Ook ‘wezen’ zijn uit het bestand gehaald waardoor ‘gratis’ kaarten nu ook zijn uitgeschakeld…

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties, die lagen wel in de lijn der verwachting. Zodra een CI verplicht wordt dan houdt het voor mij op met canal digitaal, dan maar geen Nederlandse TV. Op 28,2 is genoeg te zien.

 

@Mimisiku, volgens mij hebben de originele ontvangers van die ik hier heb staan van CD beide geen CI slot en daarvan werd eerder al gezegd dat die zouden blijven werken na het omzetten van de codering. Nu zijn de beloften van CD natuurlijk de lucht niet waard waarmee ze uitgesproken worden maar toch impliceert dat nog een mogelijkheid tot het gebruik van smart cards.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Mimisiku zei:

CDS kan besluiten om zowel 0100 als 1817 uit te zetten waarmee de kaarten óók in Nagra modus niet meer werken.

 

Als ze na 3x proberen nog steeds koudwatervrees hebben om volledig over te stappen op CAID 1817  (Nagra modus) denk ik niet dat ze op korte termijn de kaarten gaan uitfaseren. Bovendien hebben ze in januari een cleanup gedaan van hun adminitstratie en kaarten die uit hoorde te zijn ook echt uitgezet, en zijn ze de rechten structuur opnieuw aan het inregelen. (edit je schrijf het nu zelf al) 

 

Kortom ze doen die moeite niet voor niks natuurlijk. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Viaccess kratjes zijn een vreemde zijsprong van Canal Digitaal geweest… Geen idee waarom ze met Viaccess in zee zijn gegaan… Alleen Love Nature 4K en Dorcel ging daar extra mee ‘open’…Love Nature 4K heeft inmiddels ook Nagra MA (181D) vanwege de CAM803….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...