Ga naar inhoud


Advies gevraagd voor een 4 satellieten installatie


autsim

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, autsim zei:

Kun je dit soort beschadigingen ook repareren met een soort lijm of kit? 

Die deuk moet in ieder geval terug gebogen worden en of deze schotel roestvrij blijft na een behandeling weet ik niet.

Stuur de foto's naar de webshop en geef aan dat de schotel beschadigd is en in een beschadigde doos zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ga zeker nog contact opnemen met die winkel. Het is gewoon niet goed. Ik heb er tegenaan staan hikken om deze actie te ondernemen nu het eindelijk ontvangen is, maar daar ben ik ondertussen wel overheen. Ik had nog enkele andere dingen bij dezelfde site besteld en die zijn vandaag aangekomen.  Dat ook deze doos butsen heeft wijt ik aan de bezorgdienst, maar gescheurde zakjes en gekneusde doosjes zie ik liever niet.

 

Ik zag bij de afsluitweerstanden een 'load' en een 'DC' variatie staan. Zijn DC afsluitweerstanden enkel voor gemotoriseerde systemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat dit nog wel een poosje gaat duren voordat ik een vervangende schotel heb gekregen, heb ik voor het moment maar een oude triax60 met duo lnb gekocht. In plaats van de 23,5 is de 19,2 in het centrum gezet van deze schotel. Zou ik dat moeten veranderen?

 

Ook heb ik de Xsarius HD Easy Pro Ultra gekocht. Daar zitten al transponders in, maar die zullen misschien al achterhaald zijn. Heeft iemand een lijstje met transponders die ik zou moeten gebruiken voor astra 1 en 3? Verder nog tips hoe hier mee om te gaan (het is nieuwe materie voor mij)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week zaterdag wou ik na het verwisselen van de kop in de klem de installatie gaan uitrichten. Na het controleren van de transponders in de satmeter heb ik die meter aangesloten. Tot mijn verrassing bleek de schotel al aardig goed te staan met 99% kwaliteit. 😲 Dat had ik echt niet verwacht, want toen ik de schotel bevestigde had ik enkel grofweg de richting bepaald. Het had ook zo eens 20 graden uit koerst kunnen staan. Echt beginnersgeluk.

Ik weet niet of de BER en MER van van beide afbeeldingen goede waarden zijn, maar het leek goed genoeg om de tv naar zenders te laten zoeken. De tv vond wel de zenders maar wou ze eerst niet weergeven. Nadat ik in de satelliet settings de DiSEqC settings had ingesteld deden de zenders het wel. 

Afgelopen week heb ik de beschadigde schotel weer teruggestuurd (de winkel deed daar gelukkig niet moeilijk over). Gisteren heb ik een nieuwe schotel ontvangen die wel goed is.

 

Ondertussen is Juli begonnen. Ik denk dat ik enkele winkels moet vragen wanneer ze de nieuwe Ultra PLL LNB's van Inverto gaan verkopen.

 

IMG_20210626_164809458_crop.jpg

IMG_20210626_164832326_crop.jpg

aangepast door autsim
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op internet is nog geen enkele winkel te vinden die ze al verkoopt.

 

Met 99% signaalkwaliteit denk ik dat je beter de zwakkere transponder 11914H kunt nemen om de schotel optimaal uit te richten. Daar zit zender SRT Svet op. Die heeft een SR van 30.000 en een fec. 3/4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, autsim zei:

Na het controleren van de transponders in de satmeter heb ik die meter aangesloten. Tot mijn verrassing bleek de schotel al aardig goed te staan met 99% kwaliteit....

 

Ja dat is een beetje het probleem met die Xsarius meters. Staan al snel op maximum. Maar dat is niet optimum.

 

Inderdaad, zoals Ventura al aangaf, maximaliseren op de MER.

 

Ter vergelijk (andere meter) op een gewone 85 cm offset schotel met 4 LNBs in het westen van het land.

 

Astra 1

A1_10730V_L.jpg.f5c6a5e708da8687c229d44cb258883e.jpgA1_10730V_S.jpg.97eb2188993d86f94f450db2f45f25e4.jpg

 

Astra 3

A3_11739V_L.jpg.cfc6bdba48e232a0c15beb3ac166d0a7.jpgA3_11739V_S.jpg.ffc2ab00cc40efe2a9859263b1ac9e15.jpg

 

De normale DTH transponders op de Astra's zijn vrijwel allemaal even sterk.

Ik vond nog wel een zwakkere transponder (ZDF feed) op de A3, probeer die ook eens, als uitdaging om de schotel te optimaliseren:

 

A3_12596V_L.jpg.f8b28ed9f581a094b931ac97f08a3a6c.jpgA3_12596V_S.jpg.5e82dd64b6336288e7ab12411457763c.jpg

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Sprietje zei:

Hoe kun jij een SymbolRate van 29.900 hebben terwijl het 30.000 is?

 

 

Hele goeie vraag. Zou ik ook wel willen weten. Zat waarschijnlijk nog zo in de database van de meter.

Ik heb het in ieder geval niet zo ingesteld. Als ik op een transponder klik (in spectrum modus) rekent de meter dat zelf uit.

En dat geeft inderdaad vaak een waarde die slechts in de buurt ligt van de juiste.

Maar een moderne tuner lockt daar gewoon op:

 

2021070412424890.thumb.png.eb2e036e4cd6c164f1cb18ec139d472f.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...